Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

Da var bilen endelig på veien etter mapping i dag!

 

Den går friskt for å si det mildt!

Benket 250hk og 332NM, men mappet litt mer på vei etter det også så det er minst 250 gamp. I tillegg var det noe usikkerhet i benken med at hjulene glapp... Har tatt ut det som går uten å makse MAFen.

 

Skal nok logge litt mer med vagcom og g-tech en dag.

Jeg er uansett meget fornøyd, det er sikkelig drag hele veien!

Den er også mer lett kjørt enn før. Turbotrykket bygger seg raskt, men jevnt og pent opp. Før tok det litt tid og så kom trykket plutselig, men nå er den veldig snill og på lave turtall uten at ladetrykket plutselig kommer bare man gir litt gass...

 

Som en bonus er det også en sykt kul turbolyd (plystre/suselyd)!!

 

Takk til Hans og Egil på ES tuning! Gutta har jobbet til langt på kveld/natt!

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det så jo helt rått ut det der... Litt for mye for min lommebok, men helt konge!

 

Jeg lurte litt på delenummer og pris på det FK-automotiv stab staget du har montert. Du bestiller alle deler til å passe Audi A3 eller?

 

Litt usikker på stabstagdelenr, men trolig er det FKDOAI001 (A3). Det står priset til 60 Euro på http://www.fk-automotive.com/de/ (gå på internet shop, Fahrwerkstechnik, Alu-Domstreben Sport). Jeg bestillte egentlig FKDXVW005 som er en enklere versjon (se på bildet) til Golf IV til 40 Euro, og lurer på om det har skjedd en feil fordi jeg fikk et stag som ser ut som førstnevnte nr, og dermed har jeg også sikkert betalt mindre enn det jeg burde. Bestillte via Wheelie og det kom på ca 500,-.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zamot, kom til å tenke på en ting angående at du sa at MAF'en din var maxa.

 

Dersom du bruker standard mafen, så se vekk fra denne posten.

 

Dersom du bruker en annen maf

Jeg kikka litt på Revo sine sider på nettet, der stod det at man kunne chipe Seat Leon Cupra R 1.8T 210 til 265hk og 225 til 270hk. Så skjønner da ikke helt hvorfor du fikk lavere antall hk enn dette ettersom du brukte mye av de samme type delene som sitter i disse bilene. Og itillegg til dette har du også FMIC, 3"DP m/100 cell cat, Hybrid k04 osv... ville vel trodd at du kanskje kunne nådd ca 275hk+ slik som Robdon på seatenthusiats.co.uk...

Se her, gikk fra 250hk til 279hk bare ved å mape litt om.

http://www.20v-turbo.co.uk/project3.html

 

Mvh

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zamot, kom til å tenke på en ting angående at du sa at MAF'en din var maxa.

 

Dersom du bruker standard mafen, så se vekk fra denne posten.

 

Dersom du bruker en annen maf

Jeg kikka litt på Revo sine sider på nettet, der stod det at man kunne chipe Seat Leon Cupra R 1.8T 210 til 265hk og 225 til 270hk. Så skjønner da ikke helt hvorfor du fikk lavere antall hk enn dette ettersom du brukte mye av de samme type delene som sitter i disse bilene. Og itillegg til dette har du også FMIC, 3"DP m/100 cell cat, Hybrid k04 osv... ville vel trodd at du kanskje kunne nådd ca 275hk+ slik som Robdon på seatenthusiats.co.uk...

Se her, gikk fra 250hk til 279hk bare ved å mape litt om.

http://www.20v-turbo.co.uk/project3.html

 

Mvh

Robin

 

Heisann. Er klar over alt du skriver der, og er enig at jeg burde hatt rundt 270. Jeg må bare gjenta at det er ikke sikkert målingen på 250hk er riktig, fordi hjulene glapp på rulla. Av samme årsak ble mappingen gjort ferdig på veien, uten å teste i benken etterpå, dvs. målingen på 250hk er heller ikke ferdig map. Må kanskje ut å kjøre en tur og se hva vag-comen sier snart, kanskje vi får en liten overraskelse når det gjelder tall. Men jeg er ikke så opptatt av tall, og er veeeldig fornøyd med bilen og mappingen. Mulig jeg prater mer med Egil som mappet om dette med MAF, og om vi kanskje kan finne en annen.

Har også vært i kontakt med RobDon som heller ikke forstår at Mafen er makset, da det er større hus og maf til 225hk, mens han kjører original... Så vi får se. Jeg skal også til skottland om 1/2 år så det kan jo hende jeg svinger innom han som har mappet robdons bil.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt nå er at spilleren min maser etter kode.

Har noen peil på hvor jeg kan få tak i den??

Robin

 

Sto på en klistrelapp i serviceheftet, eller bruksanvisninga for radioen på min bil..

Worst case må du kontakte Møller... :(

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med lokale møller, de har ingenting på data om spilleren min. Og fikk ikke med bruksanvisning til spilleren da jeg kjøpte bilen. Stod ingenting i de andre manualene.

Sendte email til stedet der jeg kjøpte bilen, så får vel svar snart får jeg håpe.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte email til stedet der jeg kjøpte bilen, så får vel svar snart får jeg håpe.

 

Hvis de ikke har, ville jeg ha krevd ny spiller fra dem. Det blir for dumt at du ikke kan bytte batteri uten å kjøpe ny spiller.. ;)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke har, ville jeg ha krevd ny spiller fra dem. Det blir for dumt at du ikke kan bytte batteri uten å kjøpe ny spiller.. ;)

 

Jeg hadde det problemet en gang også, dro til Trondheim Bilpartner (Skoda) og de skaffet ny kode ved å ta lese av nr på spiller og ta en telefon. Nå hadde jeg kjøpt bilen der, men tror ikke det hadde noe å si. Ta kontakt med en skoda forhandler (om det ikke var det du har gjort når du skrev Møller).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det problemet en gang også, dro til Trondheim Bilpartner (Skoda) og de skaffet ny kode ved å ta lese av nr på spiller og ta en telefon. Nå hadde jeg kjøpt bilen der, men tror ikke det hadde noe å si. Ta kontakt med en skoda forhandler (om det ikke var det du har gjort når du skrev Møller).

 

Har vært innom dem, måtte dra ut spilleren som du sier og lese av nummerne. Får vel koden etter helga. Sorry meg, men hva faen skal man med kode på en slik spiller, ingen som gidder å bøffe orginal spillere alikevel.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var omsider VAG-COM-kabelen tilbake hos meg etter litt utlån i ferien. Måtte dessverre demonstrere kjerra litt hos fyren som lånte kabelen, hvorpå MAFen feiga ut (igjen...). :(

Får ikkeno' skikkelige readings på høye turtall, trolig pga. MAFen, høyeste jeg nå kommer opp i i dreiemoment er 374,5 Nm @ 3920 rpm, deretter går det bare nedover jo høyere rpm... anger2 - Gir ikke mer hk enn såvidt over originalprogrammet, rundt 220 hk.

 

Ser på VACN-forum at CRC er greit rensemiddel. Noen av dere som har prøvd? Har en boks CRC 5-56 ("verktøykasse på boks"), ser ut som om den har smøremiddel, og det er vel ikke helt heldig å benytte? (helst isopropanol, tipper jeg?)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

374Nm er da ikke galt? NM har gjerne en topp på lavere turtall, og synker oppover.. Men 220HK er litt lite siden det er Revo software ja.. Har du regnet riktig?

 

Prøv elektronikkrensen du har på en glassflate først, så ser du lett om den legger igjen rester etter å ha fordampet. Jeg brukte elektronikkrens fra Biltema. Men det er jo enkelte som sier at om man først har trøbbel med MAF-en er det likegreit å bytte...

 

CRC lager mange forskjellige saker, både elektronikkrens og smøre/løsne-midler. Trolig legger kanskje 5-56 igjen rester ja. Få tak i elektronikkrens. ;)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Revo - de prøvde 2 ganger uten å få til, så jeg ga f.. og stakk til TS. ;)

 

Neida, 374 Nm føles "gøy" ja. ;) Er mulig jeg regnet feil, + knota litt for mye i Excel (fant en mal for hk/torque for VAG-COM-output på block 120), så jeg får teste med nye målinger etter MAF-rensing. Sensoren ligger for øyeblikket i et glass med metanol og godgjør seg (rart hva man finner i bilen etter campingferie ;)).

 

Forresten: CRC 5-56 skal definitivt ikke brukes til MAF-rensing. Egner seg bedre som kjedeolje :)

 

Edit: MAF/LMM ferdig testet etter vask. Hjalp ikkeno', tildels mye lugging ved lite/jevnt gasspådrag. :( Målte samtidig med VC, og peaket på 1,5 g/s på MAFen. "Litt" lite, ja.

PS: Er de to målepunktene på MAFen ment for å måle motstand? (så slik ut på tegninga på den..) Målte full (uendelig) motstand på den, og det skal det sannsynligvis ikke være? Noen som har testet?

 

Begynner å tenke på om luftfilteret kan være synderen. Hva kjører dere? Noen anbefalinger, evt. tips til hva man skal holde seg unna? (kjører raidHP for øyeblikket.)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår