Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

For å ikke tukle til for mye i "alle" de andre trådene, begynner jeg på en ny.

 

Hvis noen lurer på noe om mod'ene jeg har gjort, kan spørsmål stilles her.

Dette trenger ikke å være "min" tråd, det er fritt fram.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Svar på sp. fra robin4 og Zamot ang N75.

 

Opprinnelig skrevet av robin4

Ser du har N75 J wastegate actuator solenoid.

 

Funka det bra? og hvor mye måtte du gi for den?

 

1,45Bar? Er ikke det litt mye? drar 1,36 Bar her med superchip

 

Svar:

J'en skal vel koste rundt 500-600. (Bare nevner at jeg ikke betaler full pris på VAG-deler, men originaldeler er sykt dyre for det)

 

Den ga litt mer boost høyere opp, men alle biler er forskjellige.

 

Og ja, jeg peaker på 1,45, og det er mye, så derfor kommentaren om å "runne lean" i signaturen. Men du verden hvor godt 348 Nm føles...

 

Man kan gjøre mye (ugang) uten å remappe eller chip'e...

 

 

Opprinnelig skrevet av Zamot

Har skjønt det slik at N75 F sitter på originalt, mens N75 J skal være bedre, både på chippede/uchippede biler? Hvilken motor kommer denne fra?

 

Fra hvor lønner det seg å kjøpe VAG-deler (er VACN medlem)...

 

Er denne vanskelig å bytte? Link til bilde/guide?

 

Svar:

-Husker ikke hvor den kommer fra, S2?

-Er ikke alle VAG-forhandlere like dyre? Det lønner seg å få et godt forhold til de bare.

-MEGET lett å bytte! Se IzVW guide her

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette turbo byttet ditt, hvis det skal skje hos en seriøs tuner, så bør de vite hva som bør passe turboen og evt andre ting du har modda. Det må jo remappes og da kan det jo prøves med flere N75'er.

 

Nå har jeg ikke hørt så mye og opplevd så mye om K eller H til at jeg vil uttale meg høyt om det.

 

Nå er jo ikke en N75 noe som skal gjøre veldig store utslag, det blir mere som fin-tuning når mye annet er på plass.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått intrykk av at mange har godt hell med N75J, også TT-eiere med 225-motorer, så jeg bestillte meg likesågodt en sånn.

 

Bilen min lugger litt, og håper kanskje å bli kvitt det også..

 

Kan du beskrive litt nærmere forskjellen du opplevde?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i sig min, har jeg en gammel APP (og derfor uten VVT), og de oppfører seg ikke likt som noen av de nyere motorkodene.

 

Jeg opplevde enkelt og greit at den holdt trykket litt lenger, 200-300 rpm eller no sånn. Det var også mulig å se på meteret at trykket holdt seg litt lenger før det dalte sakte nedover.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne luggingen din, det er ikke chip'en som bare er sånn? Mange får jo ikke optimal gange på en generisk chip.

 

Jeg bare tenker høyt, vet ikke, har ikke hatt luggeproblemer annet enn når LMM/MAF'en begynner å bli gåen. Mye kan jo gjøres med en MBC, hvis du overbooster og det er det som skaper lugging. Hvor er turbotrykket når det lugger?

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefalinger (eller advarsler) på deleleverandører, f.eks. som selger N75J, Forge 007P DV, stag etc. til Leon? Kjøpe over nettet i USA, UK, Norge, eller stikke til "Møller på hjørnet"?

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefalinger (eller advarsler) på deleleverandører, f.eks. som selger N75J, Forge 007P DV, stag etc. til Leon? Kjøpe over nettet i USA, UK, Norge, eller stikke til "Møller på hjørnet"?

 

Møller er i hvert fall raske, om ikke billigst. Bestillte N75J i går, de skulle ha den i dag. kr 641,- med bittelitt VACN rabatt. Gadd ikke styre mer, men dyre ting kjøper jeg via en kompis som har mer rabatt på møller. S3 staget kom også på under 300,- inkl skruer (men det har du trolig fra før - bøy deg ned og se). Det går vel strengt tatt ann å undersøke flere Møller/Audi-forretninger da de kan ha forskjellig priser (spesielt når man bor i Oslo/Akershus).

 

v-g...

Jeg har også APP motor. Tror jeg burde bytte MAF, da det tidligere har fungert å rense denne. MAF fra TT 225 vil bli brukt ved turbobyttet.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen guide på hvordan man renser lmm/maf?

 

Robin

 

 

 

Møller er i hvert fall raske, om ikke billigst. Bestillte N75J i går, de skulle ha den i dag. kr 641,- med bittelitt VACN rabatt. Gadd ikke styre mer, men dyre ting kjøper jeg via en kompis som har mer rabatt på møller. S3 staget kom også på under 300,- inkl skruer (men det har du trolig fra før - bøy deg ned og se). Det går vel strengt tatt ann å undersøke flere Møller/Audi-forretninger da de kan ha forskjellig priser (spesielt når man bor i Oslo/Akershus).

 

v-g...

Jeg har også APP motor. Tror jeg burde bytte MAF, da det tidligere har fungert å rense denne. MAF fra TT 225 vil bli brukt ved turbobyttet.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg bestilt N75 J forhåpentligvis.....

Var mye knot å finne delenr til den, måtte da ta ibruk nettet for å finne frem, hehe.

Får den til onsdag

delenr 034 906 283 J

iktig nr?

Korrekt delenr. ja.

Ikke alle hos Møller er like oppegående og finner ut hva du skal ha hvis du kun sier "N75J", så delenr. er nødvendig. Hadde ikke det for hånden, så måtte forklare at det var en avlastingsventil i tilknytning til turboen.

Men - imponerende av Møller - de ga meg slangeklemmer gratis, wee :)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår