Gå til innhold

360 Turbo

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan stemme dette her!! tror kansje jeg hørtes litt eplekjekk ut i forigge innlegg! men FT motoren i 940 blir levert med 135hk i de som hete LT, eller lpt på fint(low pressure turbo), og de som hetet rent TURBO hadde annen wastegateklokke som gav 165 hk..

 

som jeg skrev i innlegget over - 135hk motoren i 940 (LTT/LPT/LT/Lavtrykksturbo eller hva du vil) heter FK, ikke FT, selv om det er samme motor. 165hk'en i 940 TURBO har annen wastegate klokke og heter FT. enkelte av disse ble levert med TURBO+ fra fabrikk og hadde da et sted mellom 180-190hk... Det er akkurat samme potensiale i en FK og en FT da det egentlig er samme motor, men ofte bedre å få tak i FK da disse har vært hentet ut mindre hester av fra fabrikk, og ofte penere kjørt av tidligere eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er også:

B204GT/FT, det er en 2.0 liter 16v turbomotor.

Den har 204hk originalt!

 

Det er en ganske sjelden motor, som ble bygget primært for det italienske markedet.

 

jeg vet ellers at http://www.lysakerbil.no har en 16v nybygget turbomotor.

vet dog ikke pris.

 

http://www.ovlov.net bygget 16v turbo med ft blokk og b234 topp.

hadde vært digg med 850R motor nedi 343.. tror det kanskej skal gå faktisk!

blokken er identisk i bredde med b230 (more or less), men den er vel litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også:

B204GT/FT, det er en 2.0 liter 16v turbomotor.

Den har 204hk originalt!

 

det er 190hk i ft og 200 i gt motorene og grunnen til det er at det kom en voldsom avgift fra 2liter->

 

B204FT - 740 TURBO , 760 TURBO, 940T, 960T (Italian Market)

190 hp

4-cyl. / 16V / turbo

1,986 litre

8.2:1

 

B204GT - 7 series and 9 series in Italy

Motronic (Bosch)

200 HP

4-cyl. / 16v / turbo

1,986 litre

8.2:1

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dog:

340 R-Sport var jo 2.0, 16V N/A på 200hk!!!

Man ser en sjelden gang R-Sport 16v topper til salgs, for rundt 15-19.000kr

 

340 r-sport var ikke 16v og den hadde heller ikke 200hk!! i den satt det en motor som heter b19sport! det er en b19a med K-kam og 2 doble solex gassere og har 118hk!!!

 

340rsportmotor.jpg

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

340 r-sport var ikke 16v og den hadde heller ikke 200hk!! i den satt det en motor som heter b19sport! det er en b19a med K-kam og 2 doble solex gassere og har 118hk!!!

 

340rsportmotor.jpg

 

hmm, jeg har sikkert blandet litt nå.

Men, det skal være en R-Sport motor på 2.0 liter, med R-Sport 16V toppen.

Den hadde forgassere.

 

jeg mente den var i 300 serie.

Den yter ca. 200hk, uten turbo!

 

Edit:

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16_valve_turbo_volvo.htm

 

Den var visst 2.3 liter og 228hk.

Ganske bra effekt i 1982 vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter B19 R-sport motoren som er 16v da?

 

Mener å huske at jeg har et gamelt Wheels med en Daf 66 med denne motoren med turbo. Bilen var gul, breddet og hadde flipfront

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter B19 R-sport motoren som er 16v da?

 

Mener å huske at jeg har et gamelt Wheels med en Daf 66 med denne motoren med turbo. Bilen var gul, breddet og hadde flipfront

 

 

Gjør alle en tjeneste å finn det bladet å scan det inn hit:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Jeg vil vel si at jeg er av den typen som konstant er åpen for nye ideer ang. "biler som hadde vært kult og motorkonvertere"

og dette er vel garantert en av disse...

Så det jeg da lurer på, er om det ikke er mulig å ta en Volvo 340/343/360 og bygge om til f.eks en trimmet Volvo 460 Turbo motor?? Ville ikke noe slikt la seg gjøre?

Dette ville jo vært et genialt billig "drifte" prosjekt med turbo?

Bygd om til 240 am. front så hadde det sikkert blitt en publikumsfavoritt på GATEBIL:D :D

Denne motoren:e003tb.jpg

I denne bilen:race1.jpg

 

Kristian

Renault motor, blæh.. Hvite 360en som var i bilsport for noen år siden hadde B23ET, tror motorfesta må bygges om, var bygd om til el vifte å flytta olje filteret. Thats it.. Tut å kjør!

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault motor, blæh.. Hvite 360en som var i bilsport for noen år siden hadde B23ET, tror motorfesta må bygges om, var bygd om til el vifte å flytta olje filteret. Thats it.. Tut å kjør!

Motorfestene må bygges om, eller benytte en annen manifoil til turboen, da den originale kommer i konflikt med de originale motorfestene.

Clutch, bunnpanne og oljepumpe fra 200 motoren, og ellers så tror jeg nok det skal være noen lunde greit å få det til å passe. Men du får jo seff opplegget for drivstoff og det elektriske i tillegg.

 

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår