Gå til innhold

UP-biler

Ranger emnet


bmw-styling

Anbefalte innlegg

  • Svar 614
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er sladre speil?

 

Invendig speil.

 

Så det er dette skattepengene mine går til altså...

Sivilbiler til en liten haug med penger, som atpåtil skal forfulge meg og bøtelegge meg enda mer.

KORRUPSJON!

 

Hadde det vært opp til meg, så hadde politiet fått utdelt en toyota yaris 1,1!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til meg, så hadde politiet fått utdelt en toyota yaris 1,1!

 

Glad for at det ikke er opp til deg, mange som kjører som tullinger som burde legges i jern asap og da holder neppe en Yaris følge.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at det ikke er opp til deg, mange som kjører som tullinger som burde legges i jern asap og da holder neppe en Yaris følge.

 

Akkurat, en yaris følger ikke etter!

Hva faan skal snuten med en pickup som drikker det de får inn på en bomstasjon i løpet av en dag på mila da?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevrolet Avalanche 8,1 liter diesel chip og du har OVER 1000 NM

340 hk org og bruker 1,0 liter diesel pr mil org. Så det er MYE de kunne kjøpt som bruker mere drivstoff enn den der. Samtidig som den holder følge med det meste av gatebiler vi har i landet. Chevrolet Avalanche med leer topp er en av mine desidert drømme biler. Sitter som en konge. Ser konge ut og ikke minst går som en konge.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hehe.. Akuratt....

 

Fant en til her igår.. Ulykken i follo tunnelen i nordgående felt ved Son, stod det en SAAB 93 sølvgrå 2.0turbo 209HK !

DSC02167.jpg

REG NUMMER AX 88919

 

det er feil regnr.

ser ikke hva det står på bildet, men det regnr du har skrevet står på en renault

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevrolet Avalanche 8,1 liter diesel chip og du har OVER 1000 NM

340 hk org og bruker 1,0 liter diesel pr mil org. Så det er MYE de kunne kjøpt som bruker mere drivstoff enn den der. Samtidig som den holder følge med det meste av gatebiler vi har i landet. Chevrolet Avalanche med leer topp er en av mine desidert drømme biler. Sitter som en konge. Ser konge ut og ikke minst går som en konge.

 

Greit det, men de koster vel en liten formue å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er feil regnr.

ser ikke hva det står på bildet, men det regnr du har skrevet står på en renault

 

 

Riktig reg.nr. på denne er AX 89919 som nevnt på side 12. ;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig reg.nr. på denne er AX 89919 som nevnt på side 12. ;)

 

Jeg var ubehagelig nære å bli tatt av denne i Nordbytunnellen. Jeg kjørte i godt driv sammen med en svenske i SAAB 900, og plutselig kom UP i hundreoghelvete bakfra. Må ha hatt 180+, da jeg ble blåst til siden i 140.

De tok heldigvis svensken istedenfor meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har politiet så mange lys i vinduer og grillen og ikke bare en lampe dem setter på taket? Og er det flere sivilpoliti biler enn uniformerte? Og ca hvor mange sivil politibiler er det i Norge?

 

Fordi de saftblanderne de har på taket ikke synes alene i noen særlig grad. Den eneste grunnen til at de har dem, er at det kreves at blålyset skal være synlig i 360 grader rundt bilen, og da må de ha noe som er synlig både forfra, bakfra og fra siene.

 

LED-strober synes mye bedre, og ved å variere plasseringen i høyde og bredde (grill, dashboard, speil), er det lettere å bli oppdaget.

 

De nye ambulansene har LED-lamper i huet og ræva, de synes jo temmelig mye bedre enn politiets biler i samme størrelsesorden med bare to slitne lamper i grillen og et gammelt blålyspanel på taket.

 

Brannvesenet bruker for øvrig også nesten bare LED-lamper nå, det er bare politiet som henger litt etter, men det blir vel bedre på den nye Passat'ene de får i disse dager.

 

Norsk utrykningsforum har et par neongule XC70'er med LED-lys, som brukes til opplæring i utrykningskjøring. Jeg talte ikke mindre enn to lamper i grillen, to på speila, et i dashboardet samt ny type blålyspanel (blå LED-pærer istedenfor blått glass i panelet) på taket. I tillegg har de selvsagt tusenmetere. Synes de bilene godt? JA :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er et krav til at blålysa skal være synlig 360 grader. I min tidligere jobb skulle vi anskaffe noen utrykningskjøretøy, og firmaet som monterte blålysa sa at man MÅTTE ha lys på taket for at det per definisjon skal være synlig 360 grader. Det hjalp ikke å ha lys på alle sider av bilen, man MÅTTE ha på taket. Vi lagde et nummer ut av dette, fordi det er tungvint å måtte sette lampa opp på taket av en sivilbil før man ratter i vei, men vi kom altså ingen vei med dette. Så under utrykning skal man vel da egentlig ha lys også på taket.

 

Nå kan det diskuteres om det å kjøre opp i rompa på bilen foran og slå på blålysa for å stoppe den, er for en utrykning å regne. Man må se litt praktisk på det, etter min mening, og tenke litt over hva som er hensikten med bestemmelsen, istedenfor å henge seg opp i små detaljer. Så hvis de bare kjører opp bak deg eller legger seg foran deg og slår på lysa for å få deg til å stoppe, så tror jeg ikke at jeg hadde giddi å laga noe nummer ut av at de ikke hadde lys på taket.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår