ZyreX Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Denna fant jeg ut av var naboen min. Har blålys oppe ved sladrespeilet ihvertfall.. Og rett forfra er det veldig blått i 1000-metera hans også. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerboy Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Denna fant jeg ut av var naboen min. Har blålys oppe ved sladrespeilet ihvertfall.. Og rett forfra er det veldig blått i 1000-metera hans også. Hva er sladre speil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hva er sladre speil? Invendig speil. Så det er dette skattepengene mine går til altså... Sivilbiler til en liten haug med penger, som atpåtil skal forfulge meg og bøtelegge meg enda mer. KORRUPSJON! Hadde det vært opp til meg, så hadde politiet fått utdelt en toyota yaris 1,1! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hadde det vært opp til meg, så hadde politiet fått utdelt en toyota yaris 1,1! Glad for at det ikke er opp til deg, mange som kjører som tullinger som burde legges i jern asap og da holder neppe en Yaris følge. Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Glad for at det ikke er opp til deg, mange som kjører som tullinger som burde legges i jern asap og da holder neppe en Yaris følge. Akkurat, en yaris følger ikke etter! Hva faan skal snuten med en pickup som drikker det de får inn på en bomstasjon i løpet av en dag på mila da? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Chevrolet Avalanche 8,1 liter diesel chip og du har OVER 1000 NM 340 hk org og bruker 1,0 liter diesel pr mil org. Så det er MYE de kunne kjøpt som bruker mere drivstoff enn den der. Samtidig som den holder følge med det meste av gatebiler vi har i landet. Chevrolet Avalanche med leer topp er en av mine desidert drømme biler. Sitter som en konge. Ser konge ut og ikke minst går som en konge. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hvit 740/940? volvo i porsgrunn og en v70 også den hvit ingen som skjønner at det er sivil bil ihvertfall:m'm: :thumb Pluss en Hvit 93'Toyota HiAce pass dere ellers velter den over dere:thumb Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Såg ein VW Caravelle/Transporter på E6 v/ moss type T4 for ikke så mange ukene siden.. Stoppet fartsfolka :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaPute Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 hehe.. Akuratt.... Fant en til her igår.. Ulykken i follo tunnelen i nordgående felt ved Son, stod det en SAAB 93 sølvgrå 2.0turbo 209HK ! REG NUMMER AX 88919 det er feil regnr. ser ikke hva det står på bildet, men det regnr du har skrevet står på en renault Siter Joachim »[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001 »[x] Volvo V70N 2.0T 2001 »[x] Volvo S60 2.0T 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Chevrolet Avalanche 8,1 liter diesel chip og du har OVER 1000 NM340 hk org og bruker 1,0 liter diesel pr mil org. Så det er MYE de kunne kjøpt som bruker mere drivstoff enn den der. Samtidig som den holder følge med det meste av gatebiler vi har i landet. Chevrolet Avalanche med leer topp er en av mine desidert drømme biler. Sitter som en konge. Ser konge ut og ikke minst går som en konge. Greit det, men de koster vel en liten formue å kjøpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 det er feil regnr.ser ikke hva det står på bildet, men det regnr du har skrevet står på en renault Riktig reg.nr. på denne er AX 89919 som nevnt på side 12. ;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Riktig reg.nr. på denne er AX 89919 som nevnt på side 12. ;) Jeg var ubehagelig nære å bli tatt av denne i Nordbytunnellen. Jeg kjørte i godt driv sammen med en svenske i SAAB 900, og plutselig kom UP i hundreoghelvete bakfra. Må ha hatt 180+, da jeg ble blåst til siden i 140. De tok heldigvis svensken istedenfor meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Hvorfor har politiet så mange lys i vinduer og grillen og ikke bare en lampe dem setter på taket? Og er det flere sivilpoliti biler enn uniformerte? Og ca hvor mange sivil politibiler er det i Norge? Fordi de saftblanderne de har på taket ikke synes alene i noen særlig grad. Den eneste grunnen til at de har dem, er at det kreves at blålyset skal være synlig i 360 grader rundt bilen, og da må de ha noe som er synlig både forfra, bakfra og fra siene. LED-strober synes mye bedre, og ved å variere plasseringen i høyde og bredde (grill, dashboard, speil), er det lettere å bli oppdaget. De nye ambulansene har LED-lamper i huet og ræva, de synes jo temmelig mye bedre enn politiets biler i samme størrelsesorden med bare to slitne lamper i grillen og et gammelt blålyspanel på taket. Brannvesenet bruker for øvrig også nesten bare LED-lamper nå, det er bare politiet som henger litt etter, men det blir vel bedre på den nye Passat'ene de får i disse dager. Norsk utrykningsforum har et par neongule XC70'er med LED-lys, som brukes til opplæring i utrykningskjøring. Jeg talte ikke mindre enn to lamper i grillen, to på speila, et i dashboardet samt ny type blålyspanel (blå LED-pærer istedenfor blått glass i panelet) på taket. I tillegg har de selvsagt tusenmetere. Synes de bilene godt? JA :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Hvit/sølvfarget Nissan Primera WP11 144 stasjonsvogn sett på RV3, mellom Løten og Elverum. blålys innenfor tåke lysa og i bakruta. Var en Nissan x-trail som ble blinka på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Vel, det er et krav til at blålysa skal være synlig 360 grader. I min tidligere jobb skulle vi anskaffe noen utrykningskjøretøy, og firmaet som monterte blålysa sa at man MÅTTE ha lys på taket for at det per definisjon skal være synlig 360 grader. Det hjalp ikke å ha lys på alle sider av bilen, man MÅTTE ha på taket. Vi lagde et nummer ut av dette, fordi det er tungvint å måtte sette lampa opp på taket av en sivilbil før man ratter i vei, men vi kom altså ingen vei med dette. Så under utrykning skal man vel da egentlig ha lys også på taket. Nå kan det diskuteres om det å kjøre opp i rompa på bilen foran og slå på blålysa for å stoppe den, er for en utrykning å regne. Man må se litt praktisk på det, etter min mening, og tenke litt over hva som er hensikten med bestemmelsen, istedenfor å henge seg opp i små detaljer. Så hvis de bare kjører opp bak deg eller legger seg foran deg og slår på lysa for å få deg til å stoppe, så tror jeg ikke at jeg hadde giddi å laga noe nummer ut av at de ikke hadde lys på taket. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg