rdl Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by mfafa Ja, for det var vel akkurat det du gjorde når DU fikk lappen og var fersk... :rolleyes: nei. men nå har jeg kjørt bil en del ÅR før jeg fikk lappen.. og jeg kjøpte aldri no RASK bil... har heller ikke det i dag. men jeg holder meg på veien Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by maxgets nope,nope:) har en svart celica gt4 jeg Er den på helårs prøveskilter og stadig i skien? :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 kjøp deg en 190E 2.0L da har du en bil med gode kjøreegenskaper og hester nok til å kommer deg fort opp til fartsgrensa. men hold deg langt unna 190 (uten E) de er slappe å jah det er det jeg kjører... må også nevne at 190e'n er bakhjulsdreven no som er et must (ihvertfall for meg) Mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by Pedal to the metal Ford Escort RS turbo For god til å være sann den her :eek: Kjøper kanskje katta i sekken :p Neida, vetta faen, men prisen virker lav med tanke på styling osv. på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by 230CE Hva med noe sånt?:D Litt i dyreste laget kanskje, men finnes mange til rundt 50 000 som dog ikke er så strøken som denne.. Kjører ihvertfall ifra alt som heter Calibra, MX-5 osv.. Er vel ikke den som kommer dårligst ut i kollisjonstester heller..? ] http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=538848 MB 190E krasjtest Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen. - Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har. - Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige - Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse - Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes - Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok". - Kjøp Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren. Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Kebab gud Skal du ha en "rask" bil så er ikke calibra bilen for deg .. den er verken "rask" eller økonomisk (er jo en opel..) og siden du er (blir) fersk med lappen er ikke en "rask" bil noe for deg du tror sikkert du er kongen over alt osv .. men som en nybegynner så burde du heller satse på noe med lute under panseret og sikkert. det er 80% sikkert at du vil innen du er fylt 19 ha minst 1 ulykke (større eller mindre) og jo "raskere" bil du har .. jo større sansynlighet er det Personlig .. anbefaller jeg midt-slutt 90-talls japanske småbiler Corolla, civic (bare ikke style den), Lancer (evt Colt) noe som det Ja, det stemmer jo hvis man surfer forum.hardware.no :D Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by BMW324TDa Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen. - Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har. - Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige - Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse - Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes - Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok". - Kjøp Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren. Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det... Man blir aldri utlært i denne sammenheng... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by BMW324TDa Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen. - Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har. - Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige - Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse - Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes - Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok". - Kjøp Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren. Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det... Man blir aldri utlært i denne sammenheng... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Alexxx Man blir aldri utlært i denne sammenheng... Kan du nevne noe man kan bli utlært i? Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Gjør som meg, begynn med en gammel slapp Nissan Bluebird 1,8 (95hk) bytt ut til en Toyota Camry (130hk) feks... Da begynner du forsiktig, venner deg til det å kjøre bil alene, på dårlig føre etc, så kjøper du deg en bil med litt større motor. Det å gå fra Bluebird til Camry for mitt vedkommende var som å gå fra Lada til Ferrari ;) Så har du liksom alltid noe å se fram til : "Den neste bilen min skal ivertfall ikke være noe dårligere" Om du begynner med en 200sx med 200hk, så må liksom den neste bilen bli en Porsche med 300hk, også videre.. (litt overdrevet da);) Poenget er at det er mye artigere å begynne lavt, for å arbeide seg oppover.. Istedet for å begynne på toppen. Mye "koseligere" å bulke Bluebirden en en 200sx liksom... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Det er ikke bare negativt å begynne med en sprek bil.. Den bør nødvendigvis ikke være så sinnsykt rask, men heller litt power fra bunnen av. Jeg selv startet med en 325i, som jeg faktisk har ennå og det er snart 6 år siden jeg kjøpte den. Jeg mener at en person som starter med en sprek bil vil bedre lære å behandle en slik bil. Kjenner en kar i voksen alder som i alle år kjørte en dau og kiip bil, da han kjøpte seg en M3 dro han av veien med en gang. På vinterføret første gang hadde han også litt problemer. Ikke at dette gjelder alle, men for meg var det ikke noe problem å starte med 325'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Jeg tror det er viktig at man starter med en bil med bakhjulsdrift. Så lærer man seg å beherske sladd helt fra starten av.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by mfafa Jeg tror det er viktig at man starter med en bil med bakhjulsdrift. Så lærer man seg å beherske sladd helt fra starten av.... om det er viktig vet eg nå ikkje, men du får i hvertfall en mye gøyere ungdomstid... og blir hekta! Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by E30-Julius Det er ikke bare negativt å begynne med en sprek bil.. Den bør nødvendigvis ikke være så sinnsykt rask, men heller litt power fra bunnen av. Jeg selv startet med en 325i, som jeg faktisk har ennå og det er snart 6 år siden jeg kjøpte den. Jeg mener at en person som starter med en sprek bil vil bedre lære å behandle en slik bil. Dette har du rett i. Folk som ikke er vant til å håndtere større krefter enn 75 spinnville sjiraffer vil få problemer med å utnytte f.eks en M3 til fulle. Eller som mfafa sier - selvom sladding er rimelig enkelt er det en grei egenskap å ta med seg senere i livet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.