Gå til innhold

Pickup eller hva?

Ranger emnet


48IDA

Anbefalte innlegg

Skal selge en Cherokee snart for å bli kvitt litt av lånet jeg har på den, og skal kjøpe en annen bil for penga som blir til overs. Ca. 50.000,-

Har lyst på en Cheva pickup, men finner liksom ikke noe.. Veit at folk har fått lignende for rundt samme pris som jeg har å rutte med.

Har ikke helt kontroll modellnavn på alle pickuper. Vil helst ha en av de mindre, ikke noen Silverado eller noe sånt.

 

Noen tips? Gjerne andre amerkianere også. Og maks pris rundt 50 lapper altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Silverado? Noe mindre? Ehhh, "alle" C/K-trucks er like store, Silverado var bare feteste utstyrspakke (Krom, lyddemping, bedre seter og ofte el.vinduer og sentrallås) i f.eks. min bil. GM har hatt mange forskjellige navn på de opp gjennom årene; Cheyenne, Custom, Silverado, Custom Deluxe (min bil, selv om det står Silverado i vognkortet), osv. Skal du ha noe mindre, kjøp S/T-10 pickup. (S = 2WD, T = 4WD) Den er liten og søt (konebil, har hatt Blazer selv, møter bare damer i trafikken med lik bil...)

 

Liten innføring:

C = 2WD/RWD

K = 4WD

 

Gammel/ny vekt-benevning:

10 / 1500 - 5 bolt aksler på RWD, 6bolt på 4WD, mykeste understell (fjærer)

20 / 2500 - 6/8 bolt RWD, 8 bolt 4WD, halvfast understell

30 / 3500 - 8 bolt på "alt", ikke helt komfortabel. Fåes også med tvilling-hjul bak (svær!)

 

Problemer med denne lista er forskjeller mellom årene, ting kom og gikk litt for å gjøre det vanskeligere. Ett unntak fra lista er K1500 Suburban med 6.5TD, som har 8bolt understell.

 

Mulig jeg skriver mer, men dette var hvertfall en liten innføring i GM trucks. Mer info på http://www.cktrucks.com

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...liten ble kanskje ikke forklart riktig. Skal IKKE ha Skoda Pickup eller noe lignende!

Vil bare ikke ha de modellene med laaange plan. Trodde Silverado var betegnelse for en av de største, så feil man kan ta. Ser mye forskjellig på veiene, men klarer ikke å sette navn på dem. En bekjent har en Cheva pickup med 6.2 D, den er ikke så veldig stor at det gjør noe, akkurat passe -- får vel høre hva slags modell det er. Den ga han 40 for, og ser bra ut..

Er ikke så nøye for min del om bilen er av litt eldre modell heller, liker dem gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :-)

 

Men pass deg for gammle 6.2 diesel motorer. Dett ER en dårlig motor.

Jeg har selv reparert en, og han som renoverte den sa at 90% av dem (dette var i 96-97) var sprekkt i blokk eller topp, altså bare å kaste.

ALLE deler koster minst det dobbelte av hva bensin 350 deler gjør.

Det er ikke SÅ stor forskjell på forbruket at det gjør noe (hvis du ikke kjørere mye i byen da).

 

Å så slipper du den forferdelige rakklingen.......

 

Når jeg solgte min van 6.2 orket jeg ikke ha noen bil på nesten et helt år, jeg var utslitt og ruinert (faktisk nesten sannt) Når jeg så kjøpte en bil igjen kjøpte jeg en Toyota Corolla......(det er en pålitlig bil det!)

Den perioden er forbi nå......men jeg glemmer den aldrig!

 

En kamrat hadde en suburban 6.2 diesel........han holt på å bli nervevrak. Stadige reparasjoner, batteribytten, varmeaparat, starter m.m. Mye i og rundt den motoren er underdimensjonert helt enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 48IDA

Hehe...liten ble kanskje ikke forklart riktig. Skal IKKE ha Skoda Pickup eller noe lignende!

Vil bare ikke ha de modellene med laaange plan. Trodde Silverado var betegnelse for en av de største, så feil man kan ta. Ser mye forskjellig på veiene, men klarer ikke å sette navn på dem. En bekjent har en Cheva pickup med 6.2 D, den er ikke så veldig stor at det gjør noe, akkurat passe -- får vel høre hva slags modell det er. Den ga han 40 for, og ser bra ut..

Er ikke så nøye for min del om bilen er av litt eldre modell heller, liker dem gamle.

 

Tips:

Søk litt på offroad.no

Hjemeside til offroadkklubben. Der er det noen "die hard amcar fans" og jeg har sett Sub'er og pickup'er tilsalgs rett som det er, samt også mye deler til disse.

De har også et diskusjonsforum som det er mye liv i. Greit å spørre & grave litt både når man ser etter bil og hivs det oppstår problemer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si om den typen motor......

 

puke

 

Men det finnes da "små" pick-ups.... bare å finne en med 6 " plan....fleetside eller step-side,

 

Luzifer kjøpte jo en for noen måneder siden, det var en 88 mod, med nye karossen....

 

Så de finnes....

 

Prøv å ringe Ole Johnny på Bø Bilco, 913 16 738 han handler endel med sånne biler....

Lykke til...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår