Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knall Hans detta blir knall.

 

Fikk laga gass pedal i helga sliter litt med laaaang vire hva gjør du med den? Blei det sån Lockar vire som Trond prata om?

Jeg lurer litt på en sån.

 

Fikk også laga varme apparat rør opp til frontruta samt litt småting men sånt plukk tar j.... lang tid...

Kaster meg over rattaksel neste helg da jeg har alle delene nå.

 

Bøttevis mes Autometer er bestilt samt de siste delne fra GMPartsdirect så nå blirre fest.

 

Fule cell har jeg funnet som har alt jeg vil ha nå er det bare og finne en måte og få den hit billig...

 

Å hva skal du i Jula? mekke du au ja hehehe.

 

Regner med bagasjeroms gulvet får smake kutteskiva i Jula så her skal det lagas plass.

 

Vi snakkes

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil hans! Gleder meg til å se den ferdig! Du skal vel teste denne forsiktig sideveis når du er ferdig?

 

Era: Fint å høre at det går fremover! Har ikke sett bilen siden du hadde gamlemotoren i! Hørte forresten at du vurderer bredding. Lenge til siden får smake kappskive?

 

-Simen-

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ser dere prater en del om gullstrand modifisering

 

Jeg har 2" hotchkis senkefjærer på min, har ikke gjort modifiseringen enda. Men jeg må jo nesten gjøre det, har jo lyst på Global West bærearmer da.

 

Blei det sån Lockar vire som Trond prata om?

 

Ja, bestilte sånn Lockar wire av Trond.

 

Du skal vel teste denne forsiktig sideveis når du er ferdig?

 

Ja, håper på det, etterhvert. Kanskje ikke i sommer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

041214_195221.jpg

 

Monterte noen vannslanger, hadde tenkt til å bruke silikon gummi bend, men vangbo hadde ikke dimensjonene jeg skulle ha. Så da ble det eksos rør bend og rette silikon slanger, ganske fornøyd med resultatet egentlig. Ble ganske mange slangeklemmer da,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det flere bilder her :). Blir kanskje litt mye på nytt da, men i litt bedre kvalitet. Må slutte å bruke det mobilkameraet, blir jo bare tull.

 

IMG_0022.jpg

 

IMG_0021.jpg

 

Måtte lage en liten bulk i grenrøret for å få plass til styresnekka.

 

IMG_0019.jpg

 

bunnpanna passer bra, styrestaget kommer ganske nært når man legger helt over.

 

IMG_0018.jpg

 

De røde teip bitene er tur retur og bensintrykkregulator, sikkert ikke nødvendig å nevne da.

 

IMG_0017.jpg

 

Ble ganske fornøyd med alle de blåe slangene egentlig, blir mye slangeklemmer da :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

 

No' action med denne for tiden, eller er det bare BMW og isdrifting som gjelder? Jeg har vært lite på låven i det siste, men skal stresse litt og få hogget den 240'n innen kort tid. Begynte på den idag, bare litt småplukk igjen utvendig før han andre Hans må hjelpe meg med å vippe den opp på siden :)

 

Fått igjen ledningsnettet fra Trond? Bytta foringer i bakstilling? Hva er planene for eksosanlegg (Dim. og type lyddempere)? Er fronten på igjen "for godt"? Tror snart jeg må opp fra kjelleren og drømme litt igjen...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått inn klutsjpedal, den ble fin, brukte den original 98 camaro pedalen, den passer jo fint med den original pumpa. får masse deler til neste uke håper jeg. instrumenter bl.a ledningsnettet er ferdig, men ikke hentet enda. Skal se om jeg får med med et koblingsskjema av trond kanskje, eller så skal jeg bestille et på amcar. Du må gjerne ta turen opp å titte, hvis du har kjempelyst kan du jo bli med å se på ledningsnettet ? :) Får hjelp av Hans Kristian til det og, han er ganske stødig på ledninger og skjema han og.

 

Jeg har jobba litt i rykk og napp, men det ser ut som at jeg skal komme på veien til sommeren nå syns jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Hans! Kan sikkert ta en titt, men Trond merker kanskje ledningene med hvor de skal, evt med et enkelt koblingsskjema? Er jo ikke allverdens med løse ledninger da du sikkert har fått fjerna EGR, ikke har el.styrt automat, ikke VATS, osv...

 

Hva slags instrumenter skal du ha? Hvis jeg ikke husker helt feil er tenningssignalet noe annerledes fra styreenheten her, og må evt gjøres om før det kan brukes av en vanlig turteller? Hvis det ikke er ordnet med en gang er det jo ikke så farlig, litt betryggende å faktisk ha en turtallsperre ;) Ulikt en forgassermotor.

 

Skal hvertfall pusle litt utafor på lørdag og søndag, mulig vi sees!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey høres knall ut detta.

 

Eksos manifoldene mine er ferdig TIG sveisa og plana i går så i helga skal down pipe lages så travers.

Å da begynner det og hjelpe ende småplukk så ut med motor og lakke.

 

Fått alle instumenter ink 5" Super lite til 260km/t så kom servo pumpa og fuel rail med retur så nå skal det blir fart i sakene.

 

Blir litt bil kaos om dagen kona vraka Diesel bruks dyret i går så flaks jeg fikk firma bil gitt.

 

Så nå skal jeg ha rwd vinterbil forslag taes i mot med takk.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Hey høres knall ut detta.

 

Eksos manifoldene mine er ferdig TIG sveisa og plana i går så i helga skal down pipe lages så travers.

Å da begynner det og hjelpe ende småplukk så ut med motor og lakke.

 

Fått alle instumenter ink 5" Super lite til 260km/t så kom servo pumpa og fuel rail med retur så nå skal det blir fart i sakene.

 

Blir litt bil kaos om dagen kona vraka Diesel bruks dyret i går så flaks jeg fikk firma bil gitt.

 

Så nå skal jeg ha rwd vinterbil forslag taes i mot med takk.

 

Era

 

Er Citroenen helt ferdig? gikk det bra med kona? så du fikk tak i samme fuel rail som meg da. Var Dave imponert over Vegan?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hersker Hans & Era

 

Hva slags fuel rail er det dere skal bruke?

 

Har nettopp fått min LS1 og T-56 fra statene nå. Ser fram til å få den oppi bilen og begynne og tilpasse. Hvis eg får den oppi da:)

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
@Hersker Hans & Era

 

Hva slags fuel rail er det dere skal bruke?

 

Har nettopp fått min LS1 og T-56 fra statene nå. Ser fram til å få den oppi bilen og begynne og tilpasse. Hvis eg får den oppi da:)

 

98`C5 fuel rail. men den vanlige funker den au men da har du ikke retur.

Retur er da i fule filteret har en nytt sånt hvis du er intresert?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår