Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å lage en Tråd om Camaroen min. 1967 Camaro som har vært i Norge siden 1968. Tror ikke det var mange Camaroer i Norge på 60 tallet. Bilen hadde en 327cid og en TH350 automat (tre trinns) Da jeg kjøpte den

 

IMG_0106.jpg

 

Ifjor høst (2003) plukket jeg bilen delvis ned, for å gjøre den klar for ny motor og girkasse, LS1/T56 <- 1998 Camaro 5.7 liters Alublokk med 6 trinns borg warner kasse. Dro til Arizona og handlet motor med noen kompiser i Januar. Vi handlet masse deler til oss selv og venners venner ++. Og sendte alt hjem i en pickup vi kjøpte der borte.

 

th_c51078a7.jpg

 

Fikk motoren hjem i Mars 2004. Den står i bilen nå, sammen med girkassen. "crossmember" til girkassen er det neste jeg må lage. Så må bunnpanna modifiseres litt for å få plass til styrestaget. klutsjpedal må innstalleres. oppkoblingen av ledningsnettet er planen å sette bort til http://www.techlinebilelektro.no Trond som jobber der er flink på LS1/LT1, fødepumpe og høtrykksbensinpumpe er bestillt. og trykkregulator

 

KIF_0305.jpg

 

Andre modifikasjoner som er gjort på bilen er polyruthane foringer i forstilling. Aluforinger på ramma. alu foringer på bakstilling. Subframe blåst og lakkert. koni dempere. Hotchkis fjærer (anbefales!) og større krengestag forann. Nye bøtteseter fra "Biltema" i California ble også kjøpt for 1000kr stykket :), de var deilige å sitte i, bra sidestøtte. må jo være elendig kvalitet, fikk med en svæær ny alu radiator fra et swap meet i California og. 1500 kr,- billig!

 

>Camarotopp2.jpg

 

Måtte ha med meg klutsjpumpa, den hadde de glemt å ta med når de tok ut motoren og kassa.

 

38a4bf30.jpg

 

Motoren stod allerede klar på pall ferdig plastet inn da vi kom og skulle hente den. tømt for kjølevæske og med plastpropper klar for transport. Tom har handlet flere motorer der så han vet at høggern er til å stole på. Så motoren skal være bra. gjenstår å se selvfølgelig. Men alt ser veldig pent og helt ut. og alt er tatt med bortsett fra klutsjpumpa som jeg la merke til at hang igjen på delebilen. Så ut som at det var en meksikaner som fikk litt kjeft når pumpa ikke var tatt med ut :). Høggerne syns vi er rare som kommer fra Norge for å hente motorer på høggern dems :).

 

Camarotopp2.jpg

 

Bilen står i garasjen nå med bare ramma og motoren skrudd fast. Kommer flere bilder av bilen fra demonteringen og nå etterhvert monteringen. Det har gått litt tregt med jobbingen på bilen i det siste. Men det skyldes jo mye at jeg har kjørt bruksbilen (E28n) min litt vel hardt i år :) så det har blitt mye skruing på den og.

 

http://bilder.driftfun.com/hersker-camaro <- flere bilder av prosjektet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult! brodern også har et protouring prosjekt. 69' cab camaro.

Han har bygd seg en bukk som gjør at han kan snu hele bilen 360 grader rundt.

Hadde tenkt å a bilder, men jeg har ikke program til kameraet.

 

huff... var litt trist syn med de F-bodyene på den skroteren der da..

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Godt å se det foregår noe litt bedre enn bare BMW-mekking i etasjen over meg... :) Første generasjon Camaro er absolutt fetest, er spesielt svak for '69 mod med skjulte hovedlykter. Bare synd jeg ikke er alene, det synes hvertfall på prisene disse bilene har...

 

Sette bort det morsomste til techline? Jaja, nå er ikke dette min bil, men jeg hadde koset med med å glo på ledningsdiagrammer og klippe vekk alt av ledninger til sekundære O2-følere, EGR, VATS, og bensindamp-retur opplegget. Du er uansett nødt til å bruke LS1edit for å skru av en haug med feilkoder og VATS, like greit å gjøre det selv og forstå ordentlig hvordan din egen bil funker.

 

LSx er forøvrig rått! Var så heldig å få prøve en 2000mod C5 Corvette med LS1 og automat, gliste ut uka... Nesten glad det var automat, hadde nok med å ratte for å rette opp bilen (skrudde av traction control ja), og den dro seg så fort opp i turtall at jeg ikke hadde rukket gjøre det noe bedre selv. Føltes ut som å kjøre på snø i lave hastigheter...... :D Perverst gøy!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phrode

Kult prosjekt og nydelig bil.

 

Pene felger også, hva slags merke er det?

 

 

Lykke til videre :cool:

 

Det er Rondell 58 felger til BMW 5serie. 18" med 235/45 og 265/40 dekk på.

 

stilig proskjekt!!! grusomt syn på den høgger'n må jeg si!

 

Det skal ikke store bulken til for å høgge biler i USA virker det som. Har jo litt med at bilenes verdi ikke er kunstig høy, som i Norge.

 

men jeg hadde koset med med å glo på ledningsdiagrammer og klippe vekk alt av ledninger til sekundære O2-følere

 

Jeg føler meg ikke helt kvalifisert til å koble opp motoren på egenhånd egentlig. Hadde kanskje fått det til, men det ville tatt lang tid. En annen mulighet er å levere hele ledningsnettet til Techline og få det tilbake halvparten så stort (det unødvendige klippet bort) og med fine merkelapper på hvor alt skal. Da kan man jo legge det opp så fint man vil selv hvertfall. Jeg hadde tenkt til bruke en "boks" i mellom motor og ECU som fjerner feilkoder og vats. Hvis jeg modifiserer motoren mere senere kan jeg jo heller programmere den om da. Hadde også tenkt til å bruke luresensorer som forteller motoren at katalysatoren er tilstede.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gull Hans... det er camaron du snakket om på rudskogen dette vel ?

 

Felgene syntes jeg passet perfekt...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NEW

Hersker Hans

 

Syns det ser ut og høres ut som detta blir drit bra!!:D

 

Er selv ihuga Camaro entusiast!!

 

NEW

 

02 Hot Rod

69 Z28

69 SS/RS BB

69 **** Camaro

 

dæven har du 3 Camaroer? lag noen tråder om de her på V8 forumet da?

 

Krom felger er kult det. Men jeg går for litt "Alu Look" på mitt prosjekt, så hører alufelger mere hjemme på protouringbiler syns jeg. Alu motor. alu felger. alu radiator. Så blir det flere aludetaljer i dashbord, instrumenter og senterkonsoll etterhvert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den LS1 maskinen er helt rå, det kan jeg bekrefte!! Du kommer til å digge den. Smekk inn en råere kam, port toppene og Throttle huset, monter long tube headers så har du 380 RWHP.

 

Jeg har en 2002 Hot Rod Camaro, med Phase II, bremset til 404 bakhjuls HK. Og jeg synes den motor pakka er helt rå.

 

Om du kikker på http://www.moldestuket.com, se under "artikler" der ser du min 69 Z28, og en artikkel om 2002 camaroen.

 

Den 69 RS/SS BB jeg har, er orginal Gul, med Gult interiør, matching numbers. Grei bil, skal bli bruksbil.

 

NEW

 

Ingen ting i veien med aluhjula, og stilen bilen din kommer til å rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår