Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Narmacil

 

Del-A-Lum foringer ja?

 

Del-A-Lum? er vel et varemerke? mine er laget av Global West Suspension i California. De har et svært maskinverksted hvor de lager understells deler til hovedsaklig Camaroer og andre gamle chevyer. De lager bærearmer, krengestag. alt mulig.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IMG_0006.jpg

 

En liten oppdatering. Bildet er et par mnd gammelt, har gjort litt siden det ble tatt. Men det er ikke alt arbeidet som synes så godt heller. Har tørket litt støv av bilen og satt inn setene. Man kan akkurat se de blå aluforingen som ramma har fått. Jeg måtte ta av dekselet på grenrøret på venstre siden av motoren og lage en liten bulk i det for å få klaring til Styresnekka som sitter på venstre siden. Lambda sonden på venstre side må også flyttes for å ikke krasje med styresnekka, som man ser på bildet. Torpedoveggen skal pusses ned og males svart som ramma. Motoren går mye ut og inn for å tilpasse diverse småting. Forstillingen er montert på for å se hvor mye konflikt det blir mellom styrestag og bunnpanna. bunnpanna må kappes litt i og sveises bittelitt mindre.

 

IMG_0004.jpg

 

Ledningsnettet er tatt av motoren og levert til Trond på http://www.techlinebilelektro.no , der blir alle de unødvendige ledningene luket ut og plugger/kontakter som ble ødelagt under frakt byttes ut. Ledningsnettet blir merket med påskrevne lapper for å enkle installasjonen.

 

>IMG_02.jpg

IMG_0007.jpg

 

Jeg laget en girkasse travers i 40mm firkantrør og stålplater, den passer bra. må gjøre noen små justeringer bare.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

041012_161725.jpg

 

Girkassetravers, elvifter fra 2 Citroen BXer (hysj), og bremsekraftforsterker og hovedsylinder fra 1998 Camaro

 

041012_161447.jpg

 

Alu radiator, kostet 1500,- på swapmeet i Caliofornia.

 

041012_161251.jpg

 

Bildet av foringene for de som var nysgjerrige på de. Nylon senter. med nippel og "gjenger" inni for å fordele fettet.

 

041012_161115.jpg

041012_161136.jpg

 

Div deler. 2 stk lambdasensorer, ny bensintrykkregulator, monteres på fuelrail, ny fuelrail beregnet for bruk med returslange tilbake til tank er på vei, original fuelrail har ikke retur til tank.

 

2 stk bensinpumper, en fødepumpe og en høytrykkspumpe (60psi) begge monteres utenfor tanken, med sugerør ned i tanken fra oversiden av tanken som standardtank har originalt. Innføring til returslangen må lages i tanken. 2 stk bensinfiltere monteres, før og etter pumpene.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med litt opdatering Hans.

 

På tide og oppdatere sidene mine også gitt begynner og skje litt igjen fikk Wilwood pedalstell med clutch og to bremse pumper med vippe brygge justering.

 

Ser grise rått ut så nå er det rett hjem i garasjen og få perforert Torpedo så den passer samt forsterka torpedoen den gir jo etter som bare fy orginalt så her skal det stives opp.

 

Nye tannstanga er også demontert og skal lages nye fester til også blir det og lage rattaksel nok en gang.

 

Bensin tanken er litt utfordring men det går nok.

 

Vi snakkas

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes bra ut det pedalsettet ja. Skal prøve å stive opp torpedoveggen min med noen vinkler eller noe jeg og. Flekser litt mye når man bremser hardt.

 

Kom til å tenke på den 2-3 liters "buffer" tanken mellom bensinpumpene. Den trenger ikke noe lufting eller retur egentlig. Trenger jo bare å stå i mellom pumpene.

 

I morgen skal jeg levere styresnekke/pumpe slangene til TESS for ombygging. så 1998 servopumpa får pumpa væske til 1967 styresnekka.

 

RÅ BIL drømme vogn. en gang skal det stå en slik i garasjen min oxo.

 

Ja. det er en morsom bil. Mye jobb med så gammel bil. Men det har sin sjarm.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering med flere bilder.

 

041022_182356.jpg

 

Har laget radiatorfester, bildet er dårlig. men radiatoren er festa til frontplata, med en klo som holder radiatoren. den øver "kloen" blir festa til den nedre med patentbånd.

 

041022_182414.jpg

 

Kjøpt 100mm 90 graders bend på Vangbo og overgang fra 100mm til 90mm som MAF sensoren er.

 

041022_202015.jpg

041022_202031.jpg

 

Radiatoren havnet litt nært innsugsslangen, men det går greit. Grunnen til at radiatoren står der den står er at jeg har "pusher" vifter som skal monteres forann radiatoren. Mulig jeg forandrer litt på det for at ikke radiatoren skal havne så nært innsuget.

 

041021_134300.jpg

 

Dro til Tess i Drammen. Imponerende butikk med alt av slanger og stash. billige stålomspunnede bensinslanger feks. Der fikk jeg tak i skjøt til rørdelen av slangen som er til styresnekka. litt forskjellige gjenger på Camaro 98 og Camaro 67 styresnekke/pumpe, så nå har jeg fått laget slange som passer. standard pumpa på LS1 motoren leverer riktig flow/trykk til styresnekka. Så den er det bare å koble på.

 

041021_135642.jpg

 

Slangen er koblet på på dette bildet. Mørk og dårlig. teipen er der bare fordi det var der jeg hadde tenkt til å kappe slangen og få tess til å "spleise" på den andre slangen. Men denne løsningen ble vel så god.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

En liten oppdatering med flere bilder.

041022_202015.jpg

041022_202031.jpg

 

Radiatoren havnet litt nært innsugsslangen, men det går greit. Grunnen til at radiatoren står der den står er at jeg har "pusher" vifter som skal monteres forann radiatoren. Mulig jeg forandrer litt på det for at ikke radiatoren skal havne så nært innsuget.

.

Vil først si at det er imponerenes arbeid du bedriver, jeg må alikevel spøre deg om ikke det er lurere å hente "frisk" luft under/vesiden av radiatoren. Jeg ahdde samme oppleg som deg på min tpi og hadde problemer og bilen gikk dårligere en når jeg prøvde å legge i friskluft/kald, det blir jævlivarmt der du har filteret ditt. du har så mye å gjøre og det er lettere å lage "lure" løsninger nå. :)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. jeg skal flytte Luftfilteret så det havner utenfor radiatoren. Jeg var på Vangbo og kjøpte 90 graders bend og overgang fra 100 til 90mm, mellom overgangen og 90 bendet er det et stålrør, de hadde ikke lengre stålrør på vangbo når jeg var der. men røret skal bli litt lengre så filteret havner litt lengre mot høyre. Radiatoren skal litt fram og. fordi jeg ser at jeg har plass til viftene forann frontplata.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

041024_151347.jpg

041024_151411.jpg

 

Jeg måtte henge på forskjermene i dag. For å se hvordan aluforingene og den nye frontplata passer med resten av fronten. Og for å få et lite inntrykk av hvordan bilen kommer til å bli. Få litt inspirasjon.

 

041024_175325.jpg

 

Etter jeg hadde hengt på skjermene og fronten så tok jeg alt fra hverandre igjen. Brukte ca 10 min på å ta av begge skjermene og ta ut motoren. Veldig brukervennlig med gammel Camaro.

 

Så pusset jeg ned torpedoveggen og sprayet den med sink grunning og svart lakk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Low

Spennende prosjekt, gøy at du legger ut bilder..sånn at vi får følge med!

Men jeg håper du kommer på en bedre løsning enn patentbånd til radiatoren... var ikke spesiellt imponerende synes jeg..

 

Har funnet på en bedre løsning en patentbånd ja. Ble litt jalla. Skal slå et stål rør flatt i begge ender og borre hull og bruke det som "strap" i stedet. Passer det nøyaktig trenger jeg ikke å kunne stramme det.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår