Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by HiiP

 

Har du denne bilen i deler... Den er jo så strøken.

 

*dæven*

 

Det bildet der er fra i fjor høst. Biler kan lett se strøkne ut på sånne bilder. bilen er helt grei, men ikke strøken. Demonterte mye av bilen fordi jeg fikk lyst til å blåse og lakkere ramma. så trengte ramma også nye foringer (aluforinger denne gangen) Så tok jeg ut teppet og interiøret for å lage hull til girstanga, så skal jeg ha inn nye seter og pedalsett med klutsjpedal må jo inn. Alle foringer og bærekuler på hele bilen blir også byttet, satt inn aluforinger på bladfjærer (gir mere sideveisstabilitet) i bakstilling og. Blir sikkert masse dekkstøy i bilen. Men litt må man jo lide for at bilen skal bli god å kjøre. Masse annet skal gjøres også.

 

Enig i at vi må få flere av Amcar folket til å kjøre på banene i Norge. Gatebil stevner ++. Når jeg er på Amcar treff rundt om i landet ser jeg jo mange imponerende biler som hadde gjort det bra på bane.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

Finner ikke no bilder av den 02` Camaron jeg! Noen som kan legge opp en link eller no?? *vil se*

 

hotrodcam28.jpg

http://www.moldestuket.com/hotrodcamaro.htm'>http://www.moldestuket.com/hotrodcamaro.htm

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få ut foringene som sitter i "ramma" på bilen til bladfjærene. De er litt kødne å få ut ser det ut som. Har nye alu foringer som skal inn der. Har bytta de på bladfjærene, men de der var litt kødne, har ikke prøvd så hard enda da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Hersker Hans

Skal prøve å få ut foringene som sitter i "ramma" på bilen til bladfjærene. De er litt kødne å få ut ser det ut som. Har nye alu foringer som skal inn der. Har bytta de på bladfjærene, men de der var litt kødne, har ikke prøvd så hard enda da.

 

Åssen går det med den saken, Puzz? ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. har utsatt de litt :) gjort litt kosejobber som å lage hull til girkassa. Målt litt så jeg kan lage girkassefeste. og målt litt mellom bunnpanne ramme og styrestag. Så jeg vet hvor mye jeg må fjerne av bunnpanna. Så har jeg montert forstillinga på bilen igjen for å vite at det ikke er noen konflikter mellom forstilling og motor. styresnekka får også plass ved siden av motoren nå.

 

Har vært syk de 2 siste ukene. så jeg har ikke fått gjort så mye.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Hehe. har utsatt de litt :) gjort litt kosejobber som å lage hull til girkassa. Målt litt så jeg kan lage girkassefeste. og målt litt mellom bunnpanne ramme og styrestag. Så jeg vet hvor mye jeg må fjerne av bunnpanna. Så har jeg montert forstillinga på bilen igjen for å vite at det ikke er noen konflikter mellom forstilling og motor. styresnekka får også plass ved siden av motoren nå.

 

Har vært syk de 2 siste ukene. så jeg har ikke fått gjort så mye.

 

Takk for titten for et par tre uker siden :cool:

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer for deg jeg :p

 

Ja heldigvis, men hjelper ikke stort det:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=49645

 

Hadde en prat med Modmach1 idag, ingen skylder på hverandre, men det er uansett trist for meg å høre også da...

 

Hersker Hans:

De aluforingene, de har "plast/teflon innlegg"? Hvis nei, vil ikke de slites ganske fort? Helt enig med deg at "logringa" med ræva er irriterende på generelt alle amcar's uten panhardstag...

 

Edit: Og de med panhardstag trenger hardere foringer og stivere/lavere dekksider....

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Hyggelig det. Du kom deg trygt hjem med Chevan?

 

Turen gikk over all forventning den :)

God bil å kjøre ! Bare så synd bakaksel røyk på søndag..men heller her hjemme eller nedi dalene på vei opp fra dere for et par uker siden :op

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Svarer for deg jeg :p

 

Ja heldigvis, men hjelper ikke stort det:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=49645

 

Hadde en prat med Modmach1 idag, ingen skylder på hverandre, men det er uansett trist for meg å høre også da...

 

Hersker Hans:

De aluforingene, de har "plast/teflon innlegg"? Hvis nei, vil ikke de slites ganske fort? Helt enig med deg at "logringa" med ræva er irriterende på generelt alle amcar's uten panhardstag...

 

Edit: Og de med panhardstag trenger hardere foringer og stivere/lavere dekksider....

 

Aluforingene har nylon senter. og smørenippel. foringen har et skrudd spor invendig i aluen for at smøringen skal komme til over alt på nylonen. Det slites muligens fortere enn vanlige foringer? da de ikke flekser så mye kanskje. Bolten i midten er ganske tight, og det er jo bra. Jeg fikk beskjed på Global west suspension i California hvor jeg kjøpte foringene. At de trodde jeg ville klare meg lenge bare med foringene og at jeg skullle prøve det først. var ikke det bra nok skulle jeg montere et panhardstag.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Da har du kjøpt sånne jeg håpet du hadde :) De foringene som bare er av aluminium slites fort ut mot festebolten, men dine bør være bruksvennlige de. Fått bytta dem ennå?

 

Har ikke fått gjort så mye i det siste. vært litt syk. Har satt inn begge på selve bladfjæra. Bare de to på selve ramma på bilen som mangler. Har også aluforinger mellom ramma på bilen og karrosseriet. 6stk 4 under gulvet og 2 stk forann på frontplata.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Aluforingene har nylon senter. og smørenippel. foringen har et skrudd spor invendig i aluen for at smøringen skal komme til over alt på nylonen. Det slites muligens fortere enn vanlige foringer? da de ikke flekser så mye kanskje. Bolten i midten er ganske tight, og det er jo bra. Jeg fikk beskjed på Global west suspension i California hvor jeg kjøpte foringene. At de trodde jeg ville klare meg lenge bare med foringene og at jeg skullle prøve det først. var ikke det bra nok skulle jeg montere et panhardstag.

 

Del-A-Lum foringer ja?

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår