Gå til innhold

90 tallets råeste front!!

Ranger emnet


Peugeot4sale

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kebab gud

vel .. Honda accord strøyk den amerikanske kollisjonstesten

(husker ikke hva den heter jeg)

:D

 

noe som gjør at de må mest sansynlig tilbakekalle ALLE Accord sedan i USA :D

(Airbag feil)

Vel, nå kan ikke USA-Honda sammenliknes med noe, egentlig. Der blir kjelkene tross alt skrudd sammen av burgerknaskende og ølbælmende Amerikanere. Og uansett hvor hardt de prøver (prøver de i det hele tatt?) kommer de aldri opp mot nivået til Japanske arbeidere som gjør samme arbeidet. Bare det at Japanerne gjør det bedre, billigere og på kortere tid. Eid. Er forresten klar over at Honda har flyttet noe av produsksjonen til Europa.

 

 

Hos Euro-NCAP får Accord følgende karakterer:

2003-Modell: 4 av 5 mulige stjerner.

1999-modell: 4 av 5 mulige stjerner.

 

Hos Amerikanske NHTSA får 2005-modellen 5 av 5 stjerner i alle testene, 2003-Accorden 5 av 5 mulige stjerner i alle unntatt to disipliner, hvor den får nøye seg med fire. 1999-Accorden får 4 av 5 mulige i alle disipliner. 1993-Accorden får samme resultat som 1999-modellen, i de to disiplinene de testet på den tiden.

 

Konklusjonen må da bli at Kebabguden har helt rett i det han prøver å få frem; Honda Accord er definitivt en dødsfelle, og ingen med vettet i behold burde kjøre en slik en. Men husk bare at USA-Accorden ikke har noe som helst å gjøre med Euro- eller JDM-modellene; de skrus nemlig sammen av folk som ikke drikker burgerfett til chipsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Vel, nå kan ikke USA-Honda sammenliknes med noe, egentlig. Der blir kjelkene tross alt skrudd sammen av burgerknaskende og ølbælmende Amerikanere. Og uansett hvor hardt de prøver (prøver de i det hele tatt?) kommer de aldri opp mot nivået til Japanske arbeidere som gjør samme arbeidet. Bare det at Japanerne gjør det bedre, billigere og på kortere tid. Eid. Er forresten klar over at Honda har flyttet noe av produsksjonen til Europa.

 

 

Hos Euro-NCAP får Accord følgende karakterer:

2003-Modell: 4 av 5 mulige stjerner.

1999-modell: 4 av 5 mulige stjerner.

 

Hos Amerikanske NHTSA får 2005-modellen 5 av 5 stjerner i alle testene, 2003-Accorden 5 av 5 mulige stjerner i alle unntatt to disipliner, hvor den får nøye seg med fire. 1999-Accorden får 4 av 5 mulige i alle disipliner. 1993-Accorden får samme resultat som 1999-modellen, i de to disiplinene de testet på den tiden.

 

Konklusjonen må da bli at Kebabguden har helt rett i det han prøver å få frem; Honda Accord er definitivt en dødsfelle, og ingen med vettet i behold burde kjøre en slik en. Men husk bare at USA-Accorden ikke har noe som helst å gjøre med Euro- eller JDM-modellene; de skrus nemlig sammen av folk som ikke drikker burgerfett til chipsen sin.

 

 

når bilene bygges av like deler, like roboter, og blir satt sammen likt, i tillegg er det nok ikke en tjukkass fra usa som sitter og monterer airbaggene, dette er krøkete arbeid, som krever smidighet og raske men alikevel nøyaktige rutiner. (snakker av erfaring siden onkelen min jobber på "samlebåndet" for volvo prod. + at jeg har selv vært på noen fabrikker og sett slikt arbeid bli utført

 

Og enda en ting. alle amerikanere spiser ikke macdonalds hver dag, sørper ikke i seg allverdens usunnheter osv.

har selv bodd i usa litt og nordmenns syn på amerikanere er igrunn jævli "hypa" opp...

dette takket være media..

 

så dette får bli dagens uttalelse fra min side..

har lest utrolig mange tåpelige post's fra ditt brukernavn, og måtte få ut noe av fortvilelsen jeg har ovenfor din måte og tre frem på..

 

god natt

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om det at den Galanten har vel noe av den råeste fronten blant masse masse produserte biler for "mannen i gata"...

 

Men det der med tidsepoker er vel litt unødvendig å diskutere, da det ble laget mye rått både på 70 - 80 og 90 tallet. Hver fabrikk / verdensdel har vel bra og litt dårligere epoker

 

Vet det var fronter som ble diskutert, men eg må bare trekke frem første generasjon M3 (E30) Når du hører denne betegnelsen vil eg tro de fleste tenker E30 med en gang, da denne er noe av den peneste/råeste bilen som er laget i Dåitsjland. Og ALLE (som er oppegående) vet hva en M3 er, i forskjell til f.eks den tidligere nevnte AMG versjonen til Mercedes...

 

Takk og god natt.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

og nå skal jeg drite deg ut .. YES!!

elsker det.. elsker å driteut folk på dette forumet :D

 

http://www.globemegawheels.com/servlet/ArticleNews/TPStory/LAC/20040805/MEGHOND05/cars/

Er du skadd? Jeg har da aldri betvilt at det var feil på Accordene, jeg bare henviste til at det er langt fra en utrygg bil i diverse kræsjtester. Og ikke få meg til å hente frem arkivet med hvor mange Amerikanske drittsleder som har blitt kalt tilbake for å fikse feil.

 

 

har lest utrolig mange tåpelige post's fra ditt brukernavn, og måtte få ut noe av fortvilelsen jeg har ovenfor din måte og tre frem på..

Takk takk! Jeg legger stor innsats i å uttrykke mine følelser for de idiotiske Amerikanerne, og er glad mitt arbeide blir lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må for all del ikke glemme fronten på tidligere nevnte e34 sin etterfølger :)

E39, Angeleyes'a sin mor :D

Alle hondafans som putter angeleyes på civicen sin.. det var tyskland de kom fra.. :)

 

BTW:

Originally posted by Øyvind Ryeng

Takk takk! Jeg legger stor innsats i å uttrykke mine følelser for de idiotiske Amerikanerne, og er glad mitt arbeide blir lagt merke til.

Tru meg.. de BLIR lagt merke til :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

De som er oppegående og gamle nok, de husker vel 80 tallets og verdenspressens utkårede bil:

 

BMW E34

 

Kunne ikke vært med enig med deg! E34 er et fantastisk design fra ende til annen. Og 6-serien er en av 70-tallets beste...Herlig aggressiv haifront...

 

Ellers : Biler som konkurrerer med Galant om 90-tallets beste front må vel være -

Bmw E36

Bmw E39

Ford Focus

200SX S14A

Audi 100 C4 har sine øyeblikk den og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er 90 eller 80 så er det 00 ihvertfall, og den bilen med klart råest front må jo bli:

 

conceptm53.jpg

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Decepe

Øyvind... Glem vrakenen fra Japan...

De sikre bilene kommer fra:

http://www.flagsindia.com/FLAG%20LIBRARY/Sweden.jpg

:D

 

Dessuten digger jeg galantfronten! Den er så stutt og mandig.

Yeah, yeah. Svenskene er definitivt gode på sikkerhet, men de har andre dårlige kvaliteter som gjør at jeg ikke begjærer dem (først og fremst problemet med FWD, med mindre en velger eldre modeller, eller svinetunge familiesedaner og -stasjonsvogner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Yeah, yeah. Svenskene er definitivt gode på sikkerhet, men de har andre dårlige kvaliteter som gjør at jeg ikke begjærer dem (først og fremst problemet med FWD, med mindre en velger eldre modeller, eller svinetunge familiesedaner og -stasjonsvogner).

 

Arti argument, siden din egen *****boks er FWD og IKKE er den sikker heller. Nå kan det jo hende at du har den bilen du har av nød og ikke begjær da.

 

Tilbake til Topic, 90-tallets råeste front, i klassen "normal" bil. Fiat Coupe kanskje, ikke pen, men RÅ det er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår