Gå til innhold

90 tallets råeste front!!

Ranger emnet


Peugeot4sale

Anbefalte innlegg

Originally posted by OldSchool

Har ikke Mercedes vært flinke med design? Hva med SL'ene laget mellom 55 - 69? Og 70tallsbiler bare drit. Mercedes har vel aldri laget mer solide biler enn på slutten av 70 tallet?

 

samme det, for her diskuterer vi kun designet på fronten ;)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nytt_bmwag_e63_bld1.jpg

 

hmmm... Begrederlig.. BMW blir bare styggere og styggere for hvert år som går...

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er oppegående og gamle nok, de husker vel 80 tallets og verdenspressens utkårede bil:

 

BMW E34

 

mnds_bil_0002.jpg

 

90 tallets er vanskeligere å kåre.. Derfor så mener jeg at GALANT fronten burde blitt plassert på en BMW E46 og da kunne det blitt noe ;)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mnds_bil_9908.jpg

 

70 tallets råeste .. glem AM cars og annet dritt på den tiden, BMW dominerte fra begynnelsen av 70 tallet, og frem til en eller annen idiotisk designer overtok og startet ødeleggelsen av designet med "nye" 7serien tror jeg !?

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

 

Offtopic:

 

Er det bare jeg som syns Chrysler designerne hermet litt etter Honda med sin "Vision"?

 

Chrysler%20Vision-front.jpg

nja.. likheten er der selvsagt ..

men de kom med 8måneders mellomrom ..

det er en VELDIG liten tid å bøffe et design og lanseres på¨...

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90-tallet er vel ikke kjent for å være den epoken med mest schnasne biler rent utseendemessig, åttitallet derimot, der har jeg mange meninger. Jeg syns at de feteste bilene ble laget på åttitallet, som f.eks. Audi urquattro, saab 900 aero, toyota supra, gruppe-b-monsterne fra pugeout, lancia og ford, samt en og annen supersportsbil, som f.eks. ferrari testarossa og GTO samt Lamborghini countach. Countachen representerer det ypperste innen bildesign syns jeg. såklart det finnes bedre biler, selv fra den epoken, men countachen er så vanvittig kompromissløs i uttrykket. Amerikanske biler fra åttitallet kan vi vel bare gå forbi i stillhet. Prisen for 90-tallets mest vellykka design, syns jeg må gå til Toyota Celica GT-four. Vet ikke om den kom sent i 89 eller tidlig 90, men den er nå fet:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

men de kom med 8måneders mellomrom ..

det er en VELDIG liten tid å bøffe et design og lanseres på¨...

...Men så er ikke Amerikanerne kjente for å bruke lang tid på design, testing eller kvalitetskontroll. Jeg syntes ikke jeg så Chrysler Vision på topp over driftsikkerhets- og kvalitetstester? Nei, for på toppen lå iallefall folka fra dette landet:

 

japan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

...Men så er ikke Amerikanerne kjente for å bruke lang tid på design, testing eller kvalitetskontroll. Jeg syntes ikke jeg så Chrysler Vision på topp over driftsikkerhets- og kvalitetstester? Nei, for på toppen lå iallefall folka fra dette landet:

 

japan.jpg

 

thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

 

vel, det der er 80 talls design.. Men uansett, Mercedes har aldri vært flinke med Design.

 

Hvem setter vel en kjempediger "Radiator" mellom to enorme Busslykter og kaller den sportslig??? Jo, det gjør Mercedes :D

 

Mercedes er fett som fjell! Synes de nye mercedesene ikke er noe særlig... Liker ikke lyktene. BMW sin nye 5-serie, derimot, er nydelig...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår