Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Vinduet er fikset, det gikk seg til etterhvert, brukte litt silikon stift osv.. :)

 

Fikk lagt på 235/45/17 piggfrie vinterdekk på 8x17 Rondell hjula mine i går..

DSCF0001.jpg

DSCF0002.jpg

Blei bra, deilig å kjøre på, men relativt mykt i forhold til 215/45/17.. Dessuten subber det litt bake på venstre siden, men håper det går bort nå når bilen skal på verksted i morgen å få skiftet den foringen :)

Ellers tar dekka litt borti demperskålene forran.. Er det trygt å banke skålene litt inn? Eller skal jeg bare la dekkene slite seg til? Det er bare ved fult rattutslag dette skjer..

 

M-list fra M3 E46 er i posten, samme med chromma stabilisator-tårnstag oppe..

Ellers har jeg ordnet meg orginale M-tech sideskjørter, så disse er på vei straks, må bare få ordnet med frakt!

M-front,97mod grill og M3speil er under forhandling.. :)

Har bestilt ny føler til ekspansjonstanken, min er nok gåen..

 

Ellers blir det nok diverse snacks ved neste lønning, men dama har 18-årsdag, så det går nok noen penger i det også.. Men, kan røpe så mye som at chrome angel eyes med blinkers og chrome tåkelys + sideblinkers.. Chrom oljepåfyllingslokk og M-tech pedalsett er på lista :) Er jeg riktig heldig klarer jeg å ordne meg grenrør og åpent filter også.. Vi får se hvor langt penga strekker..

 

Har tydeligvis ordnet meg god pris på KW Inoxline Justerbart senkesett også.. Alt holder på å falle på plass. Mangler bare sommerhjul.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Angående subbing i skålene:

sist vinter kjørte en kompis en 318 is coupe. med samme subbing i skålene forran. Det gikk bra helt til han lå breit i ca 80km/t, og ga fult rattutslag på glatt føre. Da bremset nemmlig dekket akkurat nok til at det låste, og resten kan dere tenke selv...

Forsikringselskapet og veivesenet fant nemmlig dette ut. og det er rullelengden som står i vognkortet som er godgkjent.

 

Han kjører volvo 240 1982 mod nå. og den koster mindre en vinterfelgene han hadde på bimmer`n...

 

:rolleyes:

*************************

over 20 biler på samvittigheten.

E36 M3 cab atm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Sjekk nu heller linken i siganturen, der e alle bildan.. Æ har jo ikke gjort så mye med den akkurat.. Sanke litt dela nu i vinter, også blir det vel litt greier satt på til sommeren..

 

480hk? Nå militær greier?

 

Richardsen kjørte vel samma kjerra som meg nede på sessvoll tenker jeg.. scania 164g 480 hk sak.. eneste forskjellen var at jeg hadde en henger bak også .. men back 2 topic.. gratulrer med ny bil Jonte

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker om en vanlig vinter. Over halvparten av kjøring på vintern er jo på våt og tørr asfalt. Hvis du ikke bor i Nord.. Er vel femte sjette vintern m egen bil, kjører 30-35tusen i året og var desidert best i fjor da jeg kjørte på 235 dekk syns jeg.

 

Sorry Jonte, skal ikke ødelegge mer i tråden her.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

FEIL?? HAHA

 

Jeg snakket om at det er deiligere å kjøre med litt bredde på dekka samt myke til vanlig kjøring. Smale dekk på E6 i 120-140kmt er faen ikke deilig. FEIL???

 

Lurer på hvor du kjører 120-140 km/t på glatt vinterføre :rolleyes:

 

Enten er du rimelig gal, eller så er du rimelig grønn :D

 

Begagelig på bart føre, ja, men på skikkelig vinterføre, nei.

 

Desto setter mange inn bilen om vintern da den er skamsenka med plast rundt om, og at de ikke vill kjøre med smale vinterdekk :eek:

 

Men stå på, kjør bredt :cool:

 

Back on topic :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om glatt underlag, og når du begynner å diskutere regner jeg med du holder deg til saken! Derfor siktet jeg til dette!

 

PS: hva har dette med lappen å gjøre??

 

Er bare sunn fornuft dette!! Har foresten kjørt bil i 2 år nå, du lærer stort sett det meste innen den tid!

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

Har foresten kjørt bil i 2 år nå, du lærer stort sett det meste innen den tid!

[iRONI]Dette er helt riktig. Etter man har fylt 20 år er det faktisk ikke noe å lære mer. Dersom du reiser på et banetreff, vil du se at de fleste er i 16-19års alder fordi de som er eldre allerede mestrer det til det fulle.[/iRONI]

 

HALLO?!?!? Hvor gammel er du? 17,5 tenker jeg siden du har kjørt i 2 år. Med Mamma/Pappa ved din side da, tenker jeg. flushit

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår