Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by westside

Foran løses lett med en liten spacer...

 

Bak, ta av hjulet og se hvor det tar oppi, er det på kanten på skjermen, eller er det på knekken ca 5-10 cm over kanten på skjermen?

 

Stemmer..

Det er vel på kanten på skjermen, der den er brettet inn liksom..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Da kan det hjelpe med litt valsing. Hos meg, og mange andre med e36 er subbingen bak helt oppe i "knekken" som er noen cm over den bretten du snakker om. Dette får du ikke bort med valsing. Vises godt på innsiden av skjermen min at det er her det subber....

 

Isåfall, hva gjør man da? Denne subbingen min, den kutter litt i dekket liksom.. Så det er nok nue litt skarpt, ikke noe butt..

 

Jeg skal se hva jeg gjør.. Blir kanskje til at jeg kjøper meg ei valse.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spoileren i posten i dag..

 

DSCF0003.jpg

DSCF0004.jpg

Denne legges i garasjen, sammens med resten av delene som skal lakkeres over vinteren :)

 

Skal straks å hente bilen på verkstedet, etter foring bytte, lurer på hvordan det blei. I morgen må jeg prøve å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med dekkene og subbing, skal innom en blikkenslager og høre.. Om det ikke fungerer, så må jeg gå til innkjøp av egen valse, eller få en fra Bodø oppover for å valse :)

 

Bærekuler forran må skiftes, så jeg må finne noen brae bærekuler å bytte til, om jeg ikke skifter komplette bærearmer fra E30.. Noen som har noe tips?

 

Venter enda på stabstaget..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

 

Dette skulle BMW-328 sett, HaHa!!

 

Håper du lærer nå :cool:

 

Kan ikke du bare klappe at?

 

Du er ingen verdensmester fordiom du har øvelseskjørt og eid masse biler.. Jeg trudde også jeg var best i verden når jeg nettopp hadde fått lappen, og at jeg visste alt... Det stemte ikke, jeg kræsja bilen min jeg, heldigvis er jeg i live og har lært av dette..

 

Jeg har breie dekk på min bil, fordi at jeg ville ha 17" vinterhjul, siden jeg skal opp til 18/19" på sommerhjula.. Fikk tak i 235/35/17 til bra pris, og slang dette på. Det subber litt, men det ordner seg nå straks.. Dessuten var det unektelig deilig å kjøre på, i dag på jævla glatt føre var det nydelig fremkommelighet, jeg kom meg fram der en med 185/65/14 piggdekk ikke kom seg fram.. Pussig?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Kan ikke du bare klappe at?

 

Du er ingen verdensmester fordiom du har øvelseskjørt og eid masse biler.. Jeg trudde også jeg var best i verden når jeg nettopp hadde fått lappen, og at jeg visste alt... Det stemte ikke, jeg kræsja bilen min jeg, heldigvis er jeg i live og har lært av dette..

 

Jeg har breie dekk på min bil, fordi at jeg ville ha 17" vinterhjul, siden jeg skal opp til 18/19" på sommerhjula.. Fikk tak i 235/35/17 til bra pris, og slang dette på. Det subber litt, men det ordner seg nå straks.. Dessuten var det unektelig deilig å kjøre på, i dag på jævla glatt føre var det nydelig fremkommelighet, jeg kom meg fram der en med 185/65/14 piggdekk ikke kom seg fram.. Pussig?

 

Akkurat, du har vært lik selv en gang, verdensmester, hmm la meg se...nei har ikke skrevet det desverre!

LANG derifra :D

 

Men ellers har alle sine meninger, selv kan ingen ha rett

:cool:

 

Men som vg skriver, ja klokt med smale dekk :P

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

 

Akkurat, du har vært lik selv en gang, verdensmester, hmm la meg se...nei har ikke skrevet det desverre!

LANG derifra :D

 

Men ellers har alle sine meninger, selv kan ingen ha rett

:cool:

 

Men som vg skriver, ja klokt med smale dekk :P

 

Om du er ivrig på å diskutere dette, så lag en ny tråd som omhandler emnet..

Du virker som du trur du har peiling på alt..

Du skjønner sikkert greiene når du kjører bil selv.. Bruk heller tida di på Bimmeren din du :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråde er ikke noe vits :rolleyes:

 

En komentar kan vorvandle en hel tråd, pussig hvor lett folk sporer av :D

 

Ellers er jeg slettes ikke den du tor jeg er, tror ikke jeg er verdensmester osv..osv.. Men var kun en mening fra min side :D

 

Inrømme at det ligger litt fornuft blant dette, men det har jo ikke noe med saken din å gjøre, på ingen måte, det bare ballet på seg, sånt skjer..

 

Beklager å måtte føre dette så dypt, men lærer til neste gang :D

 

PS: har desverre ikke bimmern lengre :(

 

Synes bilen din er flott, helt digg bil, stå på :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Om du er ivrig på å diskutere dette, så lag en ny tråd som omhandler emnet..

Du virker som du trur du har peiling på alt..

Du skjønner sikkert greiene når du kjører bil selv.. Bruk heller tida di på Bimmeren din du :)

 

Merk: Jonte og BMW-328 snakker av erfaringer, du snakker om ting du har lest, har du prøvd begge deler?

 

Og tar jeg ikke feil så er det vel ikke hans Bimmer engang, selvom han liker å tro det.

 

Case closed, så lar vi tråden til Jonte handle om det den skal, nemmlig bilen hans.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

 

Dette skulle BMW-328 sett, HaHa!!

 

Håper du lærer nå :cool:

 

Faen, er du 12år eller? Som VG også skriver der

 

"Særlig på løst snøføre, sporete vei og slapseføre er det ingen fordel med brede vinterhjul"

 

Jeg snakket genrelt om asfaltkjøring, tørr og våt. Som vinteren stort sett er her i sør og at de fungerer veldig bra på ren snø. (Kjører tur-retur Valdres sikkert annhver helg om vinteren og der er det SNØ!)

 

"hadde 235 i fjor. Vært de beste vinterdekka jeg har kjørt på. Perfekt på snø og mye mer stabilt for den vintern som er i Norge..(våt asfalt 60% gjennom vintern) Blir kjipt nå med 16" og 215 dekk." var det jeg skrev.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår