Ideal Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Hva er den største Audi maskinen det er teknisk mulig å stappe i en A4? Har 1.8T Quattro, det hadde jo vært gøy med mere maskin.. http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Der står det en del om disse avgiftene. Noen som kan noe om det her? Min er en 96 mod :( Kewlar mente jeg burde gå på en 2,7 biturbo. Hvor mye effekt er det i den? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fd. busaboy Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Har hørt du må betale avg. hvis bilen er reg. før 01.01.96 Siter Det tok før mye plass med allt man har eid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by fd. busaboy Har hørt du må betale avg. hvis bilen er reg. før 01.01.96 Omvendt,dersom bilen er registrert i norge etter 01.01.96 så må du betale avgifter på en evt effekt,volum eller vekt økning 2.7T har opptil 265hk (tror den har 250 i allroad) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Vet at Oettinger i Tyskland har bygget en A4 4,2 V8. Da måtte de forlenge fronten ca 12 cm. Ellers så er jo den kraftigste motoren som er levert i det karosseriet RS4-motoren 2,7 BiTurbo 380hk/440 nm originalt. Et slikt ombyggingsprojekt hadde jo vært gøy, men ikke særlig fornuftig - hverken økonomisk eller praktisk. For det første er det ikke videre tungvint (alt er relativt) og dra ut oppunder 300 hk av den motoren du allerede har for under 50 k hvis du kan skru selv. Er ikke det nok finnes det selvsagt mer moro og hente. Enklest da og sette inn 1,8T motoren fra S3/TT 225, som har smidde stempler og råder ++ og er god for en del mer hk med mindre jobb en den vanlige 1,8T'n. Det går flere biler i skandinavia med pluss/minus 500 hk i disse motorene. Det mest fornuftige er nok heller å gå til innkjøp av 1 stk S4 2,7T og heller trimme den. Da har du et mye bedre utgangspunkt og en bedre dimensjonert bil for store effekter uten at det koster deg noe særlig mer. En S4 vare får du fra 300' og legger du på en chip der har du allerede passert 300 hk, med 6-trinns kasse, Recaro, Quattro, ECC +++++ Skal du ha 5 seter får du inn en sedan fra Tyskland fra 370' og opp. Bytte motor er nok litt old-school eller for de ekstreme byggerne. Nå har man elektronikk og turboer som gjør det lettere og trimme. Samtidig er det vanskeligere å bytte motorer på dagens biler pga all elektronikken. :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Hvilken modell er det snakk om? Er det ikke like greit å putte i den gamle 5´ern? Har sett ur-quattro motorer (med turbo) til 15000. Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 så nå at det var 96 modell... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fd. busaboy Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 meinte selfølgeli etter! Siter Det tok før mye plass med allt man har eid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Nitrofish så nå at det var 96 modell... 2,2 femmeren har aldri vært levert i A4. En slik montering ville antageligvis medføre skifting av "hele" innholdet i motorrommet, fordi 5'eren er for lang. I tillegg til en masse eletkronisk dilldall. ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Ideal Hva er den største Audi maskinen det er teknisk mulig å stappe i en A4? Har 1.8T Quattro, det hadde jo vært gøy med mere maskin.. http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Der står det en del om disse avgiftene. Noen som kan noe om det her? Min er en 96 mod :( Kewlar mente jeg burde gå på en 2,7 biturbo. Hvor mye effekt er det i den? 2.7 Bi gi deg masse papirarbeid og økt understyring. Ta heller utgangspunkt i den motoren du har. 2 liter stroker kit, større; turbo,eksos,manifold,innsug. "Stand alone" ECU med mulighet for detaljertmapping. Nye dyser, ny bensinpumpe, ny olje pumpe ( svak på 96/97 modeller ) osv osv osv snakker da 450 Hk :) Du og din lommebok ønskes lykke til :D Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Gringo 2.7 Bi gi deg masse papirarbeid og økt understyring. Ta heller utgangspunkt i den motoren du har. 2 liter stroker kit, større; turbo,eksos,manifold,innsug. "Stand alone" ECU med mulighet for detaljertmapping. Nye dyser, ny bensinpumpe, ny olje pumpe ( svak på 96/97 modeller ) osv osv osv snakker da 450 Hk :) Du og din lommebok ønskes lykke til :D Trodde det bare var Tommy som fortsatt driver å blodtrimmer 1.8T`er:D :D :D *ironi* i tilfelle noen ikke skjønte den;) men du nevnte det vesentlige ordet.... lommebok Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 1,8t motoren til VAG er jo grei å trimme, er den ikke? En chip, større turbo.. Når må man bynne å gjøre noe med innmaten i motoren? Innspruten takler det uansett? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Jonte 1,8t motoren til VAG er jo grei å trimme, er den ikke? En chip, større turbo.. Når må man bynne å gjøre noe med innmaten i motoren? Innspruten takler det uansett? Over 190hk dvs chip må man nok bytte litt... gringo har mer peiling på det enn meg men mener at man må bytte bensintrykksregulator ved innsetting av litt større turbo.. kanskje kjekt med nye råder/stempler da S3/TT 225 leveres med dette orginalt... og det er sikkert ikke uten grunn :D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet November 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Loppa En S4 vare får du fra 300' ... Skal du ha 5 seter får du inn en sedan fra Tyskland fra 370' og opp. Jeg vil ikke ha varebil. Har sjekka med tull-vesenet, hvis jeg tar utgangspunkt i den 220hesters versjonen av den 2.7 biturbo motoren, så skal jeg kunne slippe unna med 18.000 i avgifter hvis jeg gjør det etter nyttår. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Ideal - Vel, hør med Gringo og andre Audi guttene her.. Dem vet jo hva du må gjøre for å få ut mye av den motoren du har allerede.. Blir sikkert billigere enn å skifte motoren. Er sikkert mye som må skiftes da.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Originally posted by Ideal Jeg vil ikke ha varebil. Har sjekka med tull-vesenet, hvis jeg tar utgangspunkt i den 220hesters versjonen av den 2.7 biturbo motoren, så skal jeg kunne slippe unna med 18.000 i avgifter hvis jeg gjør det etter nyttår. Det er vell ikke akkurat bare å hive i en 2,7 biturbo på en org 1.8tq! Det må byttes LITT for å få det godkjent... itilegg til at det sikkert er en relativt omfattende jobb med gearkasse, motorfeste, det elektriske osv... Tror det blir en relativt kostbar affære dersom en skal ha det godkjent og en skal betale avgifter for det, avgiftene blir nok bare en liten bit av totalsummen. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.