Gå til innhold

Min bil-tråd, Golf G60

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Som mange sikkert har fått med seg har jeg altså kjøpt meg en Golf G60. Tenkte å bruke denne tråden til oppdateringer om hva som skjer med bilen i min eie.

 

Planene er:

Nytt momo-ratt

Innmontering av stereoen (Cadence/Focal/Audison)

Diverse interiørarbeid

Utretting av bulker og skader

Fjerning av korrosjon

Diverse smådetaljer som dørhåndtak uten lås osv.

Innmontering av Red-top dysene

Trimming og annet morro

Clutch-bytte (men det er jo en historie som jeg ikke ønsker diskutert i denne tråden)

 

Lakkering av hele bilen iløpet av neste år da sommeren går mot slutten og det er mer morro med nylakka bil til sommersesongen

 

Går igang med stereomontering i morgen, montering av dysene kommer vel iløpet av uka.

 

Under er noen kjipe bilder tatt i garagen, skal ta nye.

 

Hehe, er ikke sikkert det er noen som gidder å følge med på hva jeg gjør med bilen men har en tråd gående nå i alle fall.. innspill, ros og konstruktiv kritikk samt tips er alltid kos.

 

CIMG0072resize.jpg

 

CIMG0075resize.jpg

 

CIMG0076resize.jpg

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer! Meget pen den der.

 

Rattet er vel det eneste som er litt sånn.... :\ Men det skal du jo bytte så... kanskje en grill list? Pent uten også men..

Speilene? Liker egentlig orginale best jeg nå. Hadde sansen for de DTM Cup speilene, men gikk over.

 

Behold emblem grillen, ikke noe å være flau over + at emblemfrie Rallye griller er som regel så jævla buete nederst.

 

Jo, også har jeg sansen for felger med kant. :)

 

BTW, Hva slags farge? Kan minne litt om min gamle "Monzablå" spesielt der hvor blitzen treffer bilen. Peeen farge det!

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy L

Gratulerer! Meget pen den der.

 

Rattet er vel det eneste som er litt sånn.... :\ Men det skal du jo bytte så... kanskje en grill list? Pent uten også men..

Speilene? Liker egentlig orginale best jeg nå. Hadde sansen for de DTM Cup speilene, men gikk over.

 

Behold emblem grillen, ikke noe å være flau over + at emblemfrie Rallye griller er som regel så jævla buete nederst.

 

Jo, også har jeg sansen for felger med kant. :)

 

BTW, Hva slags farge? Kan minne litt om min gamle "Monzablå" spesielt der hvor blitzen treffer bilen. Peeen farge det!

 

Rattet er jo egentli helt ok, men passer ikke inn i bilen. Grill list har jeg egentlig nedprioritert, men man vet jo aldri.

Cup-speilene stod på ved kjøp og de originale gav jeg til GolfG60Syncro.

 

Felgene blir der enn så lenge. Er jo 5-100 boltsirker så bør jo la seg ordne noen fine på sikt (ombygd til vr6 understell)

 

Fargen en nokså diffus. Den er grønn med en eller annen pearleffekt, problemet er at den ikke er nødvendigvis så pen i alle vinkler i sollys da ting kan se ut som de er i forskj. farge. Bilen blir nok omlakkert i samme farge, men utseendemessig utvendig har pr dags dato ikke høy prioritet..

 

Takk for svar og tips, og ikke minst meninger=)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

 

Rattet er jo egentli helt ok, men passer ikke inn i bilen.

 

Felgene blir der enn så lenge. Er jo 5-100 boltsirker så bør jo la seg ordne noen fine på sikt (ombygd til vr6 understell)

 

 

Jo, var det jeg mente.. Momo Apache rattet er fint nok det, men ikke i rødt på den bilen. Der er vi nok enig.

 

Og om du engang skal ha nye felger ville jeg gått for noe Porsche felger kanskje? :):)

09_3.JPG

*sikle*

 

Men uansett, hold tråden oppdatert.. skal følge med jeg :P

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update..

 

Har nå gått igang med bilstereoprosjektet.

Det som skal inn er:

 

2xAudison Lrx (monoblokk og to-kanaler)

Cadence Wild Beast 12"

Focal Polykevlar Frontsett

Pioneer deh77

Macrom 1farads kond. med dig display

 

Har så vidt begynnt å pusle med stereoen, men når jeg begynnte å røske ut det oppsettet som var i bilen ved kjøp fant jeg ut at rammeverk til stereoen som stod i var limt fast. Så endret planene litt. Bildene er kanskje litt intetsigende, men bedre kommer i morgen når jeg får gjort litt mer.

 

bilstereobygg1.jpg Rammeverket som var der fra før

 

bilstereobygg2.jpg Skjært ut hull til forsterkerne, kommer plexi over her.

 

garagen1.jpg Godt parkert på motorklubben på jobb

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil. Er det en 4" supersprint-potte som sitter på?

Jeg ville fått for grillist, Rallyefront er tøft med en STOR grillist! :)

Også litt store etter felger etter min smak, men bilen er tøff, uten tvil. Felgene på den svarte over her var ganske tøffe da... :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff Golf! Håper alt ordner seg med fiksing og sånt..

 

Skift ut rattet ja, Apache rattet er ikke min smak.. Og hvertfall ikke med den røde fargen...

 

Bakpotta var stilig. Behold den.. :)

Jeg mener at du burde beholde felga også, de bygger bra utover og de ser ganske bra ut på bilen.. Også er de ikke så standard som f.eks Brock B1/Borbet A.. Prøv å senk bilen noen cm til, så får du et fetere stuk på det hele.. Men, da må du nok jobbe litt med hjulhusene..

 

Går den godt da? Hvor mange gamp er det i den egentlig?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Tøff Golf! Håper alt ordner seg med fiksing og sånt..

 

Skift ut rattet ja, Apache rattet er ikke min smak.. Og hvertfall ikke med den røde fargen...

 

Bakpotta var stilig. Behold den.. :)

Jeg mener at du burde beholde felga også, de bygger bra utover og de ser ganske bra ut på bilen.. Også er de ikke så standard som f.eks Brock B1/Borbet A.. Prøv å senk bilen noen cm til, så får du et fetere stuk på det hele.. Men, da må du nok jobbe litt med hjulhusene..

 

Går den godt da? Hvor mange gamp er det i den egentlig?

 

Hvor mye gamp, tja det var et godt spm... Er jo en Rotrex kompressorsak som lader vel 0,7. Pluss stage 5 chip, får inn red top dysene i løpet av nærmeste tid(mye jobb for tia og lite tid til bilen men men). Så er det jo Supersprintanlegg og Kn-filter. Vanskelig å anslå noe hk.. Får se om ikke Rotrexen må vike for en portet g-lader med tiden. Så får vel GolfG60Syncro her på forumet leke seg litt med tiden.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update, nå er stereoen montert og funker suverent, men som alltid... Fylla gir av og til noen fantastiske nye planer.. Kom på tanken om å røske ut alt interiør, selge stereo og prioritere motor.

 

Lempe inn et bur og noen stoler...

 

God plan ?

 

Btw, suser i garagen å diller litt med bilen, får se ha det blir til

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår