Gå til innhold

Min bil-tråd, Golf G60

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Syns du skal velge selv, men om jeg hadde hatt din bil, ville jeg ikke gått for Old-School-stil. Bilen har G60-motor.

Bilen er laget for å kjøre fort, ikke for å bli så lav at man må gå ut av bilen for å få den høy nok til å komme over fartsdumper!

 

Bilene med litt mindre motorer passer bedre til Old-School.

 

..synes nå jeg, da.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KaldBlod

Syns du skal velge selv, men om jeg hadde hatt din bil, ville jeg ikke gått for Old-School-stil. Bilen har G60-motor.

Bilen er laget for å kjøre fort, ikke for å bli så lav at man må gå ut av bilen for å få den høy nok til å komme over fartsdumper!

 

Bilene med litt mindre motorer passer bedre til Old-School.

 

..synes nå jeg, da.

 

Er uenig i det, synes old-school gjelder stilen, ikke motoren. Så om man har g60 eller 1,6 spiller ingen rolle for meg. At det er en G60 gjør jo bare saken enda mer morro

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Phantom

Som mange sikkert har fått med seg har jeg altså kjøpt meg en Golf G60. Tenkte å bruke denne tråden til oppdateringer om hva som skjer med bilen i min eie.

 

Planene er:

Nytt momo-ratt

Innmontering av stereoen (Cadence/Focal/Audison)

Diverse interiørarbeid

Utretting av bulker og skader

Fjerning av korrosjon

Diverse smådetaljer som dørhåndtak uten lås osv.

Innmontering av Red-top dysene

Trimming og annet morro

Clutch-bytte (men det er jo en historie som jeg ikke ønsker diskutert i denne tråden)

 

Lakkering av hele bilen iløpet av neste år da sommeren går mot slutten og det er mer morro med nylakka bil til sommersesongen

 

Går igang med stereomontering i morgen, montering av dysene kommer vel iløpet av uka.

 

Hehe, er ikke sikkert det er noen som gidder å følge med på hva jeg gjør med bilen men har en tråd gående nå i alle fall.. innspill, ros og konstruktiv kritikk samt tips er alltid kos.

 

Får vel oppdatere litt her om hva som skjer:

 

Nytt momo-ratt:

Har enda ikke kommet meg så langt

 

Innmontering av stereoen:

Ble solgt

 

Diverse interiørarbeid:

Noe har jeg da gjort, montert ut baksetene, fjerna dørsidene samt montert en del plastikk ved dashbordet som manglet... Baksetet er forsåvidt montert i akkurat nå med tanke på kompiser som skal ut i helga..

 

Utretting av bulker og skader:

Faktisk så ble noe gjort av en kompis i pengenød. Godt å få noe gjort. Litt finsparkling så er det i boks.

 

Fjerning av korrosjon:

Utvendig karrosserirust er tatt, litt småbrunt under batteri enda..

 

Diverse smådetaljer som dørhåndtak uten lås osv.:

Dørhåndtakene er innkjøpt for ca 1000 år siden, har bare ikke knødd meg til å modde de så de går ann å bruke.

 

Innmontering av Red-top dysene:

Som mye annet har de blitt liggende uten å få de montert.

 

Trimming og annet morro:

På sikt

 

Clutch-bytte:

Mastersylinderen som alt annet ligger der og er ikke montert, all bremsevæske er i alle fall byttet.

 

 

Uff ser jo selv på lista at jeg er så sinnsvakt treg, men får skylde på mye å gjøre alle veier.. Jobb og store planer får ta skylda.

 

I alle fall skal bilen lakkeres om ca en halv mnd.. Så blir det vel fart i sakene.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Phantom

Jess, om et par uker er bilen lakkert..

 

Fargevalget ble hvit. Standard vw hvit med blå/lille perlemor. Velger å ikke lakkere lister og slikt, da jeg beholder all sort plastikk sort.

 

Noen meninger om dette ?

 

det blir pent.:cool:

Odde.

 

-2000 Lexus IS 200 sport

-90 VW Golf GTI G60

*01 Skoda Octavia stv.(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

 

Satser på det :)

 

Rallyefronter er forsåvidt enda til salgs.. Skal legge ut en ordntlig salgsannonse snart..

ble krystall hele veien rundt til meg i stedet for rallye fronten til meg.:cool: all ice'd out:D

Odde.

 

-2000 Lexus IS 200 sport

-90 VW Golf GTI G60

*01 Skoda Octavia stv.(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Tror fronten beholdes jeg, når du ser litt på den hvite golfen, er egentlig en av de tingene som gjør den tøff det, men men, hvis ikke må kanskje jeg slenge meg på budrunden og.

 

Vi får se hvordan det blir =) Kjøp meg frontplate, grill uten emblem, samt angeleyeslykter i blått. Så bytter du frontruta mi, så har vi en deal ;)

 

Bytta forresten den blå temp sensoren i dag

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår