Darkstar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by Zwan Joda, fikk omsider turboen min i posten i går. Får mest sannsynlig bilen på veien i morgen eller på fredag, gjenstår bare en liten sveisejobb av ombyggingen. Gleder meg til å prøve bilen med annen turbo nå.. yummy Hvilken turbo er det du har kjøpt? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Originally posted by TP Racing Jeg regner med at det er Rolf Tore Thoresen det er snakk om her. Han er sinnsykt flink, sveiset en del ting på GT-R`en min (cooler, en del rør++). Han har også portet GT-R topper før, med bra resultat :) Ja han portet min å det bla sinsykt bra..:cool: Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Stor forskjell da? mistet du noe bunn drag da? Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by Mr.X Ja han portet min å det bla sinsykt bra..:cool: Hvor mye effekt henter du på å gjøre dette da? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Vet ike var hos per guldbransen å målte, hadde 285hk ved 5600rpm men da klarte ikke bensin pumpa og levere nok bensin lengere, hadde 1,5bar turbotrykk da.. 372 nm hadde den, mista ikke noe bunddrag på og porte.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Satte du i større bensinpumpe på den nye motoren din Mr. X? Og holder det med å heve bensintrykket for å kjøre på 1,5 i ladetrykk. Skulle ha kjøpt en annen bensintrykksregulator, men er litt usikker på om pumpa er i minste laget også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Hadde ny benisipumpe på ny motoren, men bilen ble stjelt for ca 2måneder siden.. Kjøpte min bensintrykks regulator fra gik turbo kosta 1600.-.. Ville kjøpt en som ga horholdet 1-1,2 vis jeg hadde kjøp en nu.. Ville ikke kjørt frere ganger med 1,5 i trykk på orginal bensinpumpe det gikk ca 10000km så var det tomt for stempler;) Hadde ca 5,5 i bensintrykk når den hadde 1,5 i laddetrykk. Det vil jo si ca 3bar grunntrykk på den. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Hva er maks trykk dere anbefaler å kjøre med orginal bensinpumpe og bensintrykksregulator??? 1,2 bar???? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by Darkstar Hva er maks trykk dere anbefaler å kjøre med orginal bensinpumpe og bensintrykksregulator??? 1,2 bar???? 1,3-1,4bar.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by Mr.X Hadde ny benisipumpe på ny motoren, men bilen ble stjelt for ca 2måneder siden.. Kjøpte min bensintrykks regulator fra gik turbo kosta 1600.-.. Ville kjøpt en som ga horholdet 1-1,2 vis jeg hadde kjøp en nu.. Ville ikke kjørt frere ganger med 1,5 i trykk på orginal bensinpumpe det gikk ca 10000km så var det tomt for stempler;) Hadde ca 5,5 i bensintrykk når den hadde 1,5 i laddetrykk. Det vil jo si ca 3bar grunntrykk på den. Høres fornuftig ut. Husker du hva slags pumpe du kjørte med i den siste motoren, samt hvor du kjøpte den og hva du ga for den? Var det ei pumpe som var bolt on, og passet i tanken med det gamle ledningsnettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by MAZDA GT-R Høres fornuftig ut. Husker du hva slags pumpe du kjørte med i den siste motoren, samt hvor du kjøpte den og hva du ga for den? Var det ei pumpe som var bolt on, og passet i tanken med det gamle ledningsnettet? Husker nok det. var ikke noe bolt on, fikk tak i en pumpe fra en mercedes 190e 2,5 16v. den har gammelt innsprøytinigs system og ett grunntrykk på ca 7bar husker ikke leverings mengden med den var bra. Koblet den i tilleg til den orginale bare lengere bram på røret, måtte mikse litt der med litt slanger og overganger men var ike så tungt. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Hei. Da var bilen min så og si på veien igjen. Etter over en måned venting på ny turbo fra turboservice, ble det til slutt kjøpt brukt fra mazdafun. Ikke bare greide turboservice å sende meg feil turbo, samt posten å rote vekk den rette turboen, men turboservice trengte jaggu meg over èn måned for å lage en ny turbo til meg, pga ferieavvikling og anskaffing av deler fra Sverige. zzzz Derfor ble det til at jeg kjøpte en brukt turbo fra mazdafun, fikk den dagen etter at jeg bestilte den. Flott service. :) Så nå går jeg bare og venter på en lambdasonde, så skulle bilen min være klar. ;) Ps! Posten og Turboservice AS.. :fuckme2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Må nok av med toppen på GT-R min å få gjenget opp igjen en plugghullet. En god del av gjengene kom med opp når eg skulle bytte plugg. Har tenkt på å kanskje få portet toppen samtidig, vil eg hente noe på dette med tanke på kjøring på 1,2-1,3 bars trykk? Hva bør eg eventuellt gjøre? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Darkstar Må nok av med toppen på GT-R min å få gjenget opp igjen en plugghullet. En god del av gjengene kom med opp når eg skulle bytte plugg. Har tenkt på å kanskje få portet toppen samtidig, vil eg hente noe på dette med tanke på kjøring på 1,2-1,3 bars trykk? Hva bør eg eventuellt gjøre? Når jeg portet toppen på min så merket jeg stor forskjell.. Er mye som kan fjernes på gt-ren. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Mr.X Når jeg portet toppen på min så merket jeg stor forskjell.. Er mye som kan fjernes på gt-ren. Hvor mye måtte du ut med for porting? Hvor i turtallsregisteret merket du det mest? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.