Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

Den timen du bruker ned der, som sikkert er landevei, er jo også jævla positiv å få med seg. Tipper du er fra trysil eller elverum eller noe. Det beste tipset noen kan gi deg er å rett og slett kjøre der, siden hamar tross alt er så lite som det er. Så får du ta noen av landeveiene nord for hamar, noen sør for hamar, noen vest og noen øst. Kjør gjerne innom gjøvik og ta en runde der.

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kjørte opp der.. man kjører som regel litt rundt i drøbak,ås,ski,nordby og vinterbro.. sensorene er egentlig ganske snille det bare er 1 ludder der som er kjiip hu stryker nesten alle! så bare du ikke får det ludderet så går det nok veldig bra ;)

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arepay: Jeg vil tro at du får omtrent samme opplegget som meg.

Selv om jeg kjørte opp i Elverum blir det nok mye av det samma.

Jeg kjørte på landeveien i retning Hamar i kanskje 40 minutter før jeg snudde og kjørte tilbake til Elveurm, og avsluttet med en liten runde i byen på kanskje 10 minutter. Så tilbake til biltilsynet.

 

Har inntrykk av at de fleste sensorene er veldig snille, og ingen av vennene mine har strøket enda. Dog, mange som kommer fra Oslo eller områdene rundt, som kun er vant til kjøring midt i Oslo sentrum har veldig høy strykprosent. Ene og alene fordi det er helt annerledes å kjøre i mindre byer som Hamar og Elverum, enn det er i Oslo. Hvis du er fra Oslo eller en annen storby, og kun er vant til kjøring i disse byene, vil jeg anbefale deg og kjøre noen dager i Hamar og landeveiene rundt for å bli bedre kjent.

 

Hamar har en del enveiskjørte gater, så vær obs på det.

Ellers er det en veldig ordinær by, uten noen spesielt vanskelige "hindringer".

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg bor nærmere lillestrøm enn Hamar, men det var så mye kø i lillestrøm, så jeg valgte Hamar. Herfra er det ca bare motorvei til Hamar. Landeveiskjøring og motorvei går greit. Var bare det at jeg ikke har kjørt mer enn en gang i Hamar før. Regner med at jeg ikke får noe annen rute enn de andre som har kjørt opp der, så jeg slipper nok å klundre så mye rundt i de enveiskjørte gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
dere er veldig heldige ja! noen av dere... jeg strøyk på fredag (for andre gang) fordi jeg rørte for lite på hode, ergo sensor mente jeg ikke bevegde blikket mitt nok. Sensoren var 50 år gammel dame.. de har ikke sidesyn, ihvertfall ikke like godt som oss ungdommer. så hun nektet å tro at jeg fikk med meg det på sidene.

Og jeg mener og at jeg har lest i teoriboka at du skal røre minst mulig på hode men bevege blikket hele tiden.

 

Sensor ble skjelt ut av kjørelæreren min og 2 andre etter hun strøk meg. Men resultatet kunne ikke endres. Det står visst i lovene..

Sensorene idag stryker folk som om de fikk bonus for det. Så vær varsom, rolig, tenk sikkerhet, og gjør kjøringen din lett forståelig for andre bilister.

plasser deg fint og blink rett:)

 

 

Du må ikke sitte helt stiv. hodet må du bevege. ikke for å være dust, men tenk på hvor mange ulykker og farlige folk i trafikken det hadde vært hvis det ikke hadde vært strengt. bedre lykke neste gang. se langt fram, beveg blikket hele tiden (gjør du ikke det får du tunellsyn). skjekk blindsoner, bruk blinklys.

skjekk invendig sladrespeil hvert 5 sekund, også når du kjører inn på en ny vei.

 

Bedre lykke neste gang=)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å "glemme" at det sitter en sensor der, er det bare å tenke på at du tar en helt vanlig kjøretime ilag med kjørelæreren din, mens på denne turen skal du prøve å ikke ha noen feil. Jeg tror jeg redda meg med å si feilen jeg gjorde når vi var ferdig med turen. Var faen så nervøs at jeg "glemte" av å sjekke utvendig speil i feltskifte, noe som gjor at jeg måtte svinge tilbake i midt felt. Med en gang dette skjedde trodde jeg at jeg strauk, men du kan tydeligvis redde deg selv ved å si feilene du selv vet om.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hu, "strykejernet" kaller de hu for.. Men var ikke noe stress.. Syns ikke hu var noe skummel jeg, bare sa at jeg klarte det og skreiv lykke til videre;)

 

haha;P du fikk hu ja?:P drammen eller drøbak?

 

jeg klarte oppkjøring på 17 januar;) nydelig:P

 

sensoren sa: svinger litt brått ved feltskifte(virker stress) eller gikk alt bra;P

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hoi! Vekker til live en halv-død tråd :)

Skal ta teorien til uka, vil være helt sikker at jeg får oppkjøring på dagen så tenkte jeg skulle få finger ut av r..a... ;)

 

Noen tips på lur? Skal saumfare og lese teori-boka i hele helga, og litt uttover uka, også skal jeg ta de teorigreiene på nett dagen før... det er iallefall min plan...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Vekker til live en halv-død tråd :)

Skal ta teorien til uka, vil være helt sikker at jeg får oppkjøring på dagen så tenkte jeg skulle få finger ut av r..a... ;)

 

Noen tips på lur? Skal saumfare og lese teori-boka i hele helga, og litt uttover uka, også skal jeg ta de teorigreiene på nett dagen før... det er iallefall min plan...

 

Jeg tok teorien på første forsøk, fikk 4 feil! Jeg var litt dum da, betalte 300kr for den teoriboken, også åpnet jeg den faktisk ikke en eneste gang. Jeg gjorde kun testen på http://www.prove.no helt til jeg hadde lært meg alle de riktige svarene utenat, også kjøpte jeg meg 24-timers tilgang på http://www.teoritentamen.no. Jeg tok prøven 11 ganger iløpet av de 24 timene, og bestod de 6 siste gangene, ergo jeg prøvde å lære meg alle svarene utenat der og. Det var ikke noe pes egentlig, har alltid hatt supernerver for den prøven men det gikk jo som en lek! Husk å lese om skilter og ha litt kontroll på regler, det kommer en del oppgaver med illustrasjonsbilder.

 

Jeg har oppkjøring her i Bergen den 10. juni, kunne ikke ta på dagen min (5.juni) fordi da er det eksamensuke. Bil og alt står og venter, store planer er lagt for sommerferien og jeg MÅ rett og slett bestå den oppkjøringen! Skulle tro det gikk greit da, har kontroll på kjøringen til en viss grad ihvertfall.

 

Noen som vet om man kan ta oppkjøring i bilen til kjørelærer, eller får man tildelt en random oppkjøringsbil?

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår