Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg får vel oppkjøring 5 juni (bursdag) skal ta teori over nyttår og bestille etterpå. Vet ikke, men regner med jeg får på bursdagen.

Har hatt to timer med kjørelærer og halvveis så sa han at jeg kjørte såpass bra og behagelig at allerede nå ville han ha gitt meg lappen:D Han har jobba som sensor i mange år før.

Han endret ikke mening etter at vi var tilbake på kjøreskolen heller :P :D

 

betryggende og høre sånt. Selv om det er 6 mnd igjen av et "vanskelig" liv hvor man er avhengig av andre HELE TIA.

 

Tekniske spm håper og regner jeg med at går ganske bra, iogmed at jeg er 14 dager unna og starte som læregutt i bilfaget: lette kjøretøy. Den dagen jeg har oppkjøring (forhåpentligvis blir det bursdagen hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden handler om førerkort osv.

Kanskje noen kanne legge ut råd og tips om teoriprøven også?

(bare et forslag) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lese lese lese , ta prøve på nette minst 5 ganger så består du helt sikkert =)

 

hehe ja:P

Gjorde noe alla det samma med lett-mc prøva.

Leste boka en gang og tok notater og litt nærmere prøvetiden så leste jeg sammendragene fra kapitlene og notater dagen før prøva, besto med glans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje noen hadde giddi og lagt ut litt info om vilken ting som er viktig, og hva de fikk mest feil på og slikt?

Alt hjelper vettu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppkjøring er værst. Strøyk på den for 1 1/2 mnd siden. Teoriprøven klarte jeg på første forsøk med 4 feil. Mye værre å stryke på oppkjøringa siden da må du vente minst 1 mnd før du kan få oppkjøring og ventetiden er ofte 2-3 mnd. Bestiller man oppkjøring i Kristiansand i dag får man oppkjøring i februar.

 

Jau, de har vel kommet til midten av februar nå hørte jeg av ei på Kristiansand trafikkskole.

Tar lappen hos Evje trafikkskole forresten!

 

Klarte teorien på onsdag, 1 feil :)

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjoner! Hyggeligt :)

 

Dagene har gått fint hittil. Veldig kjekt å kunne kjøre istedenfor å være avhengig av buss og andre som kjører bil! :)

 

Det er ikke noe problem å ta bussen, det som er stress er å gå fra og til den. Og vente på den så klart :(

 

Det eneste positive med bussen er at det er en Volvo <3

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det tar litt mer enn én time å kjøre dit, så det blir litt vanskelig.

Jeg tenkte egentlig på om det var noen som har kjørt opp der, som kan fortelle om ruten de fikk, og evt hva man bør passe på når man kjører der. De jeg har hørt at har kjørt opp der har kjørt maks et kvarter i selve Hamar, før de har kjørt på landeveien. Er det noen som har opplevd noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sikkert noen som har nevnt det før, men det er litt viktig å få flyt i kjøringen. Klarer man dette viser man for sensor at man er trygg på kjøring og trafikken rundt en. Små ting som å kunne holde et høyere gir når man kanskje ville valgt å gå på med brems og gire ned. Det varierer selvsagt litt fra sensor til sensor, men jeg ble fortalt at god flyt i trafikken var veide mer enn noen småfeil.

 

Utviser man tilstrekelig med aktpågivenhet hvor det trengs mens man samtidig opprettholder flyt blir det meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår