Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fått oppkjøring 8JULI på hamar, sku egentlig ha på lillestrøm, men da måtte jeg vente til 2august og det gadd jeg ikke:)

 

Noen som vet hvordan det er å kjøre i hamar? Hvordan sensorene er osv? Vurderer å ta en dobbelttime i hamar før oppkjøringen sånn at jeg blir litt kjent der.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte opp der.. man kjører som regel litt rundt i drøbak,ås,ski,nordby og vinterbro.. sensorene er egentlig ganske snille det bare er 1 ludder der som er kjiip hu stryker nesten alle! så bare du ikke får det ludderet så går det nok veldig bra ;)

 

haha, veldig beroligende å høre med tanke på at jeg har oppkjøring i drøbak om 9 dager:P tror jeg har mistet boka mi og må øve litt på vikepliktsregler, vet noen en bra nettside for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Off! har oppkjøring på Torsdag 22. mai! klokka 06.45! gruer mæ sånn, e ett nærvevrak!!:S:S Ønsk mæ lykke til! =D

Hvordan gikk det? :)

Må si at 06:45 var drøyt tidlig gitt!

 

Foresten, her er et retard-spørsmål;

 

Er det bare ett alternativ som er riktig på de nye prøvene, eller er det flere som kan være riktige, som på de gamle?

Prøvene nå til dags har kun ett riktig alternativ :) Er ganske mye greiere med ett alternativ enn at du må huke av, jeg var ganske redd for at det skulle være flere riktige alternativ på prøven min!

 

 

Jeg har oppkjøring om en uke nå, 10. juni klokken 0920 :) Jeg MÅ nesten stå, siden jeg har lagt STORE planer for sommeren, og har mekket på bilen min i veldig mange timer så langt!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er jo ikke ulovlig å kubbe, heldigvis! Har hørt om mange som har kubbet bilen under oppkjøring men likevel bestått!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ha lykke til 10. juni da. Husk å kjør naturlig! Fin flyt i kjøringen/trafikken..

Jo takk! Jeg håper at alt går som det skal, har kjørt en del med kjørelærer og har vært innom alle de vanskeligste stedene du kan komme på oppkjøring i Bergensområdet med ham, så skulle tro at det gikk fint! Jeg kommer til å kjøre defensivt i trafikken og ta det med ro!

 

Har øvelseskjørt litt med min 1982mod VW Transporter, og da er det alltid like deilig å komme inn i en nyere bil med servo/abs og alle de snasne nymotens funksjonene ;) Føles som at jeg flyr avgårde på luften!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine tips å plukke opp her. Skal ha oppkjøring om 13dager. Håper det går bra. Noen som har kjørt opp i Drøbak som har noen tips å komme med? :) En bekjent av meg greide å gjøre en 3'er feil i første rundkjøringa ut fra biltilsynet(i Drøbak), så ble en kort tur på han. Håper virkelig jeg består siden køen på oppkjøring i Drøbak er langt ute i September allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestod jeg her i Bergen, var utom Drotningsvik og rygget litt rundt uti der, han påpekte at det var veldig bra rygging! Så var jeg under puddefjordsbroen og kjørte langs kaien, det var trangt med gikk helt greit! Han sa at han ikke kunne gjøre noe annet enn å sette bestått på dette her :) Så nå er jeg ute og kjører i regnværet!

 

Fikk spørsmål om bremsekraftforsterken og det gikk helt fint!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som har fått lukke parkering ved oppkjøringa? Og det med tekniske spørsmål, er det spørsmål som er tatt fra boka?

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine tips å plukke opp her. Skal ha oppkjøring om 13dager. Håper det går bra. Noen som har kjørt opp i Drøbak som har noen tips å komme med? :) En bekjent av meg greide å gjøre en 3'er feil i første rundkjøringa ut fra biltilsynet(i Drøbak), så ble en kort tur på han. Håper virkelig jeg består siden køen på oppkjøring i Drøbak er langt ute i September allerede.

 

Jeg betod btw :)

Iceman22: Har hørt om noen som har fått lukeparkering. Angående sikkerhets kontrollen, så er det ikke alt som står i boka. Jeg fikk selv et dokument av kjørelæreren min der pensum stod. Jeg kan sende det til deg, hvis du sender meg en PM med mailadressen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår