tommyk Skrevet Februar 2, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2016 Hei. Noen med erfaring fra bsr-tuning? De tilbyr tuning av bilen til 191 hk og 430 NM. Andre som driver med tuning sier kassen tåler 450 NM. Altså de mener man kan fint kjøre med 450 NM på DSG kassen. Men jeg er litt skeptisk til og øke med over 100 NM over det som er originalt. Ser det er mange aktører på markede, men bsr tilbyr garanti, og at man lett kan fjerne og installere programmet deres selv. Er det andre aktører jeg burde se nermere på? Er bsr så seriøse som de fremstiller seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Februar 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2016 Er ikke noe farlig å bruke bsr. Dem er seriøse så skulle ikke by på noe problemer med dem. Men om du har garanti på bilen din og bruker servicen på møller. Så er det mulig at garanti på bilen din frafalles. Om du chipe bilen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Individual Skrevet Mars 25, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2016 På min 2012 Superb 140hk, har jeg økt til 185hk og 420NM. Gjort hos Tuningservice i Trondheim. Storfornøyd og merkbar forskjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 På min 2012 Superb 140hk, har jeg økt til 185hk og 420NM. Gjort hos Tuningservice i Trondheim. Storfornøyd og merkbar forskjell Har du dsg? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Individual Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Har DSG, og den ble kodet i forhold til motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Jeg har alltid og kommer alltid til å fraråde folk med automat å tune bilen, men folk må gjerne gjøre det. Bruker du hodet er det nok ikke noe problem men momentet vil omsider ta knekken på clutchen hvis du ikke bruker hodet (det gjør du på manuell også) og etterhvert som clutchen blir mer slitt tærer dette på girkassa og havari er uungåelig hvis du bare fortsetter. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Individual Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Kjører "fornuftig" og akser sjeldent hardt. Håper og tror det går greit. Forsvinner nok også nå som "dieselskandalen" blir fikset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Altså så lenge man ikke tvinger bilen ned i lavt turtall og høyt gir med mye pådrag (moment) så klarer stortsett clutchen seg, med mindre det blir alt for mye effekt på topp for org. clutchen. Gradvis gasspådrag slik at girkassa rekker å reagere før 430nm banker løs er nok den beste medisinen for å ikke kverke den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Individual Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Mest for lavere forbruk jeg fikk den tunet. Resten er bonus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.