Gå til innhold

Leasing av D-max

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Vurderer etterhvert å lease en helt ny D-max, da jeg etterhvert skal kjøpe meg hus og regner med å gjøre litt oppussing selv. Derfor kjekt med slik bil. Forutsigbare faste utgifter og ikke minst nybil-garanti. Kom gjerne med noen erfaringer med nyeste modell og utstyr som man må ha. 

Har aldri leaset en bil før, men jeg regner med at du da kan velge hva slags utstyr du selv vil ha og at du da betaler deretter hver mnd? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å få på DEFA motor- og kupevarmer (alt. Eberspächer), et sett med ekstralys, oppgradert radio, automatisk klima (det ligger i exclusive pakka), ryggekamera, bedliner og hengerfeste. Vil du ha litt styling er en bøyle foran og på planet mulig, sammen med vindavvisere på panser og sideruter. Jeg ville også valgt automat.

 

Ikke hørt noe negativt om den nye D-Max'en enda, men der har Nightking her på forumet mye mer kontroll.

 

Bare en liten heads-up, D-Max'en er den desidert dyreste i klassen når det gjelder driftskostnader. Servicene ligger høyere i pris enn konkurrentene og du må ta årlig service.

Ford, VW, Nissan og Toyota(?) har service annenhvert år og til en rimeligere penge. (Anbefaler uansett et årlig oljeskift, men det tar du selv til en brøkdel av kostnaden)

Så det positive, Isuzu lager i hovedsak lasterbiler og det syns på oppbygningen av D-Max'en, den er den mest solide og driftsikkre i sin klasse.

 

Jeg solgte min 2012 D-Max (gml. type) i august 2015 grunnet endret bilbehov men jeg kommer garantert til å kjøpe pick-up igjen senere, det står mellom Ranger og D-Max. Siden D-Max'en er ca 65-70'000,- billigere med tilsvarende utstyr er sjansen stor for at jeg ender opp men en ny D-Max.

 

Lykke til med kjøp/leasing :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar. Parkeringsvarmer må jeg ha siden jeg har i min bil nå. Tanken på å starte en iskald dieselbil i 21 minus som har vært kaldeste her til nå i år frister ikke mye. 

Vil ha på alt av bøyler rundt om slik at jeg kan montere en del ekstra lys :D 

Tenkte jeg skulle ta en tur innom den lokale forhandlern og få låne en meg en en dag eller evt ei helg. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp lys er tøft :D

Dette er slik min så ut før jeg solgte den, byttet dog. ut de fire på toppen med en LED bar før salg.

 

 

Her ser du den gamle sammenlignet med den nye.

 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Isuzu er ikke noe dumt valg. Har mye erfaringer her, og kan trygt anbefale deg å lease en :)

 

Du bør uten tvil velge det de kaller magnum. Og velge exlusive, med skinn og autoklima, alarm, osv..

Du får også med mediapakke med ryggekamera, Dab+, Bluetooth, navi og Apple CarPlay osv..

Denne følger det jo også med bøyler å lokk på planet.. Stikk innom forhandleren å få en oversikt :)

 

Det er stort sett bare denne vi selger :)

Ser på nette at de kaller den pakka noe som nummer1edition nå, men er vel samme greiene..

Også er jo Eberspächer, hengerfeste og ekstralys vanlig/kjekt å montere.

 

Og jeg ville aldri valgt manuelt gir heller:)

 

Men her er det lommeboka som bestemmer :P

 

Kongebil, skulle gjerne hatt en sånn selv :D

 

 

"Magnum -​Dette er utgaven for deg som ønsker en “barsk” Pick Up. Inkluderer Mountain Top Roll Cover med veltebøyle, frontbøyle i krom, vindavvisersett og panserlist."

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha mest mulig utstyr ja. Greit og få med orginale bøyler både foran og bak siden det gir 2-er feil om det ikke er godkjent i vognkortet om ettermontert. 

Må ha parkeringsvarmer og full mediapakke innvendig. Lettvint med orginal pioneer spiller for da regner jeg med at denne har linjeutganger for vil gjerne ha litt ekstra bass i bilen. 

Eneste minuset før jeg har prøvekjørt den er at den ser noe kjedelig ut innvendig i forhold til det den gjør utvendig. 

Masse lys både forover og bakover. Er glad i lys og har hatt ulovlig mye lys på alle bilene mine. 

Få på et par ekstra ryggelys nede ved hengerfestet, 4 ledlamper oppe ved bøyla på egen bryter og 3 bøtter forover så tenker jeg det blir bra. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår