Jump to content

Isuzu D-max

Rate this topic


Letac

Recommended Posts

Jeg har en isuzu dmax. Fikk nett byttet multireim, samt oljeskift. Fikk ganske raskt etterpå en hel del varsellamper. Etter litt kjøring er det nå nede i en gul som viser at det er noe feil på motor eller automatkassen. Noen som har en ide om hva som kan ha hendt?

Har også hatt en feilmelding på temp.føler på paryikkelfilter, lambdamåler, men det har det vært en stund.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja, det er gjort, men er ikke så veldig mye klokere. Dei fant en periodisk feil. Mulig automatkassen, men kunne ikkje si så mye mer. Nullstilte feilmeldingene og alt fungerte greit ei veka, men så slo det ut igjen med alle varsellamper blinkende. Forstår det ikke helt, men fellesnevneren er at det har skjedd under kaldstart. Etter en stund forsvinner alle lampene utenom den som henger igjen på gul indikator på automatkassen. Noen som har erfart noe lignende? 

Det hele startet etter at det ble byttet multireim og tatt oljeservice. De hadde da ute radiator etc for å komme til, og de koblet seg på elektronikken for å se, men fant da ikke noe feil utenom det som går på nox-sensoren. Men altså, etter det så slo det ut på alt mulig...

Skal ha den inn igjen for videre sjekk, men om det er noen kloke hoder som kan ha erfart noe lignende. Synes det er rart at det skjer nå. 

Link to comment
Share on other sites

Store muligheter for at de kan ha vært borti eller skadet deler av et ledningsnett om de har drevet med mye demontering og vært hardhendte. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Takker. Når bilen står og går litt på tomgang så dukker "Check system" opp, både i rødt varseltegn og som skriftlig beskjed når motoren skrus av. 

Har bestilt ny time hos noen andre, men er frustrerende å ikke helt forstå hva som fører til totalkollaps. Bilen fungerer tilsynelatende greit, men tørr jo ikke kjøre så langt i frykt for at hele bilen går i nødmodus.

Link to comment
Share on other sites

Litt kjipt at du skal betale full pris på et annet verksted for mulige feil som det første verkstedet har gjort. 

Hvor langt har bilen gått? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Den er gått godt og vel 100.000 km. Jeg vet ikke om det er gjort feil på det andre verkstedet, og de er behjelpelige med å finne ut av det, så det er bra. Men forstår ikke helt hva som har skjedd. Er visstnok ein Canbus feil, og ja, da kan det fort være noe med ledningsnettet. Mistenker flere ting, men forstår ikke helt at det skal plutselig skje nå. En kan jo tenke seg at en har vært borti noen ledninger, noe fukt eller et eller annet.

Om en skanner bilen, vil en få opp hvor evt feilen eksakt ligger? Slik at eg slipper å feilsøke/gå over alle koblinger? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy