Gå til innhold

Mistet bits i oljekanal

Ranger emnet


henkzybobo

Anbefalte innlegg

Hei

Monterte ny toppakning på min AKL-motor i går (første gang jeg prøver) å klarte selvsagt å miste bitsen av på siste skruen. 

 

Det jeg lurte på var om det var noen her inne som var kjent med motoren og visste hvor denne bitsen kan ha tatt veien? Min tanke er at jeg må bare ta av bunnpannen og ta den ut.

 

Problemet er at jeg har løst det ene motorfestet for å skifte reg.reim, da står motoren på kun det ene motorfestet + jekk med planke i mellom på selve bunnpanna.

 

Er litt fortvila over hele greia, skulle spare en god del penger + lære en god del men nå er det rett før jeg mister motet 1zhelp.gif

 

På forhånd, takk for svar smile.gif

 

EDIT: http://imgur.com/PYkayoZ

 

Her er hullet / kanalen bitsen datt ned. Lurer også på om jeg må skifte bunnpannepakningen hvis jeg tar av bunnpanna, eller kan den gamle brukes hvis den ser bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne bti'en har ramlet ned i bunnpanna så vil den vel neppe gjøre noen skade ?

 

Er litt søl å ta av bunnpanna. Noen bolter mot girkasse som kan være litt vriene å komme til.

Er vel ikke noen ordentlig pakning heller på bunnpanna. Tror disse alu-bunnpannene bruker paning på tube.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BUMP

 

Har nå løst bunnpanna, men så er jeg så heldig med min flaks at jeg ikke får ut bitsen fra oljekanalen. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få det til? Har prøvt med hook and pick set, flattjern, dor osv. osv. Skal snart ut å prøve med pinsett, men er temmelig rådløs. Eneste jeg kan gjøre er vel å frese opp hullet slik at jeg får den ut? Men da får jeg fulle motoren i spon i tillegg. Så det frister jævla lite.

 

http://imgur.com/sPuhgPZ - Der ser dere bitsen forresten

 

sPuhgPZ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den nok ikke ut med magnet pga. hullet er for lite i forhold til bitsen. Så jeg skal prøve med en stor pinsett (Like tynn, men på størrelse mellom en vanlig pinsett og en grillklype) for å prøve å vikke den ut med makt. Det som jeg lurer på er om at noen tror det er et problem å file, hvis jeg prøver å dekke over rådene, for så å tørke / støvsuge spon etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår