Gå til innhold

Elektrisk håndbrekk feil 3C 2007 model

Ranger emnet


nightking

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har ett stort problem! Skulle ut å kjøre istad, så skulle jeg lønse håndbrekket, men fikk opp følgende melding: handbrake fault, også blinker håndbrekk brytern og bremselampa også står det se owner handbook. Jeg merker at det er venstre bakhjul som henger på. Mens høyre virker ok.. 

 

Hva gjør jeg? Bilen står jo med håndbrekket på å får ikke kjørt framover? :P Er eneste mulighet for å flytte den å bruke bilhenger? Ikkenoe mulighet for resett eller noe?

 

Mest sannsynlig så har vel calipern ryki, er det noe spesielt som må kodes ved bytte av denne evt?

 

Har forresten prøvd med varmepistol for å varme (da det er -15 grader plutselig over natta) og tatt av batteripolen uten hell

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok håndbrekkmotoren som har tatt kvelden, kjent problem.

Etter bytte må den nullstilles/resettes ved hjelp av diagnose.

 

Du kan jo selvfølgelig begynne å demontere dette hjemme i gårdsplassen og kjøre bilen til verkstedet, men i denne kulda er jo det lite fristende, valget hadde vært enkelt for mitt vedkommende :)

 

Hvis du har kasko forsikring er frakt til nærmeste verksted dekket, normalt sett :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene pleier å sprekke, og nå som det er kaldt fryser de fast. Har du prøvd å skru brekket av/på mange ganger? Pleier å løsne da. Om det derimot ikke løsner kan du skru av motoren og manuellt skru tilbake stemplet og sette inn motoren igjen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk taua bilen inn på jobben. Stod der en halvtime så virka det igjen. Kjørte den ut Idag tidlig å kl 16:00 så var det frysi igjen. Tok den inn på løftebukken, å da så jeg at den er sprekt i plastikken, så feilen er nok der da. Er det noen som veit om det er noe spesielt som må gjøres ved bytte?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har salus diagnose tester på jobben, der var det under "parkerings styreenheten" noe som het grunn innstilling, vet ikke om dette er noe med å gjøre? 

 

 

Hvor får jeg deler biligst? Albjerk skulle ha ca 3700kr for kun motorn. Mens norskbildelesenter skal ha 3500 for hele calipern. Kanskje like greit å bytte hele driten?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det er en "aftermarket" versjon av den originale caliperen, begge er produsert av TRW. Bestilte et par for en stund siden, kostet ca 1800kr pr stk (til kunden), men da blir det noe ventetid siden de må spesialbestilles fra Tyskland... Send meg PM hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår