Gå til innhold

Webasto virker ikke! Bytte brennkammer?

Ranger emnet


nightking

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte passat 3c 2007 model 1.9tdi isommer. Og merker nå at den ALDRI blir varm. Og fant ut av webastoen ikke virket! Var på albjerk idag og prøvde å låse den opp. Men den starta og stoppa igjen med en gang. Fikk feilkode ingen flammedannelse..

 

Vi endte vel opp med konklusjon at brennkammer må byttes.

 

Noen som vet hvor jeg får tak i dette til en rimelig penge? 

 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den ikke starter? Vipp ut dekselet ved høyere tåkelys der(om du har tåkelys). Hør etter om sirkulasjonspumpa går. Sett en skrutrekker på pumpe og kjenn om den vibrerer.

 

Det skjedde akuratt det samme med min. 2007 1.9 tdi 2007. Den startet og stoppet med en gang igjen.

Det er en vesentlig billigere og lettere jobb enn å bytte brennkammer. 

 

Hva ga du for bilen din forrresten? Gått langt og er det highline? Lurer på hva jeg ville fått for min.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flamme tyder mest på defekt glødeplugg, evt. full av sot slik at flammesensoren ikke fungerer slik den skal.

Uansett må den ut, å da kan du like gjerne kjøpe overhalingssett.
Mange bruker å bytte brennkammeret også, men det er fult mulig å rense det isteden.

 

Overhalingssett selges der de forhandler Webasto, Ebay og evt. møller.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flamme tyder mest på defekt glødeplugg, evt. full av sot slik at flammesensoren ikke fungerer slik den skal.

 

Uansett må den ut, å da kan du like gjerne kjøpe overhalingssett.

Mange bruker å bytte brennkammeret også, men det er fult mulig å rense det isteden.

 

Overhalingssett selges der de forhandler Webasto, Ebay og evt. møller.

Siden du ikke får løs glødeplugg til disse webastoene må nesten brennkammeret byttes.. 

Får du feil på ingen flammedannelse må brennkammeret byttes. Om det sitter orginal vannpumpe der bør du bytte den i samme slengen. Den orginale pumpa har kun kontakt i ene enden, mens de nye forbedra har kontakt i begge ender (enklere å bytte)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke får løs glødeplugg til disse webastoene må nesten brennkammeret byttes.. 

Får du feil på ingen flammedannelse må brennkammeret byttes. Om det sitter orginal vannpumpe der bør du bytte den i samme slengen. Den orginale pumpa har kun kontakt i ene enden, mens de nye forbedra har kontakt i begge ender (enklere å bytte)

 

Jeg regna ikke med at det var store forskjellen fra Eberspacher til webasto, noe det tydeligvis var, godt noen retter opp :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Var på albjerk bil igår som sagt. Å de låste opp webastoen å satt den i gang sikkert 20 ganger, men stoppa like hærlig hver gang med samme feilkode: ingen flammedannelse. Fikk bekeftet at sirkulasjonspumpa gikk. Det satt en sirkulasjonspumpe rett under webastoen. 

Så det ender nok med nytt brennkammer. Var visst lurt å bytte tempsensorer også.

 

Noen som har en link til evt ebay hvor disse brennkamra selges? Finner kun komplett webasto..

 

Snakka med Palmberg i drammen ang fiks av webasto, de skulle ha 12.000!! :O

 

Jobben med å bytte den er null problem. Det gjør jeg selv. Får de på albjerk til å låse den opp igjen for meg. Men usikker hvor d lønner seg å kjøpe brennkammeret.

 

 

Ang bilen min, så ja det er highline, 2007 model. Gått 73.000 km når jeg kjøpte den, ga 140.000kr i juni. Delskinn med alcantara. 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra ett webasto verksted idag. Fikk tilbud på 12.000 for å fikse webasto. De mente det lønte seg å bytte hele webastoen, da styreboksen pleier å ta kvelden ved bytte av brennkammer?

Det koster 2000kr+moms for brennkammer, og 5800kr+moms for hele webastoen der..

 

Fikk også tilbud på bygge om til parkeringsvarmer, da kom det på ca 6500kr + moms. Jaggu dyrt

 

Hva mener dere? Må da umulig være vits å bytte hele webastoen? Lest flere steder at det funker å bytte brennkammer

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overalt 5 stk Eberspächer'e, har aldri hatt noe problem når de er montert igjen. Nekter å tro at ECU blir ødelagt ved overhaling, selv om det er Webasto.

 

Så lenge glødepluggen sitter fast i brennkammeret (ifølge TL3518) skal det holde å bytte brennkammer(+ glødeplugg) og pakningsett. Kan lønne seg å bytte sil og flammesensor når varmern først er åpna.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn så har plutselig webastoen begynt å virke etter jeg var på albjerk bil å låste den opp. Den virka jo ikke da. Men etter ett par dager så merka jeg at bilen ble raskere varm, også hørte jeg webastoen gå etter jeg stoppa bilen. Å sånn har den vært siden. Fungerer helt topp!  :D

 

Så avventer nok å bytte brennkammer litt, hehe..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår