Gå til innhold

Noen som har erfaring med å kjøpe dekk fra internett?

Ranger emnet


_John_

Anbefalte innlegg

Får man med alt man trenger da?

Må man ha slange eller noe inni dekket?

Hvilken dekkdimensjon?

 

Står følgende på felgene:

 

OJX18H2

ET43

 

4EO 601

025 AB

 

 

Jeg kjøpte nye dekk nå til sommeren fra dekkonline.no.

Enkelt og greit, og fikk dem levert på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mange ganger hos Dekkonline og er meget fornøyd. Dekkene leveres på døren din etter 1-2 uker.

 

Hvilken dimensjon du skal ha kommer helt og holdent av på hvilken bil du har. Se hvilken dekkdimensjon som står innført i vognkortet og bruk dette som mal angående rulleomkrets.

 

Du skriver OJX18H2 ET43

 

Skal det stå 10Jx18H? I såfall er felgbredden 10" og diameter 18", innpress (ET) er 43 mm.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slange er vel lite brukt de siste åra... ;)

Du må først finne ut hvilken dimensjon det er på felgene før du kan bestille noe.

Anbefaler Dekkonline jeg også, handlet der i vår og fikk dekkene tilsendt ganske kjapt. Prisene er gode og man finner uvanlige dekkdimensjoner. :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Herlige London:/ Hva skal jeg si? Jeg har null peiling på felg og dimensjoner osv. Eneste jeg vet er de tallene jeg oppga ovenfor. Bilen er audi a6 avant stasjonsvogn 2001 model (ser ut som Audien til Heenster) Kan jeg ha 235/35/R19? jeg har sett på disse dekke hos harifs nettbutikk:

 

Nokian 235/35R19 91Y XL Z Line - Europdekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på dekkene dine. Utfra teksten så ser det ut som du skal ha 18" felger.

235/40/18 vil da vere en passe dim.

 

Kan på det sterkeste anbefale dekkonline.com, men du må uansett får de montert lokalt, som bruker å koste 100-200kr/per dekk.

 

Men vis du ikke har kontroll så stikk innom din lokale dekk pusher å si du trenger nye dekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Herlige London:/ Hva skal jeg si? Jeg har null peiling på felg og dimensjoner osv. Eneste jeg vet er de tallene jeg oppga ovenfor. Bilen er audi a6 avant stasjonsvogn 2001 model (ser ut som Audien til Heenster) Kan jeg ha 235/35/R19? jeg har sett på disse dekke hos harifs nettbutikk[/url]

 

Som rainman har kommentert så lar det seg selvsagt ikke gjøre å montere 19" dekk på en 18" felg. De dataene du har skrevet av fra felgene dine stemmer ikke, ingen felger har 0" bredde. Gå ut og les av igjen, først når alle data er tilstede så kan vi hjelpe deg. Kan det være 8Jx18H2 du mener? Altså 8 tommer bredde og 18 tommer i diameter.

 

På dekkene står det gjerne 225/40-18. Det betyr at dekket er 225 mm bredt, høyden på dekket er 40% av bredden og diameteren på dekket er 18 tommer. En slik dimensjon vil nok passe din bil og de felgene du har :)

 

Dekkonline har samarbeidspartnere i Norge, deriblant en på Karmøy. Tar du dekkene med til Rulle eller dekk1 så krever de latterlige 1800 for å legge de på, men går du til Dekksupport as så tar de 800 for samme jobb, ferdig pålagt og avbalansert. Adressen dit er Bleikmyrvegen 11, 4276 Vedavågen.

 

Skal du ha billige dekk så vil jeg anbefale Star Performer UHP. Har kjørt på slike flere sesonger, på omtrent samme bil som du har, og de er fenomenalt gode.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) For en gjeng dere er! Takke og bukker for tilbakemeldingene Ja, det er nok 8JX18H2 det skal stå ja. Ja, jeg tror jeg skal kjøpe fra Dekkonline.com. Håper bare at det ikke tar altfor lang tid å få dem? Blir de levert på døren eller må jeg hente på postkontor? Jeg flytter fra Oslo 21 juni, så jeg hadde håpet å få dem før jeg reiser slik at jeg kan ta dem ned til den lokale bilvaskehallen hvor de monterer og avbalanserer dekk for 500kr der (sånn type bilvask hvor 2 rumenske menn som håndvasker bilen din for en 50 lapp:P) Men tross alt bedre enn å ta med dekkene tilbake til karmøy når det er så sinnsykt dyrt.

 

Trenger ikke nødvendigvis å være billige dekk, bare de er suverene på vestlandsvær (vått føre/ kort bremselengde, vannplaning:) så betaler jeg hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår