Gå til innhold

Vindusviskere stopper halvveis på vei ned

Ranger emnet


Jello

Anbefalte innlegg

Det holdes fast av friksjon - Bøy viskeren ut (Altså, bøy det bøyelige leddet, slik at viskeren står i lufta).

Så tar du godt tak i den lille stubben som sitter fast, også rikler du og drar - Det må ofte mye kraft til, men det går løst etter hvert!

 

Ja ok, da gjør jeg ett nytt forsøk i morgen! Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da har jeg rikka, slått, dratt, vridd og skrudd som en gal mann i over 3 timer, og har (forsåvidt) konkludert med at det er motoren som er gåen.

 

Fikk tips om å prøve å stille inn stop/senterplassering (mener jeg det heter) for viskerne, ved å løsne mutterne som er på armene (heter vel aksler?) som dras att og fram. Altså de som sitter på selve bilen. Deretter skulle jeg plassere viskerne nederst på ruta. Dette skulle nærmest "fabrikkinnstille" motoren slik at den skjønner hvor viskerne skal starte og stoppe hen.

 

Med mindre jeg gjorde det helt feil, så hjalp det ingenting...

 

Legger ved noen bilder jeg tok: Bilbilder - Imgur

 

Så vidt jeg kunne se, så var ingenting løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om viskerne sitter på akslingene sine, og ikke beveger seg utenfor rute nå de går frem og tilbake , så trenger du ikke å bruke tid å krefter på å ta av disse.

 

Jeg trodde først at du måtte av med disse for å komme til viskermotoren, men det var visst ikke nødvendig på denne bilen.

Om du senere trenger å ta de av, så skaff en liten lager-avtrekker.

 

Om problemet bare er at viskerne stoppe på feil plass, men ellers beveger seg noenlunde riktig,

så er det muttera på akslingen til selve viskermotoren du må løsne for å stille inn rett posisjon.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Da forstår jeg bedre. Så jeg trenger ikke løsne mutterne på akslingene, bare en som sitter på selve motoren? Jammen da må jeg gjøre et nytt forsøk..

 

Men herregud for et stress det er med detta plastdekselet.

 

Takker! Da gjør jeg et nytt forsøk i morgen, tenker jeg.

 

Edit: Bare for å være absolutt sikker: Jeg må først la viskerne gå dit den stopper, skru av viskerne, skru av selve viskerne, løsne skrua, og så plassere viskerne dit dem skal være (nederst på ruta)?

Endret av Jello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg pratet med en fyr på Møller bil, og han var 99% sikker på at det var overføringsarmen(e) som hadde korrodert, slik at det blir for tungt for motoren å dra seg ned igjen.

 

Mye mulig jeg har misforstått hva dere har sagt tidligere, og det var dette dere mente, men ja.. beklager i så fall. Han mente det må byttes, og man får da kjøpt en komplett pakke (bytte ut alt utenom motoren, så vidt jeg forsto), som koster rundt 1000 kr.

 

Vet dere om det er noen som selger dette billigere? Biltema, muligens? Jeg vet ikke helt hva jeg må søke på, så jeg fant ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru den heller ut, og fiks den :-)

 

Om det er korrodert, kan det fikses med en kombinasjon av WD-40 og en stålbørste (og kanskje andre ulumske rengjøringsmidler).

 

Ja, ok. Bare skru av de to muttera jeg har skrudd av tidligere (de 2 som sitter på hver sin side av motoren på akslingene), og løsne den fra motoren antar jeg og slikt? Er vel sikkert noe jeg skjønner når jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell tre skruer? Det er det på min i allefall :-)

 

Uansett, du skrur først av vindusvsikerene, så kobler du kablene av motoren, så skrur du av de 2/3 skruene som holder mekanismen på palss, så løfter du den ut. Da kan du rengjøre ordentlig! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår