Jump to content
Bilforumet.no

4pekatt

Bruker
  • Content Count

    1166
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

4pekatt last won the day on December 12 2013

4pekatt had the most liked content!

About 4pekatt

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/21/1994

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf GL, Golf VR6
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    System Developer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8L, 2,8L
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senket, luftfilter, hore-interiørlys.
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø, Nordland
  1. Heisann! Lenge siden jeg har vært logget inn her. Fikk mye hjelp da jeg i tiden eide en VW Golf, og håper det enda er noen aktive guruer her :) Brodern har kjøpt sin første bil, en 2002mod Mercedes-Benz med 2-liter kompressormotor, automatkasse og bakhjulstrekk. Bilen er en såkalt "W203". I helga spant vi piruetter og hadde det kjempegøy, men etterpå kom det en fæl klunkelyd i drivlinjen, og jeg trenger hjelp til å finne ut hva som feiler. Det vi har prøvd å sjekke så langt er: Hardykobling foran og bak. Ingen grov slitasje, annet enn litt sprekkdannelse i gummien. Mellomakslingopphenget. Forsøkt å ta tak i mellomakslingen og ristet opp/ned, og høyre/venstre både foran og bak. Ingen bevegelse. Forsøkt å sjekke indre drivknuter. Jekket opp bilen, satt bilen i fri og spunnet hjulet fra høyre til venstre for å se om det er slakke idet bevegelsen endrer retning. Ingen slakke på noen sider. Under 15km/h er det ingen ulyder. Over 15 km/h er det klunkelyder som høres som metall som slår mot metall. Jeg trodde først det var diffen, men det gir ikke helt mening siden lyden er alt for uregelmessig, selv når man kjører rett fram. Lyden kan fremprovoseres ved å gi gass, og slakke av gassen, og gi gass igjen. Faktorer som ser ut til å påvirke lyden er: Gasspådrag, motstand i motor (bakke, akselerasjon), humpete vei. For å beskrive lyden, høres det (fra innsiden) ut som at eksosanlegget slår mot karosseriet. Vanskelig å si hvor det kommer fra, men jeg er nesten sikker på at det er bakakslingen. Kan også minne om samme lyd som dårlige drivknuter på framhjulsdrevet bil høres ut mens man svinger. Er det noen som har flere tips før vi sender bilen på feilsøking?
  2. 4pekatt

    UP-biler

    Er det noen som har bilder av den sølvgrå Passaten som har "herjet" langs E6 og/eller i Akershus, Fredrikstad, Hedmark osv? AE25379 har den - Sølvgrå, med utblås på hver side bak.. R-styling?
  3. Joda, Strandveien er ganske fast rute.. Inn på hobbybua og skru bil hvor det er løftebukk vettu :) Kompressorbygget er ferdig - Jævlig kos ;)
  4. Er du i Bodø? På flybasen? Om du sitter i vakta har du vel sett både meg og VR6en noen ganger? :p Kunne tenkt meg både bakfanger og bakre eksos - Men du selger vel ikke i deler? :(
  5. Hahaha, herregud! :p Takk, alle sammen, for at dere lyste opp arbeidsdagen min på dette viset. :)
  6. Skjønner godt at bilen aldri har satt fot i norsk marked.. Bortsett fra 4x4, har den ingen fotfeste her i Norge! :p Styggeste bilen jeg har sett på lenge.. Tror du er én av alle nordmenn som ville kjøpt den.. :-)
  7. 4pekatt

    Blinklysproblem

    Dette kan bare skyldes 2 ting, og det er det Quattro nevner. Ut fra blinklysreléene går det kabler i parallell til hvert blinklys, så om et av dem fungerer har alle strøm :-) Fungerer det aller fremste blinklyset?
  8. 1. Godkjente lykter (som du har linket til) 2. Automatisk høyderegulering (Sensorene ligger i demperene/Fjæringssystemet på bilen, og blir D.Y.R.T om det ikke kom fra fabrikk). Alle passater med prosjektorlinser (xenon eller ikke) har høyderegulering, men jeg vet ikke om dette er tilfelle for lyktene dine siden det er utelukkende halogenreflektorer. 3. Lyktespylere SKAL være tilstede 4. Om xenon er et krav, anbefaler jeg deg å finne en annen Passat :-) Det blir for mye penger og trøbbel for å få dette gjort riktig og få det godkjent.. :-)
  9. Hei igjen! Er langt fra der jeg skulle vært, så jeg ønsker å uttrykke en STOR langefinger til skruvat, og ha en hjertelig dårlig jul... :) Nå er jula over oss, og jeg har sprengt timeplan. Først jul, så London med kjæresten min, og når vi kommer tilbake skal vi overta en leilighet sammen. VR6en skulle absolutt vært klar nå, men jeg må nok vente til litt ut i Januar.. Ønsker dere alle en God Jul, og et Godt Nyttår! Kanskje jeg kan "glede" dere med mer materiale i Januar.. :)
  10. Kjære alle sammen. Til jul ønsker jeg meg rustfri bil, og en tilitersbøtte med motivasjon. Husk å forsegle bøtten godt så ingenting forsvinner i posten. Takk, og med vennlig hilsen: Joakim R. Goin
  11. Hmm.. Dersom han ikke har kjennskap til det, kan du ikke ta han for det, med mindre det kan bevises at han har kjent til det. Det er desverre slik om dagen, at det er heksejakt på private bruktbilselgere.. En slitedel som ryker 13 000 kilometer etter salg, så blir det saksmål mot selger.. Poenget mitt er, at så lenge selger har opplyst alt han vet om kjøretøyet, er han på sitt rene.. Det er derimot hans egen plikt å sørge for at alt er på stell med bilen, så man kan jo stille et visst ansvarsspørsmål mot tidlige eier for at han solgte en ulovlig bil.. Spørs bare hvor mye nytteverdien er i å engasjere seg i saken.. Om du vil ta saken videre, må du gjøre dette gjennom advokat.. Kanskje du kan, på et mystisk vis, få dekt alle kostnader..
  12. Hvordan bil er det? Jeg bor her, så jeg kan være behjelpelig med å titte.. :)
  13. Clutchstempel, sylinder og eventuelt "gaffel" inne i girkassen.. :-) Dette er omtrent alt som finnes i clutch-systemet på bilen, i tillegg det du allerede har byttet :-)
  14. Det får du gjøre.. Det er ikke så mange andre ting de kan være.. Det kan også være gaffelen som er gåen/slitt - Vet ikke om du har det, men min VR6 (VW) med hydraulisk glutch har gaffel :-)
  15. Hydraulisk clutch? Byttet du trykkplaten sammen med clutchdisken? Jeg ville i alle fall sett på stempelet, og alle bevegelige deler rundt dette.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.