Jump to content

Mopar-or-no-car

Bruker
  • Content Count

    147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Mopar-or-no-car last won the day on April 3 2014

Mopar-or-no-car had the most liked content!

About Mopar-or-no-car

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/25/1964

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt innen mekanikk. Bil og båt restaurering.
  • Modell (eks S4)
    Sprinter
  • Årsmodell (eks 1995)
    2009
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes Benz
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    4 stk Xenon 1000m.
  • Motor (eks 1.6)
    3.0 V6
  • Yrke eller sivil status
    Gift
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss/ Nes i Ådal
  1. Det var 15 ledninger ut av boksen hvor 7 av de gikk til hengerkontakten. De andre har med canbus signaler å gjøre. De ledningene jeg nevnte i det første innlegget var de som går inn på boksen, Hovedstrøm, styrestrøm og jord. Var på citroen å leste ut feilkoder og de fikk ikke kontakt med den boksen og mente den var ødelagt. De kunne selge en ny for 3290,- men jeg kjøpte 5 relèer og gjorde følgende: Fjernet den boksen og ledningene jeg ikke trengte. Tok ledningene som kom fra sikringsboksen til styrestrøm til relèene. To rele til kjørelys høyre og venstre side, ett rele til bremselys og to ti
  2. Hei! Sliter med å få strøm i tilhengerkontakten på bilen. Bilen har en sånn boks i bagasjerommet som styrer strømmen til kontakten. Jeg har aldri vært borti sånne bokser, men dette er hva jeg har gjort: Jeg måler konstant strøm på en grov kabel inn på boksen. Så måler jeg tenningsstrøm inn på en litt mindre, men ganske grov kabel. Og det er 2 grove minus kabler som har god kontakt med karosseriet på bilen. Ingen av ledningene som går ut av boksen har verken strøm eller jord. Det sitter to sikringer i boksen som er hele. I tillegg er det en sikring i sikringsboksen foran i bilen
  3. Jeg byttet til rattstamme med tilt på min gamle 2004 modell, men det er mange år siden, det var nok i 2006 eller noe sånt. Jobben tar en kveld og et par pils, men dæven så mye bedre den blir å kjøre. Rattstammen var jævla dyr husker jeg, kjøpte den fra en skadebil på et huggeri, ikke ny. I samme slengen monterte jeg cruise controll armen og var hos forhandleren dagen etter å aktiverte cruise controllen med star, så hadde jeg plutselig det også. Det er utrolig fint med mercedes, det meste kan ettermonteres.
  4. 190 hesteren bør holde det ja, hehe. Jeg er helt enig med deg, Jesper. Toppfart på 20 er galskap!
  5. Jeg holdt på å kjøpe denne, men 316 er rett og slett for lat til mitt bruk. Men bra utryrt denne her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46890348&searchclickthrough=true
  6. Det er euro 6 motor ja, 319 Bluetec heter den. Prøvekjørte demobilen med 160 hk men den var for lat, så gikk for sekseren. 318 jeg har nå drar jo ræva av den nye 316, så måtte gå for 319 selvom det ble jævla dyrt. Valgte 7-trinns automatkasse, det var noe jeg likte skikkelig godt i demobilen. Det er mye rart standardutstyr som jeg ikke liker, men det kan heldigvis skrus av. Den eco funskjonen hvor moteren stopper i lyskryss, "Crosswind assist" som redusrer motorkraft ved sterk sidevind, lane assist som piper ved skifting av fil uten blinklys. Det jeg derimot liker er blindsonevarsler, en oran
  7. I tillegg så har jeg nok hoppet fram i køen på ny sprinter, for jeg er lovet den nye bilen i slutten av mai :) Valgte selvsagt v6 i den også, den har 190 hester, 10 gamp mer enn det jeg har nå. Blir spennende med ny vogn :)
  8. Da er bilen oppe og går igjen. Det viste seg å være slitte lagere i klokka, så jeg endte opp med å bare kjøpe en brukt bakaksling og bytte hele møkka. Maskingevær lyden når jeg kjørte kom av slitte hardyskiver, byttet de også så nå er det ingen ulyder der mer. Bergs skrøt fælt av automatkassa og hvor bra den er, nå har jeg stort sett hatt service på den oftere enn intervalen pga høy kjørelengde i året, men likevel imponerende at den girer så fint etter så mange km. Bilen bikket forøvrig 600.000km på vei hjem idag. Da jeg var innom star autoco idag fikk jeg forresten vite at v6 motoren i sp
  9. Stiv aksel på disse her, ja. Så ingen knuter. Såvidt meg bekjent så har denne generasjonen av sprinter samme løsninger når det gjelder bremser som de fleste andre mb. Hmm, nå lå jeg under bilen mens en annen satte bilen i gir. Mellomakslingen og drivakslingen vrir seg når bilen settes i revers, og det skal den vel ikke? Det klunker/smeller også vrir alt sammen seg noen centimeter. Det samme skjer når den settes i park. Bilen står jo stille så det skal vel ikke vri seg da? At det flytter litt på seg når bilen settes i park er vel ikke så rart, men i revers? Jeg skal prøve å få filmet dette i
  10. Hei Einar, ja er sprinteren ja. Bremsene bak er forholdsvis nye, men skal sjekke det ut, takk for tips! Jeg heller mer og mer mot drivakselkryss eller hardy. Klarer ikke fremprovosere lyden ved å vri på hjulene.
  11. Takk for tips, Jesper :) Dette skal definitivt sjekkes ut :)
  12. Hei folkens! Arbeidsbilen min har straks gått 600 000 km og nå har jeg fått en stygg lyd i bakakslingen. Bilen har en automatkasse som girer som en drøm, ca 30 000 km siden siste service, intervalen er på 60k. Når jeg setter bilen i revers så høres et høyt klunk fra bakakslingen, tror hvertfall det er den som lager lyd. Når jeg setter bilen i drive så høres ingenting. Kun reverse og når jeg setter den i park, bare mye lavere lyd når den settes i park. Når jeg kjører, uansett hatighet, så kommer den samme klunkelyden når jeg slipper gassen. Når jeg har vinduet åpent og kjører langs et gjerd
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.