Gå til innhold

Jello

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jello

  • Bursdag 07/07/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Jello's Achievements

  1. Hmm. http://i.imgur.com/RMGNsaHh.jpg Dette ser ikke rustent ut, altså? En liten metaltråd stikker ut på sia der, også... Men drar på Møller i morgen. Tar å hører med dem hvordan man setter på klipset i samme slengen. Takk takk! :)
  2. Ah, da så! Ja, den er der. Bilbilder - Imgur Her er i hvert fall noen bilder.. Vaieren er jo ganske rusten. Bør vel egentlig bytte ut den og, vil jeg tro. Men hvordan får jeg på klipset? Det er vel noe jeg sikkert skjønner når jeg først begynner, men.
  3. Hmm, der minner du meg om noe. Mulig det ikke var vaieren da. I enden av vaieren er det en metalklump lignende sak, og det ser ut som om den glapp ut av armen. Kan hende jeg tar feil, så det må jeg dobbeltsjekke i hvert fall. Han fra NAF mente det var vaieren i hvert fall, men han så ikke så mye på det... Edit: Mener han karn faktisk sa at det var noe som mangla, men han hørtes ikke helt sikker ut... Skal gå ut og sjekke, og tar et par bilder i samme slengen.
  4. Da røyk jammen meg vaiern og! Jaja, ingen stress, er bare vaiern som gikk. Fikk fiksa vindusviskerne i hvert fall. Måtte bytte motor! Kosta meg 300 kr hos en bilopphøgger. Men det med clutchen: "piece of 2x4"? Med andre ord 2x4 lekt?
  5. Ah, jammen da er det jo greit. Har vært litt urolig for det en stund, men da er det jo greit. Skal få bytta den så snart jeg finner ut av hvordan og får mulighet! Takker og bukker for alle svar! Utrolig kjekt å ha slike lærde folk som dere til å hjelpe meg :)
  6. Ah, og da er det bare å få bytta vaier? Skal ta bilde av den og laste opp litt senere. Den er rimelig rusten, for å si det sånn.
  7. Ja, ok, skjønner! Men hva med at den er rusten? Er litt usikker på når vaieren sist ble skiftet. Er det noe fare for at den ryker? Og hva skjer om den ryker? Går alt til ad undas?
  8. Ja ok, da gjør jeg dette ved nærmeste dag med greit vær... har ikke garasje, dessverre, så da blir det litt vanskelig noen ganger! Men har et annet problem også. Tenkte det var like greit å spørre her i steden for å starte ny tråd... Clutchen min tar veldig langt ute (helt ute, mer eller mindre). Tenkte dette hadde noe med clutchvaieren å gjøre, men etter å ha undersøkt litt kan det virke som om hele clutchen må byttes ut? Denne skal visstnok ha selvjustering? I følge det jeg har lest, så må hele clutchen byttes om den ikke selvjusterer seg... Er dette riktig? Dessuten er clutch vaieren blitt rusten. Ser ut som overflaterust i hvert fall. Har sprayet WD40 på den et par ganger, men blir ikke noe mindre rusten av det ser det ut som. Er dette farlig? Har forsåvidt ikke hatt noen særlig problemer med å kjøre bilen egentlig. Den ble sånn ganske fort etter at jeg kjøpte bilen (August 2012), og ble vant til det ganske fort. Dessuten er clutchen kanskje no hard. Litt vanskelig å si, siden jeg ikke har kjørt noen annen Golf før.
  9. Ja, ok. Bare skru av de to muttera jeg har skrudd av tidligere (de 2 som sitter på hver sin side av motoren på akslingene), og løsne den fra motoren antar jeg og slikt? Er vel sikkert noe jeg skjønner når jeg ser det.
  10. Da har jeg pratet med en fyr på Møller bil, og han var 99% sikker på at det var overføringsarmen(e) som hadde korrodert, slik at det blir for tungt for motoren å dra seg ned igjen. Mye mulig jeg har misforstått hva dere har sagt tidligere, og det var dette dere mente, men ja.. beklager i så fall. Han mente det må byttes, og man får da kjøpt en komplett pakke (bytte ut alt utenom motoren, så vidt jeg forsto), som koster rundt 1000 kr. Vet dere om det er noen som selger dette billigere? Biltema, muligens? Jeg vet ikke helt hva jeg må søke på, så jeg fant ingenting.
  11. Da har jeg prøvd på nytt, men det fungerte ikke. Skal i hvert fall begynne å sjekke rundt omkring etter en ny vindusviskermotor.
  12. Ah! Da forstår jeg bedre. Så jeg trenger ikke løsne mutterne på akslingene, bare en som sitter på selve motoren? Jammen da må jeg gjøre et nytt forsøk.. Men herregud for et stress det er med detta plastdekselet. Takker! Da gjør jeg et nytt forsøk i morgen, tenker jeg. Edit: Bare for å være absolutt sikker: Jeg må først la viskerne gå dit den stopper, skru av viskerne, skru av selve viskerne, løsne skrua, og så plassere viskerne dit dem skal være (nederst på ruta)?
  13. Altså, de stopper halvveis, og da må jeg fysisk dytte dem ned. De går ikke ned av seg selv. Er vel det jeg gjorde. Løsnet mutterene, 1 på hver side, flyttet viskerne til nederst på ruta. Hjalp ingenting.
  14. Da har jeg rikka, slått, dratt, vridd og skrudd som en gal mann i over 3 timer, og har (forsåvidt) konkludert med at det er motoren som er gåen. Fikk tips om å prøve å stille inn stop/senterplassering (mener jeg det heter) for viskerne, ved å løsne mutterne som er på armene (heter vel aksler?) som dras att og fram. Altså de som sitter på selve bilen. Deretter skulle jeg plassere viskerne nederst på ruta. Dette skulle nærmest "fabrikkinnstille" motoren slik at den skjønner hvor viskerne skal starte og stoppe hen. Med mindre jeg gjorde det helt feil, så hjalp det ingenting... Legger ved noen bilder jeg tok: Bilbilder - Imgur Så vidt jeg kunne se, så var ingenting løst.
  15. Det var ikke litt heller, merka jeg. Fikk dem ikke av denne gang... så jeg må vel bare prøve å nytt igjen. Dro og dro for harde livet, men så ikke noen bevegelse i det hele tatt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår