Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Og hva gjorde han med det forelegget? Jo, han vedtok ikke, ergo er ingen ting avgjort

 

....................fordi han kan selvsagt ikke godta en "dom" for dokumentforfalsking, når han ikke hadde forfalsket noe dokument og ikke var i besittelse i noen som helst forfalskede dokumenter eller ting av noen slag.

Jeg tror at de berømte (brainless) statsansatte cowboy'ene som tok seg tilrette på privat område som de gjorde (typisk for KRIMINELLE, GESTAPO, MAFIA medlemmer og andre som bare gjør som det passer) ville konfiskert pebe1's skilt selv om de hadde hengt på veggen på verkstedet.

Endret av EaglePilot

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjorde han med det forelegget? Jo, han vedtok ikke, ergo er ingen ting avgjort

 

Mange mindre alvorlige straffbare forhold avgjøres ved såkalt forelegg på bot. Når du aksepterer et forelegg innrømmer du samtidig at du erkjenner straffeskyld for det aktuelle forholdet. Dersom du ikke vedtar forelegget,bringes saken direkte inn for byretten. I slike tilfeller må du bekoste forsvarer selv.

 

Håper TS har god økonomi,stahet kan koste dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mindre alvorlige straffbare forhold avgjøres ved såkalt forelegg på bot. Når du aksepterer et forelegg innrømmer du samtidig at du erkjenner straffeskyld for det aktuelle forholdet. Dersom du ikke vedtar forelegget,bringes saken direkte inn for byretten. I slike tilfeller må du bekoste forsvarer selv.

 

Håper TS har god økonomi,stahet kan koste dyrt.

 

Derfor velger ofte 'mannen i gata' å godta et forelegg, siden de ikke ser seg råd til å bringe saken videre - mot mafiaen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor velger ofte 'mannen i gata' å godta et forelegg, siden de ikke ser seg råd til å bringe saken videre - mot mafiaen ;)

 

Ser den,men det er ikke tvil om at TS har gjort noe straffbart og det og nekte og vedta dette gjør det bare dyrere for han selv. Saken kommer garantert ikke til og få noe annet utfall enn det den har idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det andre har ytret, at TS ikke har gjort noe straffbart. Han har ikke forfalsket noe som helst, ei heller har har forsøkt misbruke et lovlig kjøpt kjennemerke, dette da bilen det ble skrudd fast på, aldri ble hverken tenkt eller forsøkt brukt på vei - eller annet sted der veitrafikkloven gjelder. Bilen var ei heller kjørbar, slik at 'misbruk' uansett ikke lot seg gjøre.

Jeg tror, om saken hadde komt opp i en rett, der juryen var fornuftige oppegående og tenkede mennesker, da hadde TS blitt frifunnet - og paragrafrytterene/byråkratiet/mafiaen hadde tapt.

 

Enda mer irriterende når politietaten stadig skriker over for lite midler og ressurser, men når det kommer til pengeinnkreving for staten, da er det ikke grenser for hvor mye midler og ressurser de bruker på slikt - som i dette tilfellet - en sak som burde sortere under flisespikkeri. De burde heller bruke sine ressurser på å ta de virkelige kjeltringene, ikke opptre som mafia og pengeinnkrevere for staten i tåpelige fillesaker - med stakkars 'mannen i gata' som offer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det andre har ytret, at TS ikke har gjort noe straffbart. Han har ikke forfalsket noe som helst, ei heller har har forsøkt misbruke et lovlig kjøpt kjennemerke, dette da bilen det ble skrudd fast på, aldri ble hverken tenkt eller forsøkt brukt på vei - eller annet sted der veitrafikkloven gjelder. Bilen var ei heller kjørbar, slik at 'misbruk' uansett ikke lot seg gjøre.

Jeg tror, om saken hadde komt opp i en rett, der juryen var fornuftige oppegående og tenkede mennesker, da hadde TS blitt frifunnet - og paragrafrytterene/byråkratiet/mafiaen hadde tapt.

 

Enda mer irriterende når politietaten stadig skriker over for lite midler og ressurser, men når det kommer til pengeinnkreving for staten, da er det ikke grenser for hvor mye midler og ressurser de bruker på slikt - som i dette tilfellet - en sak som burde sortere under flisespikkeri. De burde heller bruke sine ressurser på å ta de virkelige kjeltringene, ikke opptre som mafia og pengeinnkrevere for staten i tåpelige fillesaker - med stakkars 'mannen i gata' som offer.

 

Står ingen plass i vegtrafikkloven at et kjøretøy må være kjørbart for å inneha kjennemerker. Det er heller ingen særregler for registrert kjøretøy,enten så er det uregistrert eller registrert. Jeg,du og alle andre må forholde oss til hva som står i lovverket. TS har blitt felt av lovverket og med mindre han ikke har en lov og vise til så vill dette forelegget bli opprettholdt. Synsing holder ikke i en domsstol.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dersom kjennemerket hadde ligget løst oppå panseret på bilen, da hadde ikke TS kunne felles under noen som helst paragrafer. Når TS i steder for å la kjennemerkene ligge og slenge, skrudde de på bilen - uten noen som helst hensikt å forbryte seg på lover eller regler - da synes jeg at det havner under maktarroganse å gi han et forelegg for dette. Dette er ikke synsing, men min personlige mening.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om voksne oppegående mennesker her som burde vite at noe som er henslengt ikke er fast montert. Du plikter også og sette deg inn i ting,skulle bare holder ikke.

En rask telefon til SVV så hadde TS fått samme beskjed som jeg fikk at veterankjennemerke ikke kan monteres på uregistrert kjøretøy.

 

Velger du da og ikke forholde deg til dette så nytter det ikke å klage i ettertid.

 

Når jeg snakket om synsing så var det i forhold til en domsstol. Din mening er din menig sånn er det.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjennemerker / skilt ligger løst på bilen, ligger i frem og bakrute, er limt på eller skrudd på eller henger på veggen så er det i hvert tilfelle LOVLIG kjøpt og betalte skilt = IKKE DOKUMENTFORFALSKNING på noen som helst måte.

Jeg er ganske sikker på et den statsansatte apekatten som fant "den kriminelle" pebe1 skyldig IKKE HAR FORSTÅTT AT SKILTENE VAR LOVLIG KJØPT OG BETALT - han / hun "regnet med" at det var "hjemmelagde" FORFALSKEDE skilt som var satt på for bruk og kjøring.

Han / hun vet sikkert ikke en gang at det er fullt mulig å kjøpe skilt som pebe1 og (mange andre) har gjort !!!!!!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det andre har ytret, at TS ikke har gjort noe straffbart. Han har ikke forfalsket noe som helst, ei heller har har forsøkt misbruke et lovlig kjøpt kjennemerke, dette da bilen det ble skrudd fast på, aldri ble hverken tenkt eller forsøkt brukt på vei - eller annet sted der veitrafikkloven gjelder. Bilen var ei heller kjørbar, slik at 'misbruk' uansett ikke lot seg gjøre.

Jeg tror, om saken hadde komt opp i en rett, der juryen var fornuftige oppegående og tenkede mennesker, da hadde TS blitt frifunnet - og paragrafrytterene/byråkratiet/mafiaen hadde tapt.

 

Enda mer irriterende når politietaten stadig skriker over for lite midler og ressurser, men når det kommer til pengeinnkreving for staten, da er det ikke grenser for hvor mye midler og ressurser de bruker på slikt - som i dette tilfellet - en sak som burde sortere under flisespikkeri. De burde heller bruke sine ressurser på å ta de virkelige kjeltringene, ikke opptre som mafia og pengeinnkrevere for staten i tåpelige fillesaker - med stakkars 'mannen i gata' som offer.

 

Så sant, så sant det du skriver og jeg er så spesielt enig i det du skriver om eventuell jury fornuftige oppegående og tenkede mennesker, ( og jeg legger til og ikke u-trente, i lære, statsansatte apekatt sakførere med liten eller ingen som helst livserfaring) da hadde TS blitt frifunnet - og paragrafrytterene/byråkratiet/mafiaen hadde tapt.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver gjenstand står det i paragraf 179. Hva er det som er forfalsket i denne saken? Kjøretøyet er forfalsket ved at det er montert kjennemerke og da fremstår det som registrert og da er det forfalsket.

 

Etter de siste innleggene så kan jeg nesten tro at staten er en barnehage og ikke mafia som noen vil ha det til. Dette kan jeg ikke ta seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke brukt skiltene, for bilen var aldri i kjørbar stand.

 

Ser at du mener det men det er uvesentlig når myndighetene mener noe annet. Les innlegg #496 hvor TS sier at det står i forelegget at han har tatt skiltene i bruk. Din oppfatning av bruk er ikke på linje med myndighetene.

 

Hvor står det at et kjøretøy må være kjørbart for å være utstyrt med skilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår