Gå til innhold
Bilforumet.no

pebe1

Bruker
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pebe1

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 02/14/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Senator A
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    3.0E
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.opelregisteret.no/
  • Bosted
    Øvrebø
  1. pebe1

    Beste motorolje for hard kjøring

    Skal bytte motorolje på gamle bmw 750 fra 1989, og vil ha noe ordentlig. Bilen kjøres på tysklandsturer rett som det er, og bilen kjøres til tider HARDT. Med "hardt", menes flat pedal over laange strekninger på høyt turtall, med høy oljetemperatur og stor belastning. Hvilken olje burde jeg bruke for å hindre mest mulig slitasje på motoren?
  2. pebe1

    Weber 45 DCOE M30B28

    Tenkte å kjøpe eget synkroniseringsverktøy, men er litt i tvil om hva jeg skal velge. Noen som har noen gode tips til et som fungerer bra? Ser gasolin har noen å velge i: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=index&cPath=24_112&sort=20a&page=4
  3. pebe1

    Weber 45 DCOE M30B28

    Tusen takk for mange gode tips, det trengte jeg
  4. pebe1

    Weber 45 DCOE M30B28

    Jeg har akkurat montert noen lite brukte webere på en BMW M30B28 motor. Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte gasseran at dysene var borret opp. Bilen sviver veldig stygt på tomgang, høres akkurat ut som choken er på. Og lukter bensin av eksosen. Går fint med pådrag. Hvilke dyser burde jeg bytte og hva slags størrelse? Ja, vet jeg må synkronisere dem, men er 100% sikker på den får for mye bensin.
  5. Driver mye med karosseriarbeid og trenger da et sandblåseapparat. Trenger noe som egner seg til litt større flater og som man kommer greit til med i kroker og hjørner. Kan strekke meg opp til ca 4-5000kr. Noen som vet om noe brukende?
  6. Er det noen som har en mellomaksel til 750i E32? jeg byttet oppheng og kryss på den gamle, trodde det skulle bli iorden, men neida, så da trenger jeg ny aksel fort da jeg skal nedover i europa med bilen om 3 uker... Noen som har? Er av typen med sånn ende foran som på bildet Tlf 975 19 662
  7. har en C3 2,3 Avant Quattro 1990, der tomgangen av og til går opp og ned mellom 800-2000rpm. hvis jeg gir gass fortsetter det på høyere turtall. først ved 4000 sviver den helt jevnt. Merker dette når jeg kjører også, når jeg gir gass (opp til ca 30%) kutter den helt til den er nede i ca 1000rpm, så drar den opp til ca 2000 før den kutter igjen. Hvis jeg gir mer gass drar den fint akkurat som den skal. Har noen peiling på hva dette kan være??
  8. Skal rive ut de gamle asfaltmattene og ta rusta på gulvet i bilen, så trenger jeg tips til hva slags støydempende isolasjon jeg skal bruke og hvor jeg kan få tak i det. Skal også isolere litt i bagasjerom og kanskje inni dørene.
  9. Min far har en 89-modell maxima 3.0. Han brukte den for noen dager siden og alt var helt normalt. Da han skulle starte den noen dager senere var det plutselig ikke tegn til liv, kjinner som normalt. Noen vanlige feil ang dette på disse bilene??
  10. pebe1

    Tollvesenet klippet skiltene mine!

    Da fikk jeg brev fra myndighetene igjen. Saken henlagt av riksadvokat ! :) Og denne gangen er det uten klagerett:) Meg - Tullvesen: 2 - 0 Da kan endelig tollvesenet ryke og reise... Takk for god støtte, vi vant! :) :checkflag:
  11. Prøvde kromlakk fra "feiltema" idag, nå ble lista sølvfarget!:-)
  12. Må jeg levere det inn til fagfolk som driver med dette eller fins det produkter man kan få kjøpt her til lands? Skal jo bare ta noen små lister på dørene osv, så trenger ikke bli 110%...
  13. pebe1

    Bytte rustet bremserør..!

    Vise grip-tang, litt tålmodighet og en flaske Glen Parker :m'm:
  14. pebe1

    pebe1: 1975 BMW 525 E12 prosjekt

    Da fikk jeg sveist litt i helga, så nå har jeg tett bagasjerom også :) Satt bilen inn til vinterlagring igår, så nå blir det nok stille ei stund. Da tanken først var ute klarte jeg ikke å holde meg, fram med hammerlakk og malekost! Nå var det bare pilsen som manglet... :cheers:
  15. hmmmmm kan det være automatchoken som ikke går av tro? I så fall mest sannsynlig pga en tett kjøleslange, hvis den blir styrt av kjølevæska da...:)
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.