Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Jepp, så og si samme situasjon som jeg har skrevet tidligere tror jeg ;)

 

Men men, dere får diskutere videre dere :)

 

... så du hadde altså kjøpt nye skilt hos biltilsynet og montert dem på bilen din, men det viste seg altså at de skiltene biltilsynet hadde solgt og utlevert til deg var forfalskede (av biltilsynet) ???? ..... mer eller mindre på samme måte pebe1 hadde kjøpt og betalt for sine skilt ............ ??????????????????????

Endret av EaglePilot

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker.

 

Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker.

 

Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P

 

Var det skiltene som hørte til bilen, eller til en annen bil?

Samme hva, i dette tilfellet høres det ut som skiltene var "ulovlig i dine hender" da de skulle vært innlevert, i motsetning til skiltene i pebe1's tilfelle........

 

I tilfelle uten "search warrant" = som MAFIAEN gjør --- tilfeldighet, eller.....

 

Samme hva i begge tilfeller - ser enda ikke at noen har forfalsket noen dokumenter som for eksempel noen skilt, da de er i begge tilfeller lovlig kjøpt og betalt hos biltilsynet / fabrikk som produserer lovlig skiltet.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere er gode, nei jeg hadde satt helt vanlige skilt på en bil som ikke var godkjent for trafikk.Skiltene var dog ikke innleverte når bilen ble nektet brukt. Skiltene ble satt på og bilen ble hensatt på en plass der vanlige folk ikke har adgang til. Dette gjelder dog ikke staten som kan ta seg inn der de ønsker.

 

Så, ikke bry dere om meg. Klag og kveruler heller på staten :-P

Altså en helt annen problemstilling

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt identisk sak,begge hadde utstyrt uregistrert kjøretøy med kjennemerker.
Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok

 

Hvorfor fokuserer du på hvordan skiltene er kommet i hende på TS og Viking067? Det er totalt uinteressant TS og Viking067 fikk ikke forelegg for hvordan de skaffet seg skiltene.

 

De fikk begge forelegg fordi de monterte skilter på et kjøretøy som var uregistrert og fikk det til og fremstå som registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig mener du det, men den gamle saken dreide seg om skilt som teknisk sett var beslaglagt, mens det her dreier seg om helt lovlig kjøpte og betalte skilt. Ganske stor forskjell på beslaglagt og kjøpt i min bok

 

HELT enig, det er stor forskjell mellom disse to sakene, men i begge tilfeller ser jeg med mine (elendige - ?) øyne overhode ikke det minste tegn til noe som kan kalles dokumentforfalskning!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre innledende paragrafene i straffeloven kapittel 18 om dokumentfalsk §179-181 inneholder legaldefinisjoner og har ingen straffetrusler.

 

§179 Ved dokument forstaaes i denne lov enhver GJENSTAND,som i skrift eller paa anden maade indeholder et tilkjendegivende,der enten er af betydning som bevis for en ret,en forpligtelse eller en befrielse fra en saadan eller fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fokuserer du på hvordan skiltene er kommet i hende på TS og Viking067? Det er totalt uinteressant TS og Viking067 fikk ikke forelegg for hvordan de skaffet seg skiltene.

 

De fikk begge forelegg fordi de monterte skilter på et kjøretøy som var uregistrert og fikk det til og fremstå som registrert.

Fordi det er stor forskjell på å montere et beslaglagt "dokument" kontra et lovlig anskaffet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår