Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Mitt spørsmål til SVV:

 

Kan rett kjennemerke monteres på et uregistrert veteran kjøretøy?

Hvilken lov/paragraf regulerer dette?

 

Svar fra SVV:

 

Det er ikke lov å montere kjennemerke på uregistrert bil. Dette er hjemlet i vegtrafikkloven-forskrift om bruk av kjøretøy kapittel 2 Registrering paragraf 2-1 til 2-6.

 

For å si det sånn Mondeo så tror jeg mer på SVV enn deg! :checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du mener at uregistrert kjøretøy kan stå med skilter. Da faller helle registreringsplikten bort. Jeg kan ikke se at det er noen unntak for veterankjøretøy.

Altså. Du klarer overhodet ikke å lese hva jeg skriver, men lager din egen tolkning av alt sammen. Og da kan man jo trekke den slutningen at du gjør det samme med lovene. Og det har du jo egentlig bekreftet.

 

Ikke klarer du å svare på et konkret spørsmål heller

 

Så da ser jeg ingen grunn til å diskutere dette lenger.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål til SVV:

 

Kan rett kjennemerke monteres på et uregistrert veteran kjøretøy?

Hvilken lov/paragraf regulerer dette?

 

Svar fra SVV:

 

Det er ikke lov å montere kjennemerke på uregistrert bil. Dette er hjemlet i vegtrafikkloven-forskrift om bruk av kjøretøy kapittel 2 Registrering paragraf 2-1 til 2-6.

 

For å si det sånn Mondeo så tror jeg mer på SVV enn deg! :checkflag:

Greia er bare at problemstillingen, som både jeg og andre påpekte for lang tid siden, ikke er omhandlet i den forskriften i det hele tatt.

 

Merkelig at du ordrett klarer å lese hva SVv skriver, men lager dine egne tolkninger av hva jeg sier

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Du klarer overhodet ikke å lese hva jeg skriver, men lager din egen tolkning av alt sammen. Og da kan man jo trekke den slutningen at du gjør det samme med lovene. Og det har du jo egentlig bekreftet.

 

Ikke klarer du å svare på et konkret spørsmål heller

 

Så da ser jeg ingen grunn til å diskutere dette lenger.

 

Jeg har også gitt opp (for nå, kanskje mer neste år......................) :notin:

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er bare at problemstillingen, som både jeg og andre påpekte for lang tid siden, ikke er omhandlet i den forskriften i det hele tatt.

 

Merkelig at du ordrett klarer å lese hva SVv skriver, men lager dine egne tolkninger av hva jeg sier

 

Så har jeg stilt feil spørsmål til SVV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg stilt feil spørsmål til SVV?

Altså. Du klarer overhodet ikke å lese hva jeg skriver, men lager din egen tolkning av alt sammen. Og da kan man jo trekke den slutningen at du gjør det samme med lovene. Og det har du jo egentlig bekreftet.

 

Ikke klarer du å svare på et konkret spørsmål heller

 

Så da ser jeg ingen grunn til å diskutere dette lenger.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Du klarer overhodet ikke å lese hva jeg skriver, men lager din egen tolkning av alt sammen. Og da kan man jo trekke den slutningen at du gjør det samme med lovene. Og det har du jo egentlig bekreftet.

 

Ikke klarer du å svare på et konkret spørsmål heller

 

Så da ser jeg ingen grunn til å diskutere dette lenger.

 

Du får søke jobb hos SVV og lære de hvordan de skal lese lover! For det de gjør er tydligvis feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får søke jobb hos SVV og lære de hvordan de skal lese lover! For det de gjør er tydligvis feil.
Det er det som er så fint med enkelte lover, de kan tolkes på forskjellige måter, og det er jurister i påtalemyndigheten som avgjør hva som er riktig, ikke SVv.

Spørsmålet mitt til deg derimot, var så konkret at det ikke var rom for tolkinger. Derfor forandret du spørsmålet

 

(bare til opplysning, jeg kan bli usaklig jeg også)

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så fint med enkelte lover, de kan tolkes på forskjellige måter, og det er jurister i påtalemyndigheten som avgjør hva som er riktig, ikke SVv.

Spørsmålet mitt til deg derimot, var så konkret at det ikke var rom for tolkinger. Derfor forandret du spørsmålet

 

(bare til opplysning, jeg kan bli usaklig jeg også)

 

Som eier av flere kjøretøy deriblant veteran så kan jeg ikke forholde meg til hva du mener. Jeg må forholde meg til hva norske myndigheter sier og det er noe annet enn hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eier av flere kjøretøy deriblant veteran så kan jeg ikke forholde meg til hva du mener. Jeg må forholde meg til hva norske myndigheter sier og det er noe annet enn hva du sier.
Jepp, det må du, men her snakker vi om en sak der myndighetene enda ikke har sagt hverken det ene eller andre....

At du ikke kan/klarer å forholde deg til hva jeg mener er tydlig, men en ting er helt sikkert. Hva jeg mener og sier er noe helt annet enn det du oppfatter

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må du, men her snakker vi om en sak der myndighetene enda ikke har sagt hverken det ene eller andre....

At du ikke kan/klarer å forholde deg til hva jeg mener er tydlig, men en ting er helt sikkert. Hva jeg mener og sier er noe helt annet enn det du oppfatter

 

Da er det beklagelig at vi ikke forstår hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det beklagelig at vi ikke forstår hverandre.
Blir vanskelig det når du leser noe helt annet enn det jeg skriver, ikke svarer på konkrete spørsmål, svarer motsatt av deg selv og tåkelegger mest mulig.

 

Venter til det dukker opp noe interessant

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min boble står med skilt fra Lator Skiltfabrikk påmontert, bilen er ikke registrert i autosys og heller ikke i bruk, bilen står i en tørr og varm garasje.

 

Å fy, nå er jeg kjempe kriminell :)

 

I innlegg #8 på denne tråden skriver Viking067:

 

Du har en bil som er avregistrert og ikke i betalt avgifter på. Du har da kjøpt egne skilt og satt den fra deg på lukket område. Dette har tollvesenet oppdaget og tatt skiltene. Du har satt skilt på en bil som ikke skulle hatt skilt..... dokumentforfalskning!

 

De kan gå inn på lukket område og også bruke makt for å utføre tjenesten sin.

Likt av JESPER1201

 

Driver du med dobbelmoral? Hva mener du egentlig? Driver du selv med dokumentforfalskning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis jeg har fått dette riktigt!

 

Du har en bil som er avregistrert og ikke betalt avgifter på.Du har da kjøpt egne skilt og satt den fra deg på et lukket område.Dette har Tollvesenet oppdaget og tatt skiltene.Du har satt skilt på en bil som ikke skulle hatt skilt.....dokumentforfalskning!

 

De kan gå inn på lukket område og også bruke makt for å utføre tjenesten sin. Del på

Del dette innlegget på

TwitterFacebook!|

LikerJesper1201 and Einar like this.

Bilforumet.no

Super Moderator

 

LES REGLENE FOR FORUMET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute etter å ta meg nå skjønner jeg, men i motsetning til deg kommer jeg ikke til å fjerne liker å slette innlegg!

 

Som du ble fortalt flere ganger tidligere i denne tråden av Quattro73 så betyr ikke nødvendigvis det at en liker ett innlegg at en står inne for alt som skrives i det innlegget.

 

Ja, jeg er enig i nesten alt det Viking067 skriver i innlegg #8, bortsett fra dokumentforfalskning.

 

Forskjell fra mitt tilfelle til TS er at bilen min er innelåst, og der har ikke Tollvesenet tilgang eller tillatelse uten en ransakelses ordere, så jeg beskymrer meg ikke.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår