Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Nai får reise te tyrkia å kjøpe meg ei ogrinale rolex klokke på gata der nede dere påstår sikkert at den o er ekte så da blir eg rik

Tviler jeg på gitt. Lov om bruk av kjøretøy sier fortsatt:

 

§ 2-6. Kjennemerker i henhold til tidligere registreringsordninger

1. Tildeling av kjennemerker i henhold til tidligere registreringsordninger

Kjøretøy som ble førstegangsregistrert for mer enn 30 år siden kan tildeles kjennemerker i henhold til registreringsordning gjeldende på tidspunktet for førstegangsregistreringen.

Kjøretøy med årsmodell eldre enn 31 år, kan tildeles kjennemerker i henhold til registreringsordning gjeldende pr. 1. januar året etter kjøretøyets modellår.

For kjøretøy omfattet av første eller andre ledd kan alternativt kjennemerker av nyere utførelse, under forutsetning av at disse tilhører en registreringsordning som er 30 år eller eldre, tildeles.

2. Generelle bestemmelser om kjennemerker etter tidligere registreringsordninger

Kjennemerke skal tildeles av Statens vegvesen, og skal for ettertiden følge kjøretøyet. Kjøretøy som ikke har tidsriktig kjennemerke og som tilhører registreringsordninger fra før april 1971, kan tildeles nytt tidsriktig kjennemerke. Forutsetningen for dette er at det er dokumentert at kjøretøyets kjennemerke ikke er tidsriktig og at det kjennemerke som ønskes tildelt er tidsriktig.

Utforming, kvalitet, antall, plassering og belysning av kjennemerke skal være utført som fastsatt i den registreringsordning det tilhører, og skal forelegges for Statens vegvesen for godkjenning.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle skjønner ironi - vet vi av erfaring - uten å nevne navn ;)

 

Rsele, om du leser hva Mondeo skrev, så skjønner du at han hentyder til at skiltene er lovlige og derfor måtte politiet levere de tilbake til eier.

 

Han fikk ikke tilbake skiltene fordi de var lovlige! Han fikk de igjen fordi kjøretøyet hans ble registrert på en lovlig måte. Da skal han selvfølgelig ha skiltene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ikke tilbake skiltene fordi de var lovlige! Han fikk de igjen fordi kjøretøyet hans ble registrert på en lovlig måte. Da skal han selvfølgelig ha skiltene tilbake.

 

De samme skiltene du har påstått han tidligere hadde forfalsket altså ??????????:respect

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis bilen er registert kan man kjøre med forfalskede skilter altså?

 

Forventer ikke at du skal forstå. Når noen prøver å få et uregistrert kjøretøy til å fremstå som registrert så mener jeg at det er dokumentforfalskning selv om original skilter er brukt.

 

Spørsmålet ditt er så tåpelig at jeg antar du har svar på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ikke at du skal forstå. Når noen prøver å få et uregistrert kjøretøy til å fremstå som registrert så mener jeg at det er dokumentforfalskning selv om original skilter er brukt.

 

Spørsmålet ditt er så tåpelig at jeg antar du har svar på det selv.

Du Rsele. Vi har forstått at du mener det.

 

Seriøse spørsmål forstår du ikke, vrenger eller unnlater å svare på, men når de blir tåpelige forstår du dem altså

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer heller ikke at du forstår dette når du ikke vet forskjell på registrert og uregistrert kjøretøy!

 

Ærlig talt Rsele, du snakker om kjøretøy (bil) her, det er overhode ikke det jeg snakker om!!!

 

Jeg snakker (skriver) om orginale, ikke forfalskede dokumenter (skilter).

 

Forstår du virkelig ikke forskjellen på en bil (motorkjøretøy) og et orginalt / uforandret / nummerskilt ????

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Rsele, du snakker om kjøretøy (bil) her, det er overhode ikke det jeg snakker om!!!

 

Jeg snakker (skriver) om orginale, ikke forfalskede dokumenter (skilter).

 

Forstår du virkelig ikke forskjellen på en bil (motorkjøretøy) og et orginalt / uforandret / nummerskilt ????

 

Kjøretøy og kjennemerke henger sammen. At noen får et uregistrert kjøretøy til å fremstå som registrert er en ulovlig handling. Ærlig talt så forventer jeg ikke at du skal forstå det når man har skylapper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Rsele. Vi har forstått at du mener det.

 

Seriøse spørsmål forstår du ikke, vrenger eller unnlater å svare på, men når de blir tåpelige forstår du dem altså

 

Når du vrenger og vrir spørsmålet som du gjorde her så er det bare tåpelig! Igjen så prøver du og fremstille meg som en idiot fordi jeg har en annen mening enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøretøy og kjennemerke henger sammen. At noen får et uregistrert kjøretøy til å fremstå som registrert er en ulovlig handling. Ærlig talt så forventer jeg ikke at du skal forstå det når man har skylapper på.

 

Du slår alle grenser Rsele, du vrir deg og du vrir dine og andres ord og meninger noe så gruelig at det er ikke sant!

 

Bil er en ting (objekt) og skilt (objekt)-(dokument om du vil) er en annen ting = to forskjellige ting (objekt).

 

a) Bilen er (tilnærmet) ekte, som den kom orginalt fra fabrikken .. punkum!

b) Skiltene (dokumentene) er 100% orginale (+ ev. ett par hull i) som de kom fra fabrikken .. punktum!

 

De eneste dokumentene i denne historien er som de orginalt var da de ble produsert på fabrikken (+ ev. hull) = ikke forfalsket - de har vært sjekket av vegvesenet's folk og politiet's folk og tydeligvis godkjent som OK, men du nekter å godta dette!!

 

Hvordan kan dette være så vannskelig for deg å forstå at det er ikke snakk om forfalskning av noe dokument her - misbruk om du vil, ulovlig bruk om du vil, kanske det dersom du vil være vanskelig eller firkantet, men overhode IKKE forfalskning!!

Eller er det bare det at du ikke vil forstå ??

Eller driver du bare gjøn med folk her ??

Endret av EaglePilot

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vrenger og vrir spørsmålet som du gjorde her så er det bare tåpelig! Igjen så prøver du og fremstille meg som en idiot fordi jeg har en annen mening enn deg.
Når jeg sa at delen om at det utstedes kjennemerke ved registering naturlig bortfaller på veteranbiler, påsto du at jeg mente veteranbiler var fritatt for registeringsplikten.... Det er minst like tåpelig, og det er vel derfor du blir så snurt nå. Fremstiller ingen som idioter, det overlater jeg til andre....... Jeg respekterer dine meninger. Det jeg derimot overhodet ikke respekterer er at du forandrer mine innlegg til å bli noe helt annet enn de er ment som, faktisk med andre ord, og derfor fikk du litt av din egen medisin nå. Og den ser ut til å ha hatt virkning

 

Og å respektere en mening betyr å argumentere mot meningen, ikke å forandre meningen til noe man har argumenter i mot.

 

 

Så kan vi diskutere sak

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår