Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Når jeg sa at delen om at det utstedes kjennemerke ved registering naturlig bortfaller på veteranbiler, påsto du at jeg mente veteranbiler var fritatt for registeringsplikten.... Det er minst like tåpelig, og det er vel derfor du blir så snurt nå. Fremstiller ingen som idioter, det overlater jeg til andre....... Jeg respekterer dine meninger. Det jeg derimot overhodet ikke respekterer er at du forandrer mine innlegg til å bli noe helt annet enn de er ment som, faktisk med andre ord, og derfor fikk du litt av din egen medisin nå. Og den ser ut til å ha hatt virkning

 

Og å respektere en mening betyr å argumentere mot meningen, ikke å forandre meningen til noe man har argumenter i mot.

 

 

Så kan vi diskutere sak

 

Hvis du mener at ikke registreringsplikten bortfaller,hvorfor mener du da at han kan montere skiltene på sitt uregistrerte kjøretøy? Registreringsplikten sier kjøretøy må være registrert for å få kjennemerke og når man da får kjennemerke er det veldig naturlig at de monteres. Fordi om du kan hente ut skilter må man forholde seg til registreringsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slår alle grenser Rsele, du vrir deg og du vrir dine og andres ord og meninger noe så gruelig at det er ikke sant!

 

Bil er en ting (objekt) og skilt (objekt)-(dokument om du vil) er en annen ting = to forskjellige ting (objekt).

 

a) Bilen er (tilnærmet) ekte, som den kom orginalt fra fabrikken .. punkum!

b) Skiltene (dokumentene) er 100% orginale (+ ev. ett par hull i) som de kom fra fabrikken .. punktum!

 

De eneste dokumentene i denne historien er som de orginalt var da de ble produsert på fabrikken (+ ev. hull) = ikke forfalsket - de har vært sjekket av vegvesenet's folk og politiet's folk og tydeligvis godkjent som OK, men du nekter å godta dette!!

 

Hvordan kan dette være så vannskelig for deg å forstå at det er ikke snakk om forfalskning av noe dokument her - misbruk om du vil, ulovlig bruk om du vil, kanske det dersom du vil være vanskelig eller firkantet, men overhode IKKE forfalskning!!

Eller er det bare det at du ikke vil forstå ??

Eller driver du bare gjøn med folk her ??

 

Han fikk tilbake skiltene når det forfalskede kjøretøyet var lovlig registrert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har du forandret mening ???

 

Nå sier du at det IKKE var dokumentene / skiltene som var blitt forfalsket derfor fikk han de tilbake !!

Hvorfor var da skiltene blitt beslaglagt av :adolf: ??

 

Nå sier du at bilen / kjøretøyet er et dokument og dette dokumentet (på 4 hjul som veier 1 tonn +/-) var blitt forfalsket ???

 

Hvorfor var da ikke det forfalskede 1 tonn +/- tunge dokumentet på 4 hjul blitt beslaglagt av :adolf: ???

 

WOW

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har du forandret mening ???

 

Nå sier du at det IKKE var dokumentene / skiltene som var blitt forfalsket derfor fikk han de tilbake !!

Hvorfor var da skiltene blitt beslaglagt av :adolf: ??

 

Nå sier du at bilen / kjøretøyet er et dokument og dette dokumentet (på 4 hjul som veier 1 tonn +/-) var blitt forfalsket ???

 

Hvorfor var da ikke det forfalskede 1 tonn +/- tunge dokumentet på 4 hjul blitt beslaglagt av :adolf: ???

 

WOW

 

Det er derfor myndighetene tar skiltene ved avregistrering,blir liksom litt lettere enn 1 tonn med stål! Flott at du endelig har forstått at uregistrert kjøretøy ikke skal ha kjennemerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor myndighetene tar skiltene ved avregistrering,blir liksom litt lettere enn 1 tonn med stål! Flott at du endelig har forstått at uregistrert kjøretøy ikke skal ha kjennemerke.

Nå har du vridd på det jeg sa igjen...........................................

Kan ikke huske at jeg har diskutert om registrert / uregistrert bil / motorkjøretøy skal eller kan ha "kjennemerke" i denne tråden - itilfelle kan du være vennlig å henvise til en post der jeg har gjort det????

 

Det jeg diskuterer / krangler om er; "Hva er DOKUMENTFORFALSKNING - hva er forfalsket"

Hvordan kan "myndighetene" dine ta skilter som det ikke er noe i veien med, som ikke er forfalsket eller forandret på noen måte, det er jo tjueri !!!!

 

Dersom det er det "1 tonn tunge dokumentet på 4 hjul" som er det forfalskede dokumentet, så er det lett nok å fjerne det og sende regning til eier for å ha fjernet "dokumentforsfalskningen".

 

Nå går du rundt i ring igjen og igjen, snur og vender på alt det som skrives, kan ikke holde tungen rett i munnen - taper!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vridd på det jeg sa igjen...........................................

Kan ikke huske at jeg har diskutert om registrert / uregistrert bil / motorkjøretøy skal eller kan ha "kjennemerke" i denne tråden - itilfelle kan du være vennlig å henvise til en post der jeg har gjort det????

 

Det jeg diskuterer / krangler om er; "Hva er DOKUMENTFORFALSKNING - hva er forfalsket"

Hvordan kan "myndighetene" dine ta skilter som det ikke er noe i veien med, som ikke er forfalsket eller forandret på noen måte, det er jo tjueri !!!!

 

Dersom det er det "1 tonn tunge dokumentet på 4 hjul" som er det forfalskede dokumentet, så er det lett nok å fjerne det og sende regning til eier for å ha fjernet "dokumentforsfalskningen".

 

Nå går du rundt i ring igjen og igjen, snur og vender på alt det som skrives, kan ikke holde tungen rett i munnen - taper!

 

Den var stygg! Kan dessverre ikke diskutere med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at ikke registreringsplikten bortfaller,hvorfor mener du da at han kan montere skiltene på sitt uregistrerte kjøretøy? Registreringsplikten sier kjøretøy må være registrert for å få kjennemerke og når man da får kjennemerke er det veldig naturlig at de monteres. Fordi om du kan hente ut skilter må man forholde seg til registreringsplikten.
Hvis jeg mener det????? Hvis du fremdeles ikke har skjønt hva jeg mener om det, så gidder jeg rett og slett ikke fortelle det. Da får du bla deg bakover OG BEGYNNE Å LESE, I STENDEN FOR Å DRØMME.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Forventer ikke at du skal forstå. Når noen prøver å få et uregistrert kjøretøy til å fremstå som registrert så mener jeg at det er dokumentforfalskning selv om original skilter er brukt.

 

Spørsmålet ditt er så tåpelig at jeg antar du har svar på det selv.

 

Hvis du mener at jeg prøver å få et kjøretøy med et 50cm langt hull i gulvet, et førersete som ligger slengt inn i bilen og et manglende vindu til å fremstå som registrert, så har du misforstått. Hensikten med å montere skiltene var å klargjøre bilen for registrering som nærmet seg, noe ikke tollvesenet tenkte på når bilen stod på et verksted...:-S

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at jeg prøver å få et kjøretøy med et 50cm langt hull i gulvet, et førersete som ligger slengt inn i bilen og et manglende vindu til å fremstå som registrert, så har du misforstått. Hensikten med å montere skiltene var å klargjøre bilen for registrering som nærmet seg, noe ikke tollvesenet tenkte på når bilen stod på et verksted...:-S

 

Handler ikke om hvilken stand kjøretøyet er i. Handler om kjennemerke og om kjøretøyet hadde rett til og inneha kjennemerke. Tollvesenet mente tydligvis at kjøretøyet ditt ikke skulle være utstyrt med kjennemerker siden de avskiltet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har man bilen på et verksted?

Tror tollvesenet jeg kjører med bilen slik den stod? Forferdelig ille at det står en bil med ugyldige skilt gjemt bak et verksted som snart skal på veien, DET er stygt det! Men voldtekstforbryterne får gå fri, dem har vi ikke tid til...

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår