Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Har aldri vært så forbannet før....

I dag i halv 8-tiden på en søndag kveld fikk jeg telefon fra "skjult id". -Ja nå er det noen som skal lure meg, tenker jeg. De sier det er fra tollvesenet. lurer på om det er meg som eier den gamle bmw-en på baksiden av verkstedet. for den står det falske skilter på som de nå har klippet og tatt med seg. "jada, selvfølgelig ringer tollvesenet fra skjult id på en søndag kveld" sier jeg... Men dette var ingen spøk sa de, og ga meg et telefonnummer jeg kunne ringe hvis jeg ville ha skiltene igjen og sa jeg sannsynligvis ville bli anmeldt for dokumentforfalskning.

På kvelden stikker jeg innom jobb for å lappe et dekk og spør en kollega om det var han som hadde fleipet med meg? - nei det hadde han ikke. Så ser jeg tilfeldig ut på bilen og der er det for søren ingen skilt! Jeg trodde ikke mine egne øyne, lapp hadde de også satt på vinduet. Bilen står på baksiden av et verksted og er ikke synlig fra noen andre plasser enn akkurat denne tomta. ikke synlig fra vei, naboer eller noe. Den har ikke vært registrert på ei stund og ingen avgifter er betalt, men det blir det orden på i løpet av noen uker. derfor kjøpte jeg tidsriktige skilt fra lator skiltfabrikk til 840kr, så er det bare å kjøre når den blir godkjent.

bare lurer på om de har noen rett til å rase inn på et avlukket område uten tillatelse og ta med seg skiltene mine som jeg har kjøpt av lator for mine egne 840kr?!? Det er gjerde hele veien rundt. Hadde bilen stått langs veien eller noe var det annerledes, men når den er såå bortgjemt!?!?

Nå må jeg vel sikkert også vente til jeg får registrert den med å få ut skiltene??

Hva kan jeg gjøre for å få tilbake skiltene?

Takk for svar:)

Endret av pebe1

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi bilen har vært avregistrert siden 92 og jeg holder på å klargjøre for EU-godkjenning. Det må da for svarte f.. gå an å sette noen gamle tøffe skilter på sin egen bil uten at noen går og stjeler dem???

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det, de hadde klippet på en annen nyere bil også som var i "daglig bruk"... Håper jeg slipper unna på en grei måte, tror ingen andre en tollvesenet selv hadde vært inne på tanken om at dette kunne skje på en stengt og bortgjemt plass som det...

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har gjort er dokumentforfalskning.

 

Det aksepterer jeg ikke, enkelt og greit. Hva om du leverer inn bilen på eu og får en lang mangellapp. Du lar bilen stå, sier opp forsikringa og betaler ikke årsavgiften i tide. Er dét dokumentforfalskning? Det blir jo akkurat samme tingen. Mine skilt har selvfølgelig riktig nummer og er godkjent til vanlig bruk også.

Men det jeg lurer på er om de har lov til å gå inn på et avsperret område og ta skiltene mine. Og hva om det var en løpsbil? da kunne jeg iallefall anmeldt de for tyveri, hadde vært godt å fått ut litt sinne. Det de driver med er idioti og for å gjøre seg upopulære og respektløse.

Endret av pebe1

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis jeg har fått dette riktigt!

 

Du har en bil som er avregistrert og ikke betalt avgifter på.Du har da kjøpt egne skilt og satt den fra deg på et lukket område.Dette har Tollvesenet oppdaget og tatt skiltene.Du har satt skilt på en bil som ikke skulle hatt skilt.....dokumentforfalskning!

 

De kan gå inn på lukket område og også bruke makt for å utføre tjenesten sin.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du som har bæsja på leggen, med skikkelig rennaræv...

 

Tidsriktige skilt får du hos SVV om bilen er gammel nok, kjøper du noen tilsynelatende korrekte skilt og putter på en bil, er det dokumentforfalskning.

 

Om eg ikkje har helt feil, så har dokumentforfalskning strafferamme på 15 år.

 

 

 

 

Tenk på det du, men mest sannsynlig vil det vel bli snakk om anmeldelse og bøtelegging.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhørende registreringsordning fra og med 1. april 1971 - til og med 31. mars 1982).

 

 

 

Vi produserer de originale kjennemerkene som ble produsert i perioden 1971 - 1982. (Omtales gjerne som tidsriktige veteranskilt). Skiltene blir produsert på samme måte, med samme maskiner og verktøy som fram til 1982.

 

Du kan nå få produsert originale veteranskilter til kjøretøy fra tidsrommet 1971 til 1981. Dette er skilt som er produsert på natureloksert grå aluminiumsplate uten refleksbelegg.

 

Et kjøretøy må være 30 år eller eldre for å klassifiseres som et veterankjøretøy.

 

VIKTIG!

Du kan bestille veteranskilt / tidsriktige veteranskilt til kjøretøyet ditt, uavhengig om det er godkjent eller ikke, men det er kjøretøyets eier som er ansvarlig for at skiltene ikke blir benyttet før kjøretøyet er godkjent og registrert, og eventuelt forsikret.Dette innebærer i praksis at du kan bestille skilt fra oss i god tid før kjøretøyet er ferdig restaurert, så slipper du å komme i tidsnød den dagen du trenger skiltene.

 

Lator Skiltfabrikk AS har ikke noe ansvar for eventuelt misbruk av disse skiltene.

 

NB! Alle priser forstås pr. skilt. Skal du ha skilter både fremme og bak på bilen må du altså bestille 2 skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man gjør og ikke gjør med en bil som ikke er registert og står stille har ikke tollvesenet NOEN ting med.

Så forlang skiltene dine skrudd på bilen igjen.

Så lenge bilen ikke kjøres på offentlig vei med disse skiltene har de ingen rett til å gjøre noe som helst.

Alle bilforhandlere setter jo på skilt med "Bruktbil", "Billia", "et trygt kjøp" osv. Skal det liksom være dokumentforfalskning?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og forklare. Det er kun Statens vegvesen som kan levere ut godkjente skilter. Du har tatt deg til rette og kjøpt skilter med rett kombinasjon for å sette på en bil som har vært avskiltet siden 92. Det er dokumentforfalskning.
Jepp, så lenge det ikke er veteran. Men greia er at bilen ikke var i trafikk.

 

Er dette dokumentforfalskning?

post-1337-1380485499878_thumb.jpg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår