Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Når bilen er forsikret å godkjent/betalt avgift på.. så er det ikke verdens undergang om du dumper borti en ulykke menst du venter på skiltplater..

Bestiller du derimot skiltplater før du har fått orden på ting som Kreves for att bilen skal få den retten til å ha skiltplater med den rette tall/sifferkombinasjonen.. ja? da må du finne deg i det att kontrollorgana våre kan flekke ta skilta å sikte deg for dokumentfalsk.. Du utgir bilen for å vær OK.. men det er den ikke..

Når du kjører etter veien med en bil som ikke er godkjent gir du også inntrykk av at bilen er ok. Jeg har hørt om mange som er blitt avskilta, men jeg har aldri hørt om noen som er blitt siktet for dokumentforfalskning av den grunn. Man utgir bilen for å være ok, man kjører til og med med den, men den er ikke ok. Da er jo det soleklar dokumentforfalskning også

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/_attachment/68044/binary/30788?fast_title=H%C3%B8ringsbrev

"Disse endringene medfører at det fort

satt blir anledning for kjøretøy som ble

førstegangsregistrert for mer enn 30 år siden

eller som har årsmodell eldre enn 31 år til å

bruke kjennemerker tilhørende registreringsordninger fra den gang kjøretøyene var nye, selv

om de kjennemerkeprodusentene som i dag ha

r utstyr for slik produksjon, avhender dette

utstyret. Endringene medfører at disse kjennemerkene kan

produseres av hvem som helst,

også eierne av kjøretøyene og med fritt valgt ut

styr. Dette vil bli iden

tisk med kravene til

kjennemerker tilhørende registreringsordninger fra før 1. april

1971. Det vil imidlertid fortsatt

være et krav at kjennemerkene skal være av

slik utforming, antall

og ha slik plassering og

belysning som fastsatt i den regi

streringsordning de ti

lhører og at dette skal godkjennes av

Statens vegvesen"

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikje bare bare te å kjøpe skilt sjå naboen då å gjøre så du vill når det skal være i orden med forsikring å teknisk FØR bt løser ut skilter ,er vell en grunn te at di tar skiltene å ikje bare tar rattet i bilen istedefor

Les svaret i innlegg 84.

 

Forøvrig er ikke dialekt godkjent skriftspråk på Bilforumet:)

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjer til størrelse å fonttype gjelder nok likevell.. jeg fikk som en av de siste i landet godkjent lite/høyt kjennemerke forran på en caprice som jeg hadde.. nye eieren fikk faktisk inndratt godkjenninga. å måtte ha lite/langt fremme. rigga dårlig med utsparinga i støtfangeren. US størrelse var HELT uaktuelt, selv om størrelsen på bokstaver å tall var bedre for lesbarheten..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjer til størrelse å fonttype gjelder nok likevell.. jeg fikk som en av de siste i landet godkjent lite/høyt kjennemerke forran på en caprice som jeg hadde.. nye eieren fikk faktisk inndratt godkjenninga. å måtte ha lite/langt fremme. rigga dårlig med utsparinga i støtfangeren. US størrelse var HELT uaktuelt, selv om størrelsen på bokstaver å tall var bedre for lesbarheten..

 

"Det vil imidlertid fortsatt

være et krav at kjennemerkene skal være av

slik utforming, antall

og ha slik plassering og

belysning som fastsatt i den regi

streringsordning de ti

lhører og at dette skal godkjennes av

Statens vegvesen""

 

Lenger ut i samme høring står problemene rundt små skilt beskrevet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår