Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Tydeligvis vet jeg hva; " dokumentforfalskning " betyr..............................

 

Jeg er myndighet nok til å se hva som er rett og galt, og jeg kan fortelle at norsk lov er ikke alltid rett eller rettferdig !

 

Men nå er vi inne på noe helt annet enn det som denne tråden handler om.........................!

 

Skal det diskuteres bør du kanskje starte ny tråd.....?

 

Denne tråd handler om:

1) *hva er / betyr dokumentforfalskning* og

2) *har "STOREBROR" lov å gå inn på innelukket privat eiendom og ta / stjele / konfiskere lovlig kjøpte skilt prøvemontert på privat bil som ikke er og ikke kan være i bruk i den tilstand den er*.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis vet jeg hva; " dokumentforfalskning " betyr..............................

 

Jeg er myndighet nok til å se hva som er rett og galt, og jeg kan fortelle at norsk lov er ikke alltid rett eller rettferdig !

 

Men nå er vi inne på noe helt annet enn det som denne tråden handler om.........................!

 

Skal det diskuteres bør du kanskje starte ny tråd.....?

 

Denne tråd handler om:

1) *hva er / betyr dokumentforfalskning* og

2) *har "STOREBROR" lov å gå inn på innelukket privat eiendom og ta / stjele / konfiskere lovlig kjøpte skilt prøvemontert på privat bil som ikke er og ikke kan være i bruk i den tilstand den er*.

 

Mener du at vegtrafikkloven ikke har noe med denne saken og gjøre? Ja storebror har lov til det i Norge. Må igjen minne om at privat eiendom i Norge og USA er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulant!

I utgangspunktet er ikke trådstarters kjøretøy i bruk. Men når han monterer kjennemerker på kjøretøyet fremstår det som registrert. Dette er forøvrig noe du har skrevet i innlegg#369 på denne tråden,definisjon på bruk av kjøretøy.

 

Når et kjøretøy ikke lenger er registreringspliktig klippes skiltene eller de frivillig leveres inn til SVV. Hvorfor alt dette styret hvis uregistrert kjøretøy kan stå med skilter?

 

Sitat Opprinnelig skrevet av Rsele Vis post

Så flott at du er enig i at et kjøretøy er i bruk når det er registrert. Da er spørsmålet rundt bruk avklart. Skilter er du etter loven pålagt og ha på et registrert kjøretøy.

 

Var kjøretøyet i bruk, eller var det ikke? Bestem deg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjøretøyet i bruk, eller var det ikke? Bestem deg

 

Hvis du etter 28 sider ikke forstår det så forstår jeg at denne saken er problematisk for deg. Hadde bilen stått uten skilter hadde den ikke vært i bruk. Når den er utstyrt med skilter er den i bruk. Som din definisjon på bruk sier på innlegg #369,et kjøretøy må være registrert for å være i bruk. Ingen biler som får levert ut skilter uten og være registrert. Forskjellen for et veterankjøretøy er at du kan hente skiltene ut selv om den er uregistrert men du kan ikke montere skiltene på kjøretøyet før alle formelle ting som omhandler registreringen er på plass.

 

Og hvis du leser forskrift om bruk av kjøretøy §2-1 så ser du at veterankjøretøy ikke er nevnt som et unntak av registreringsplikten.

 

Alt som omhandler en lov må ikke skrives ned i minste detalj når det klaret fremkommer hva som er ulovlig og hvilke plikter du har.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at vegtrafikkloven ikke har noe med denne saken og gjøre? Ja storebror har lov til det i Norge. Må igjen minne om at privat eiendom i Norge og USA er to helt forskjellige ting.

 

Totalt TULL av deg å blande eventuell/e forskjell/er mellom USA og Norge inn i denne diskusjonen!

 

"NORSK" veitrafikk lov har intet å gjøre inne på et privat museum eller privat område avstengt for "almen" ferdsel der det ikke er trafikk!

 

PS

Ser du ikke klager/sier imot "dokumentforfalsknings" argumentene mine lenger - det er en god begynnelse!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt TULL av deg å blande eventuell/e forskjell/er mellom USA og Norge inn i denne diskusjonen!

 

"NORSK" veitrafikk lov har intet å gjøre inne på et privat museum eller privat område avstengt for "almen" ferdsel der det ikke er trafikk!

 

PS

Ser du ikke klager/sier imot "dokumentforfalsknings" argumentene mine lenger - det er en god begynnelse!

 

Vegtrafikkloven gjelder over alt hvor en motorvogn brukes. At du ikke ønsker og finne sannheten hos myndigheten fordi du mener de tar feil og du har rett kan jeg dessverre ikke gjøre noe med.

 

Når det gjelder dokumentforfalskningen så ble trådstarter fortalt av tollvesenet at det var mulig dokumentforfalskning. Og det er vel det myndighetene som du ikke stoler på men MÅ forholde deg til skal finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegtrafikkloven gjelder over alt,les innlegg #358. Også på lukket privat område.

 

Leste du i heletatt det jeg skrev (post#393)? Vegtrafikkloven gjelder IKKE over allt. Den gjelder:

 

"Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn."

 

Det som menes med "veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn" prøvde jeg å beskrive for deg i post #393 (dette står bla i vegtrafikkloven §1.2) Der går det frem att vegtrafikkloven bla IKKE gjelder på lukkede områder.

 

Her har jeg til og med linket til regelverket, det DU påstår er riktig kan jeg ikke se står ett eneste sted i lovverket, så her er det heller DU som er uviten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegtrafikkloven gjelder over alt hvor en motorvogn brukes. At du ikke ønsker og finne sannheten hos myndigheten fordi du mener de tar feil og du har rett kan jeg dessverre ikke gjøre noe med.

 

Når det gjelder dokumentforfalskningen så ble trådstarter fortalt av tollvesenet at det var mulig dokumentforfalskning. Og det er vel det myndighetene som du ikke stoler på men MÅ forholde deg til skal finne ut av.

 

1) Den omtalte "motorvogn" (bil) var ikke og kunne ikke være i bruk i den tilstand den var.

2) Veitrafikk loven gjelder ikke ALLE plasser, unntak som i mine tidligere poster samt de som Bilpleie Gærning skriver i forrige post.

3) Du har hele tiden tidligere påstått at dette var dokumentforfalskning (men slettet masse av dine innlegg...?)!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du i heletatt det jeg skrev (post#393)? Vegtrafikkloven gjelder IKKE over allt. Den gjelder:

 

"Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn."

 

Det som menes med "veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn" prøvde jeg å beskrive for deg i post #393 (dette står bla i vegtrafikkloven §1.2) Der går det frem att vegtrafikkloven bla IKKE gjelder på lukkede områder.

 

Her har jeg til og med linket til regelverket, det DU påstår er riktig kan jeg ikke se står ett eneste sted i lovverket, så her er det heller DU som er uviten...

 

§2 Definisjoner

 

Med veg forståes i denne lov også gate og plass,herunder opplagsplas,parkeringsplass,holdeplas,bru og ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg.

 

Håndbok 060 trafikkreglene for svv.

 

Begrep veg åpen for alminnelig ferdsel.

 

Trafikkreglene gjelder på offentlig eller privat veg mv,som er åpen for allminnelig ferdsel jf§2 nr.1. På andre steder eller veg gjelder altså ikke trafikkreglene. Dette er naturlig da en ikke trenger trafikkregulerende virkemidler der det ikke forekommer noen alminnelig og utbredt ferdsel.

Dette i motsetning til selve vegtrafikkloven som inneholder bestemmelser av slik art når det gjelder førers og kjøretøys kvalifikasjoner at loven må gjelde overalt hvor motorvogn er i bruk,også inne på lukket,privat område.

 

Et kjøretøy er i bruk når det er registrert. Meg bekjent utstyres ingen andre kjøretøy med kjennemerker uten at de er registrert. Trådstarter har ved og montere skilter på uregistrert kjøretøy fått dette til å fremstå som registrert.

 

Så du leser loven feil!

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du etter 28 sider ikke forstår det så forstår jeg at denne saken er problematisk for deg. Hadde bilen stått uten skilter hadde den ikke vært i bruk. Når den er utstyrt med skilter er den i bruk.

Et lite sitat fra deg i innlegg 391:
Helt riktig som du skriver at dette kjøretøyet verken var i bruk eller registrert.

 

Nå må du seriøst bestemme deg. Anser du denne bilen for å ha vært i bruk den dagen kjennetegnene ble inndratt, eller gjør du ikke??

 

Forskjellen for et veterankjøretøy er at du kan hente skiltene ut selv om den er uregistrert men du kan ikke montere skiltene på kjøretøyet før alle formelle ting som omhandler registreringen er på plass.
Så var det den lovteksten igjen da.

 

Du prater hele tiden om at det ikke er logisk at det er lov, men du har gjennom både slettede og uslettede innlegg påstått at det er helt logisk at en uregistert og ukjørbar bil parkert bak et privat verksted er i bruk. Nå er jeg litt usikker på om du fortsatt mener det, men i dette innlegget ser jeg at du igjen mener det. Hvor er logikken i det?

 

Alt som omhandler en lov må ikke skrives ned i minste detalj når det klaret fremkommer hva som er ulovlig og hvilke plikter du har.

 

 

 

 

Hvor fremkommer det så klart og tydlig? Vegvesenet klarte ikke å svare, jeg har purret tre ggr, ikke noe svar

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fremkommer det så klart og tydlig?

Vegvesenet klarte ikke å svare, jeg har purret tre ggr, ikke noe svar

 

:pimpDet spørs hvem du spør, Norge er et "fritt" land - alle har lov å ha sin egen mening, selv statens ansatte i Veivesenet.... LOL:crazysant:

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sitat fra deg i innlegg 391:

 

Nå må du seriøst bestemme deg. Anser du denne bilen for å ha vært i bruk den dagen kjennetegnene ble inndratt, eller gjør du ikke??

 

Så var det den lovteksten igjen da.

 

Du prater hele tiden om at det ikke er logisk at det er lov, men du har gjennom både slettede og uslettede innlegg påstått at det er helt logisk at en uregistert og ukjørbar bil parkert bak et privat verksted er i bruk. Nå er jeg litt usikker på om du fortsatt mener det, men i dette innlegget ser jeg at du igjen mener det. Hvor er logikken i det?

 

Hvor fremkommer det så klart og tydlig? Vegvesenet klarte ikke å svare, jeg har purret tre ggr, ikke noe svar

 

Kverulering!!!

 

Trådstarters kjøretøy var i utgangspunktet ikke i bruk da det er UREGISTRERT! Når trådstarter monterer kjennemerker på dette UREGISTRERTE kjøretøyet så får han det til å fremstå som registrert. For som forskrift om bruk av kjøretøy sier i §2-1 at det ved registrering utstedes kjennemerke.

 

At du ikke får svar fra svv kan ikke jeg gjøre noe med. Jeg har fått svar fra svv som du ikke godtar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Den omtalte "motorvogn" (bil) var ikke og kunne ikke være i bruk i den tilstand den var.

2) Veitrafikk loven gjelder ikke ALLE plasser, unntak som i mine tidligere poster samt de som Bilpleie Gærning skriver i forrige post.

3) Du har hele tiden tidligere påstått at dette var dokumentforfalskning (men slettet masse av dine innlegg...?)!

 

Så vegtrafikkloven omhandlet denne sak allikevel?

 

Motorvogn er i bruk den dagen det er registrert og da utstedes det kjennemerker. Står ingen plass i loven at ukjørbare kjøretøy ikke kan være registrert men det står flere andre unntak. Så monterer du kjennemerker på et uregistrert kjøretøy så vil det fremstå som registrert.

 

Vegtrafikkloven er det jo du som har rett ikke norske myndigheter,forstå det den som kan.

 

Trådstarter fikk beskjed om at det kunne være mulig dokumentforfalskning. Nei nå er jo denne saken avgjort av deg,det er ikke dokumentforfalskning så myndighetene sin besluttning vil ikke være gjeldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulering!!!

 

Trådstarters kjøretøy var i utgangspunktet ikke i bruk da det er UREGISTRERT! Når trådstarter monterer kjennemerker på dette UREGISTRERTE kjøretøyet så får han det til å fremstå som registrert. For som forskrift om bruk av kjøretøy sier i §2-1 at det ved registrering utstedes kjennemerke.

 

 

At du ikke får svar fra svv kan ikke jeg gjøre noe med. Jeg har fått svar fra svv som du ikke godtar!

Nei, det var ikke i bruk. Da er vi enige om det. Det var også uregistert, det er vi også enige om.

Og veteranskilter utstedes IKKE ved registering, det må man ordne selv. Hva står igjen da?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffeloven 1902 §179 definerer dokument til å være "enhver gjenstand, som i skrift eller paa anden maade indeholder et tilkjendegivende, der enten er af betydning som bevis for en ret, en forpligtelse eller en befrielse fra en saadan eller fremtræder som bestemt til at tjene som bevis". Dokument omfatter også merker av ulike slag, skilt og elektronisk lagret informasjon, men ikke reelle bevismidler (blodprøver og lignende).

 

Å sette et skilt på bilen, som i juridisk forstand er ment som et identitetsbevis på kjøretøyet er dokumentforfalskning enten man gjør det av humoristiske, av hensyn til å "lure systemet" eller av kosmetiske grunner.

 

Og nei, om bilen ikke kan gå grunnet tekniske mangler så som ikke eu godkjent, manglende forsikring etc. Så blir bilen til syvende og sist begjært avskiltet. Blir bilen da stoppet av en juridisk instans vil de være pålagt å klippe skiltene dine. - den store forskjellen er så klart at de skiltene du nå hadde på er "juridisk godkjente" og det er så klart ikke da dokumentforfalskning. Hadde du laget dine egne skilter, å blitt stoppet i en ny kontroll senere på dagen, da hadde det vært dokumentforfalskning.

Endret av Hypnagogia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår