Gå til innhold

trøbbel med automatkasse.

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

har litt trøbbel med automatkassen i min 2004mod, den går i stå av og til, restart av motoren fikser det, men det skjer noen ganger i uka. tror faktisk det kun er når jeg setter den i revers den går i stå.

ringte møller og dem sa at prisen er drøy og at det fort blir 15-20K bare styreenheten som dem mente måtte byttes koster 7-8K.

 

det virker som om det går ann å kjøre med dette men er det bra? kan det fikses uten å måtte bytte styreenhet?

mulig det bare er en liten feil på styreenheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt og anta at styreenheten på kassa må skiftes uten at de har sett på bilen engang. Begyn med å lese ut eventuelle feilkoder som kan ligge på kassa. På hvilken måte går den i stå? Hva skjer? Har den noen gang fått ny olje og filter for eksempel?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en MLT kasse, og virket litt merkelig at han sa det momentant at styreenheten måtte byttes.

den går liksom i nøytral , ingen respons på bilen. så må jeg restarte bilen så går det fint.

ble byttet olje og filter på kassa ved service for 2 år siden.

men må stikke innom en audi forhandler for å lese av feilkodene?

var innom ett verksted en gang med en astra, og der var det mye feilkoder, men de kunne ikke lese av disse feilkodene, for de hadde ikke rette utstyret som et merkevareverksted hadde. så er det samme greia her også? må innom et merkeverksted? føler jeg blir smålurt hver gang jeg stikker innom et merkeverksted. river i lommeboka før jeg trør foten innforbi døra :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår