Gå til innhold

toazty

Bruker
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om toazty

  • Bursdag 09/10/1985

Contact Methods

  • Bosted
    haugesund

toazty's Achievements

  1. skulle til å bytte til sommerdekk idag, men ingen av de som jeg skal løsne hjumutterne med passer. kjøpte et sett med 17,19,21,22 tenkte jeg var sikra her, 21,22 går ikke inn i hullet engang på felgen engang nå fikk jeg lånt meg et annet sett med mange forskjellige dimensjoner men ingen passer slik at jeg kan få løsna hjulmutterne. bytta på den andre bilen ingen problem men på Kia Soul sitter jeg litt fast. mutterne på kia'en er sekskanta som på den andre bilen men mutteren er buet i enden, lurte på om dette er noe som skal av før jeg skal begynne å skru men ser jo ikke ut som det er noe å løsne. prøvde å google litt men fant svært lite.
  2. Har sett litt på utstyret, og det ser ganske likt ut faktisk, meeen tviler jo litt når kia selger bilen til 259.000 og en ass.bilforhandler selger "samme" bil til 230.000. garantien er lik 7 år/ 150.000km i hele Europa, iallefall på kia sine biler. Snakka med en slik importør i går og jeg kunne legge inn bestilling på 2017 modell, da til 240.000, er fortsatt ganske billig for en kia soul full utstyrt.
  3. ser at mange selskaper tar inn fra overskuddslager fra nederland/frankrike etc, og selger påstår at disse er helt identiske med "norske" elbiler, nå har jeg bare snakket med nissan leaf og kia soul selgere, men begge sier det samme, varme i ratt, varmepumpe etc, de er helt like. nå er det jo slik at de ligger ut til 230.000 fullutstyrte, det er jo biler som har vært på markedet noen år og de sansynligvis vil ha bort, og har stått lagret på en kai rundtom i europa i 1-2 år. det jeg lurer på er om noen vet om det faktisk er noe forskjell på "norsk" og "fransk" elbil?, vet det var noe forskjell helt i begynnelsen når leaf kom, spesielt disse usa modellene , men her er det snakk om 2015/16 modeller.
  4. Joda de er justert på verksted, for all del de fungerer bra bare litt annerledes enn de orginale. Men vil dette bli et problem på EU godkjenning eller noe? Eneste måten å justere lysene på nå er manuelt på selve lykta. Og er det noen måte å få bort feilmeldingen på?
  5. Ok, da fikk jeg installert det settet , plug and play, men får opp feilmelding, den automatiske høyde justering greia som kommer opp. Men dette er vel kanskje en feilmelding jeg bare må leve med ? Prøvde utlyktene og de virka ganske bra, eneste som var litt annerledes var at de lyste ganske konsentrert rett frem med litt vinkel nedover. Det var faktisk ganske umulig å se hva fartskiltet viste når jeg var ute å kjørte, mulig det går ann å stille pådem på en måte eller annen måte? Noen som vet? Men for all del de lyste svært godt i mørket http://bilbelysning.no/lykter-bil/audi/a6-c5-4b/frontlykter/audi-a6-typ-4b-01-04-sort-klar
  6. Er slike lykter jeg har ja, men egentlig lyst å kjøpe nye, som er litt annerledes inn de gamle, og helst svarte innvendig. Noen som kan anbefale noen uten at det blir for nye styr, bør vel helst ha noen med xenon og automatisk høyde justering eller hva det er for noe
  7. Var innom den nettside, de lyktene der til en Audi a6 2003 , står at det er til elektrisk justering, vil ikke disse passe??
  8. kjøpt meg nye frontlykter til bilen da de gamle ikke gikk gjennom eu-kontrollen. den ene lykta var pæra sprengt og ødealgt hele lykta, den andre måtte også byttes eller pusses. så istedenfor å bytte ut en lykt til 4500kr så kjøpte jeg meg 2 nye til 4000, av den uorginale sorten ( Sonar Led tube ) det som er at jeg har xenon fra før med automatisk høydejustering etc. på de nye så er det ikke xenon, vanlig halogen med led. kom til å tenke på om dette med den automatiske høydejusteringa, dette vil vel kanskje bli et problem med de nye lyktene? etter det jeg kan se så finnes det ikke noe manuell bryter til å justere lysene med.
  9. Remotekabel som var ødelagt . Fant utav det til slutt,
  10. Har satt en liten sub og monoblokk i bilen. Har koblet til alt men ingen respons, no power. Har målt om det er strøm inn til forsterker og det er det, jord er satt på en god plass. Boss 1500w jeg har satt i bilen, det jeg lurer litt på er de 2 plassene det kan settes sikringer i, de sto tomme men prøvde å sette i 25a sikringer der, leste en plass at det var 25a sikringer som skulle inn der, men det er fortsatt ingen respons. Har sjekka alle ledninger flere ganger og til og med skrudd opp driten for å se om det er noen synlige merker etter litt høy varme , men alt var rent og pent. Noen som har peiling.
  11. vil jo ikke fjerne dem, men om de trekker så pass mye at de ødelegger for høytalerne, så om det å fjerne dem ville gitt bedre lyd fra høytalerne. men etter mye lesing så tror jeg at jeg bare kjøper meg en aktiv sub eller forsterker til en av subene jeg allerede har, får jeg iallefall litt mer lyd i bilen.
  12. er ikke noe orginal sub i min bil ( iallefall ikke som jeg vet om :) ) stod en pioneer spiller i bilen fra før men den var bare 4x20W, merka at lyden ble bedre med den nye spilleren ( som også er boss ) har fått dette gratis, så tenkte det var verdt forsøket. men lyden ble ikke verre med disse høytalerne, bassen ble litt dypere og lyden er grei , men langt ifra så god som jeg trodde den kom til å bli. har noen suber liggende, men trenger forsterker, så hadde håpt jeg kanskje slapp det når jeg fikk disse høytalerne. men jeg merker at jeg kanskje mangler noen W på spilleren, for høytalerne spiller bedre hver for seg enn sammen. volumet på 90% når jeg har 1 høytaler på, og ned i 75-80% når jeg har alle på, mulig de hadde spilt bedre ( mye bedre? ) med en egen forsterker?
  13. fikk noen nye høytalere og forsterker gratis av en venn som jeg satte i bilen, ville sjekke om det var noe mer futt i dem enn orginal høytalerne i min audi A6 http://www.bossaudio.com/auto/cer653/ 2stk på 350W og 2 stk på 300W og en CDspiller som har 4x80W men det var ingen stor forskjell, og lurte på om noen her har noen ide om hvorfor det låt dårlig. er 4x80W nok ? må jeg til med en egen forsterker til disse høytalerne? det er også 4 diskanter i dørene på bilen, anbefales det å koble disse fra? er disse i det hele tatt beregnet for å sitte i dørene på bil?
  14. får ikke opp bakluka på min audi a6 avant, når jeg prøve å lukke den opp, så hører jeg et "klikk" som om den låser seg opp, men den går ikke opp , istedenfor hører jeg en "rumlelyd" , som om den låser seg igjen. har tidligere hatt problemer med luka men da kun på instrumentpanelet, den har vist at den er åpen, men det har jeg stort sett ordne med å låse dørene når jeg kjører, da blinker det ikke lenger. men nå har jeg ikke det problemet lenger. men nå vil jo ikke bakluka opp :/ noen som har en ide hvordan jeg kan få opp denne bakluka og hva jeg muligens kan sjekke selv. eller bør jeg bare levere den på et verksted?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår