Onesimus Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Hei. Er det noen her som har noen anelse om hva som kan forårsake ujevn motor temp på en 2002 Passat 1.9 tdi (96kw) under kjøring? Ligger på E18 å motor temp vandrer mellom 90 grader og streken under på temp indikatoren. Den mister ikke kjølevæske, går helt normalt på tomgang,å trekker som den skal.Blåser varmt og godt fra varme apparat inni kupeen gjør den også. Starter som normalt etter en natts hvilepause fra meg. den har gått 223,000 å reg.reim ble skiftet på 192,000 Når den står på tomgang med varmeapparat på trinn 2 i ca -1 til -3 grader C,så øker den heller ikke noe på temperaturen. Den er importert. Kan dette skyldes termostat eller en eller annen temp. sensor? Blir reint nervøs for at det er noe stygglig i veien med motoren på min kjære Passat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Har dette plutselig blitt sånnn, eller har det alltid vært slik - eller har du nettopp fått bilen? Det er normalt at TDI motorene har vanskelig med å oppnå, eller holde seg på 90 grader om vinteren - i alle fall om man har varmeapparatet på. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Det virker, la være !! If ain't broke, don't fix it :-D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Dieselbil blir ikke særlig varm på tomgang, kun lunken. At tempen går litt opp og ned er ingenting og være bekymret for Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesimus Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 har nettopp kjøpt bilen så derfor jeg har vært så nervøs.. Men da slår jeg meg til ro med at det er slik den skal være. Tusen hjertelig takk for svar altså. Setter utrolig stor pris på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Er det sånn at det går opp og ned eller er den 90 grader til vanlig men ikke på motorveien? Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesimus Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 tror den varierer mellom 80 og 90 grader hele tiden,men mest når bilen er i fart. Men den har virkelig vanskeligheter med å nå 90 grader på tomgang oxo. må skru varmen helt av for at den skal komme opp i 90 grader. Den går aldri over 90 grader. Litt bekymret for sommeren og varmen siden temperaturen er varierende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Selv min 2012 A4 TDI er slik, ingen ting å beskymre seg over :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesimus Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 tusen takk for svar. Da kan jeg bare nyte bilen videre uten noen betenkeligheter :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas3B Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Dette er nok ikke farlig nei, jeg har også nettopp kjøpt meg en passat, 3B, byttet Termostat så var alt fint igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onesimus Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Godt og høre altså :) Da får jeg gå til innkjøp av en ny termostat i nærmeste fremtid å se om det kan stabilisere temperaturen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg