Gå til innhold

varmeapparatproblemer

Ranger emnet


hundråførr

Anbefalte innlegg

har en 2000 model passat 1.9tdi, med en snål feil, jeg får ikke varme fram til varmeregisteret, ikkeno sensor feil eller slikt, rett å slett varmvannet som ikke kommer frem,

spylte først igjennom varmeregister, kjøleren til oljefilter og gjennom toppen, ikkeno tett, byttet vannpumpe og termostat som var ett reint h.......te, hjalp litt, mn problemet kom fort tilbake, noen som har en go ide på hva det kan være???? motortempen er som den skal være å alt ellers virker som normalt. tar man av slangen som går fra varmereister og inn på topp tar det lang tid før det pipler litt vann ut av registeret, men ikke slangen

 

hjelp:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om topppakningen er tilfelle, rart da at alt ellers fungerer, med tanke på motortempen, den er stabil, strider jo litt imot prinsipper hvis pakninga er gåen og trykket kjøres ut i vannet, man bør jo merke det da å andre måter også, nå er det sånn at det bilen til en slekning å den ble kjøpt med problemet med varmen, derav bra pris, fikk den hit å som sagt byttet pumpe og termostat, fikk på ny frostveske å luftet systemet, virka bra som bare det, og sendte slekningen avgårde, og har nå, en uke etterpå fått høre at samme feilen er tilbake, da blir jeg litt rådvill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har akkurat samme problem som deg....på samme type/modell :-/

 

Hos meg dukket det opp etter bytte av vannpumpe, men jeg mistenker at det er radiatortettemiddel som har gjort varmeregisteret tett....

 

Jeg ser også at det ikke er noe særlig med trykk opp mot inntaksslangen.....

 

Har levert bilen inn for sjekk nå, men først innskytelse til verkstedet var at varmeregisteret måtte byttes.......Å bytte varmeregister koster flesk...

 

Skal melde i fra om jeg kommer noe videre her. Jeg har kjørt gjennom systemrens på det, og har ikke tenkt å gi meg helt med rensingen enda..Neste ut er sitronsyre og varmt vann :-)

 

/thomas

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har akkurat samme problem som deg....på samme type/modell :-/

 

Hos meg dukket det opp etter bytte av vannpumpe, men jeg mistenker at det er radiatortettemiddel som har gjort varmeregisteret tett....

 

Jeg ser også at det ikke er noe særlig med trykk opp mot inntaksslangen.....

 

Har levert bilen inn for sjekk nå, men først innskytelse til verkstedet var at varmeregisteret måtte byttes.......Å bytte varmeregister koster flesk...

 

Skal melde i fra om jeg kommer noe videre her. Jeg har kjørt gjennom systemrens på det, og har ikke tenkt å gi meg helt med rensingen enda..Neste ut er sitronsyre og varmt vann :-)

 

/thomas

 

det viste seg at topp pakninga hadde begynt å lekke, slapp ørlite kompresjon inn i kjølesystemet. å siden varmeregisteret er det høyeste punktet så la lufta seg der, dro av toppen en tiendels mm, skulle ikke mer til nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dro av toppen en tiendels mm, skulle ikke mer til nei

 

Mener du at du dro til/strammet til toppen?

 

Problemet er ikke borte selv om symptomet er borte.

Du vil antageligvis om ikke veldig lenge få samme/andre symtpomer på at toppakningen er gått igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår