Gå til innhold

Biltema olje

Ranger emnet


astro1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte litt på olje fra biltema.

Mange mener at en bør styre unna olje fra biltema mens andre mener at oljen derfra kan fint brukes.

Har hørt at oljen fra biltema blir produsert av statoil. Hvorfor bør en styre unna denne oljen da? Er jo mye peng å spare hvis en kan bruke den.

Har alltid kjøpt biltema olje til de gamle bilene jeg har hatt, men er litt skeptisk til å fylle på bilen jeg har nå som er av litt nyere dato.

 

Takker for svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema olja skal være helt ok, ellers hadde den ikke vært helt lovlig å selge i butikk tror jeg:p

men det finnes jo oljer med bedre egenskaper etter eget behov.

Har en kompis som kjører på biltema olje, er en volvo.

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema kjøper olje av den leverandøren som selger billigst.

En stund var statoil hovedleverandør. men er ikke sikker om det fortsatt stemmer.

 

Min erfaring er med biltema w10-30 olja, og den blir slitt litt fortere enn annen "kvalitets olje". Men bytter du sommer/vinter, så går det godt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema's sin olje ble faktisk kåra til beste olje/kjøp for en stund sia, og det hadde den nok ikke blitt hvis den er dårlig...MEN min erfaring med den er at bilen bruker litt mer olje med Biltema sin enn feks. Statoil..

 

Så hvis biltema sine oljer kommer fra statoil så mener du at ved å bruke biltema olje,så bruker motoren din mer olje enn når du bruker statoil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid olje på europris, av alle steder... De kjøper inn partier med mobil 1, castrol, fina, og flere andre. Det varierer hva de har, og det er ikke stort utvalg hva angår viskositet og slikt. Men som regel finner man noe som passer sin bil, og det er BILLIG. Mye billigere enn bilxtra o.l., og til og med ofte billigere enn biltema. Europris har også en egen olje, den styrer jeg unna. Selv om den sikkert duger på eldre biler.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer helt ann på bilen din! Jeg kjører en Golf fra 95', og den storkoser seg med den delsyntetiske oljen fra biltema! :)

 

MEN, hadde bilen min vært av nyere kaliber ville jeg antakeligvis kjørt på med noe dyrere olje. ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår