Jump to content

chris93rock

Bruker
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

About chris93rock

  • Birthday 07/27/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

chris93rock's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. * Det er like tungt å vri rattet uansett hva fart jeg holder! *
  2. Jeg byttet viftereim og servo reim for 3 uker siden. Nå i den siste uken har jeg merket at rattet blir plutselig veldig tungt å vri rundt. Har en litt detaljert forklaring av hva som skjer her; Når jeg vrir rattet 1/4 del rundt (uansett hva vei) så blir det veldig tungt i en 1/4 sving rundt, og så blir det lett igjen, og så blir det tungt igjen. Så for hver annen kvart gang jeg snur rattet rundt er det veldig tungt. Har sjekket om det er slakk i servo reimen og om det er servo olje igjen og der var det ikke noe problem. Styresnekken ser ut til å være litt ny. dette er en 1996 Toyota Carina 1.6 XLI 213000 kilometer stand.
  3. Carina 95mod, gått 190.000km hei, nå i dag gikk motorvarme måleren helt opp til rød. jeg parkerte med en gang og stengte av motoren. sjekket at det var vann i beholderen, og at de var vann på radiatoren. så heller ingen tegn til at viftereimen skulle ha røket. det røykte litt fra venstre side av motoren(sett forfra) nede ved der register reim sitter. kjøpte bilen for 2 uker siden og fikk besked om att viftereim var sliten og måtte byttes etterhvert. noen som har noen anelse?
  4. Heihei, fikk bakbremsene mine byttet i mai(20.000km siden). Merket for noen dager siden at når jeg starter bilen når den er helt kald, og kjører i ca ett kvarter, begynner det å skje rare ting. Bremsepedalen blir veldig hard, som om bremsekraftforsterkeren er blitt svak, og rattet rister noe inni granskhaugen. Første gang jeg merket det etterstrammet jeg alle muttrene på hjulene, og fyllte luft i dekkene umiddelbart. Det ene bakhjulet var 1.2 bar(psi?). Nå er bakhjulene 2.5 og fremme 2.6. Muttrene var heller ikke noe løse. Problemet gikk ikke vekk. Det kommer også knirking/piping fra bremsene, noe det har gjort i over en måned. Noe som har hatt noe lignende? grunn til at jeg ikke har byttet deler når jeg hørte piping i bremsene osv er pga bilen er egentlig ikke verdt å bruke penger på. en ting til, når problemet begynner å skje, så bremser bilen veldig mye ned, og trekker ikke i det hele tatt på 4 gir på flaten pga dne bremser av seg selv. det lukter også svidd hore av hjulene om jeg kjører slik i en liten stund.
  5. Har veldig lyst � koble opp led lys under dashboardet p� Carinaen, slik at det lyser opp p� gulvet. S� har noen sp�rsm�l. M� jeg ha transformator, eller lignende for � gi lik spenning hele tiden? Hvor f�r jeg kj�pt dette, og hva vil det koste meg? Har en tusenlapp jeg kan bruke. Kan jeg avisolere en liten del av +kabelen som g�r til CD spilleren, og koble ledningen fra LED lyset innp� der, for at str�mmen bare skal v�re p�, n�r tenningen er p�? Eller noen andre lure m�ter � koble opp dette?:) F�r jeg kj�pt dette, av greit merke, p� biltema, eller autodeler? Bor i Bergen om noen har noe lurt std i n�rheten der hvor de selger slikt=) Fant ingen bedre relatert plass � legge posten. --------------------------------- Toyota Carina 2 1.6 95' sedan
  6. Hehe skjønner at du tror det :P Men er det at når jeg gjør gangestykket - 3,14 * 5,4 * 5,4 * 10,90 = 998 Det jeg gjør er å ta sylinderen og ganger den fylle størrelsen 2 ganger, altså 5,4 * 5,4 og så ganger til 10,9, (10,9 er den totalte slaglengen på begge sylindrene. Nå tenker jeg 2 sylinder.
  7. Hei. Er helt ny her på bilforumet. Så her er den formelen jeg bruker for å regne ut størrelsen på en 125cc 1 sylindret motor. Infoen jeg har fått om sylinderen på en 125cc cross motor, er det at stempelet er 54mm i diameter. Og slaglengen er 54,5mm 3,14 * 2,7 * 2,7 * 5,45 = 124,7ccm 3,14 = PI. 2,7 = Radius av stempelet. 5,45 = Slaglengden. Dette er vel riktig? Det jeg nå lurer på, er hvordan man regner ut dette, på en 2 eller flere sylindret motor. Takk :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy