Gå til innhold

Startproblem Golf 3 1,9 tdi (gløding)

Ranger emnet


Laggis

Anbefalte innlegg

Har et lite problem.

 

Bilen gløder om morgenen men ikke på ettermiddag /kveld..

 

har sjekket sikringen og den er jo hel. relè slår jo inn og gløder når jeg skal på jobb, men ikke når man skal hjem eller senere på dagen / kveld. Aner faktisk ikke hva dette kan være.

 

Problemet er jo at ting virker jo når bilen har stått over natta, men når dagen og litt mer varme kommer vil den ikke gløde. Får jo start tilslutt, etter og ha kjørt starter i x anntall minutter og røyklakt hele området rundt arbeid. Men det er jo nesten litt morro det. Men vil jo ha en bil jeg kan stole på at starter. For om en må drive på og kjøre starter til at den fyrer. Vil jo bateriet slite med tiden, så noen tips?

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller motorstyringsreleet. Har vært borti det på mange caddy-er og det er vel nesten samme bilen.

 

Vet du om jeg kan prøve motorstyrings releet fra en 1,9L non turbo caddy da? er jo bygget på Polo Caddyene men går vel for det samme. er vel mer eller mindre samme motoren bortsett fra at den mangler ei snurre... og glødingen må jo være lik da...

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i går og bytte gløde rele og så etter rele til motor styring på caddyen, men ingen hell på den fronten. kan ta bilde og legge ut, kansje noen fårstår litt mer av de kodene som står på. fant 109 på golfen men ikke caddyen.

 

prøvde noe annet i går også. tok ut den blå tem. sensoren på høyre siden av blokka, og heiv den inne i frysa i 40 min i ca. 25 minus. fungerte ikke det heller. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal finne på for og få den til og starte når jeg vil det... skal bytte gløde plugger til uka. men tviler at det er de som er problemet, da den gløder kl. 07.00 hver dag...

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår