Laggis Skrevet Oktober 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Har et lite problem. Bilen gløder om morgenen men ikke på ettermiddag /kveld.. har sjekket sikringen og den er jo hel. relè slår jo inn og gløder når jeg skal på jobb, men ikke når man skal hjem eller senere på dagen / kveld. Aner faktisk ikke hva dette kan være. Problemet er jo at ting virker jo når bilen har stått over natta, men når dagen og litt mer varme kommer vil den ikke gløde. Får jo start tilslutt, etter og ha kjørt starter i x anntall minutter og røyklakt hele området rundt arbeid. Men det er jo nesten litt morro det. Men vil jo ha en bil jeg kan stole på at starter. For om en må drive på og kjøre starter til at den fyrer. Vil jo bateriet slite med tiden, så noen tips? Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Sjekk temp-giver på motor, altså den blå. Hva du bør forvente å måle ser du under. Sjekk også om den gløder dersom du tar av pluggen til temp-giveren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Har prøvd og tatt av uten noen effekt, har også sett over sikringer på den aktuelle kretsen men alle ser fine ut. kan det være gløde rele? Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Gjerne glødereléet som ikke er ok. Prøv å bytte dette. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Eller motorstyringsreleet. Har vært borti det på mange caddy-er og det er vel nesten samme bilen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Eller motorstyringsreleet. Har vært borti det på mange caddy-er og det er vel nesten samme bilen. Vet du om jeg kan prøve motorstyrings releet fra en 1,9L non turbo caddy da? er jo bygget på Polo Caddyene men går vel for det samme. er vel mer eller mindre samme motoren bortsett fra at den mangler ei snurre... og glødingen må jo være lik da... Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Ja, det går nok fint. Står 109 på releet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Takker da skal jeg prøve det, håper bare jeg får kloa i nokk strøm til å starte faanskapen :P starter jo tilslutt når man har kjørt starter ei god stund.... :P Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Prøvde i går og bytte gløde rele og så etter rele til motor styring på caddyen, men ingen hell på den fronten. kan ta bilde og legge ut, kansje noen fårstår litt mer av de kodene som står på. fant 109 på golfen men ikke caddyen. prøvde noe annet i går også. tok ut den blå tem. sensoren på høyre siden av blokka, og heiv den inne i frysa i 40 min i ca. 25 minus. fungerte ikke det heller. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal finne på for og få den til og starte når jeg vil det... skal bytte gløde plugger til uka. men tviler at det er de som er problemet, da den gløder kl. 07.00 hver dag... Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Sjekk at du har batterispenning ut på pinne 87 på relé 109 når tenningen er på. Har du det så er nok reléet ok og plugg til ECU bør sjekkes, evt sjekke selve ECUen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Mål strømtrekket fra pluggene. Skal være ca. 10ah pr plugg. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Makan te dritt bil golf e! Skal bætre bli spiker i mårra! Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
syncrokjell Skrevet April 27, 2013 Rapporter Share Skrevet April 27, 2013 hei - fann du ut av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.